Hallo allemaal,
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een set philips FB850 speakers. Helaas zijn ze ergens een beetje mishandeld, dus er zit enig kluswerk in. Het vervangen van de wooferranden vind ik niet zo'n probleem, maar ik kwam er gisteren helaas achter dat ook een van de tweeters defect is.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het reparen van de ronde tweeter (AD11700/RT8) uit de FB850, of misschien weet hoe ie precies in elkaar zit, en of ik hem uberhaupt zou kunnen repareren.
Mocht iemand een adres weten waar ik een nieuwe tweeter kan krijgen, of er zelf 1tje over hebben, dan houd ik me van harte aanbevolen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Martin
ATD RT-1 is vergelijkbaar maar moet je ook naar zoeken.
Dat zijn die kasten uit Tilburg toch.. tsja ik was al bang voor die tweeter daarom wou ik ze niet.
Valt niet mee om aan een originele te komen vrees ik.
Ha Martin,
Lukt het een beetje met de woofers van die 850's? Daar was volgens mij ook geen eer meer aan te behalen (ben een leek daarin)...
Ik zal mn ogen openhouden voor 850 delen, momenteel heb ik daar niks van (wel 2 zeer goede:) )
Tsja.. woofers is 7.5 inch , beetje rare maat. Maar er is zoveel, moet je eens kijken hier:
http://www.clofis.nl/nl/seas/seasline.htm
(of op andere merken op die site maar die zijn nog duurder)
Hmm, de woofers gaat wel lukken (hoop ik, maar de vooruitzichten zijn wel aardig, kost alleen veel tijd). Die tweeter zit ik iets meer over in, eerst nog maar eens een tijdje zoeken, en anders wordt het toch een keer kijken of ik hem, niet destructief..., open kan maken.
Was eigenlijk niet heel erg van plan om er andere woofers in te gaan monteren, dan kan ik namelijk het hele filter opnieuw gaan ontwerpen op die units (dat geldt natuurlijk ook voor de tweeters).
Martin, die binnenkort weer verder gaat knutselen π