Meldingen
Alles wissen

Gerefoamde FB821

19 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,556 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

@christiaandenhertog wrote:

Hmmm kenwood vind ik het dan net weer niet helemaal, maar dat is mijn mening

LOL! πŸ˜†

@ annihilism: weet je wat ik ook gaaf vind, die nieuwe (reclame van de) Philishave. Het lijkt wel op een scène uit "I, Robot". Ik ben wel bang dat de scheerhoofden heel erg fragiel zijn, ze zitten er namelijk zo'n beetje los op zonder enige stabiliteit, bekijk de shave maar eens dan weet je wat ik bedoel... Ik houd het toch liever op die "stevige" dingen van vroeger. Ik heb overigens al de 2e Coolskin... Is echt fijn scheren hoor! Ja als man mag je dat wel zeggen denk ik zo, we mogen immers ook een beetje ijdel zijn in het kader van de emancipatie. 😳

De tandenborstels van Philips daar heb ik het mee gehad, om de haverklap gingen die dingen stuk door slechte accu's met een zeer korte levensduur. Mijn BrAun 3D Excel doet het beter. Het ding is al minimaal 5 jaar oud en schijnt niet kapot te willen gaan...

Voor wat betreft koffie-apparaten (en dan bedoel ik dus ECHTE en geen Senseo LOL) heb ik het gehad met BrAun. Ze doen het nog geen jaar, de dingen van Philips doen het gemiddeld drie jaar (ook die hele goedkope). Je moet als consument gewoon een beetje experimenteren denk ik zo...

We hadden hier zo'n actie van de Gemeente, kon je spaarlampen en zo bestellen... Je raadt het al, "made in verweggistan" troep... Ik heb ze vriendelijk medegedeeld dat ik toch liever een Euro meer uitgeef voor een ECHTE spaarlamp en wel eentje van Philips. Heb de hele "tempel" vol met "Genie's" hehehe. Die dingen zijn zo superklein dat ze zelfs in een fitting van die minuscule 25 Watt gloeilampen passen... πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden

hoi

ik heb ook al een setje fb's gerefoamd 70fb900/00r.
kan over deze set niks vinden ,maar doen het goed zijn van mdf.
heb ik overigens schoongemaakt met hg tuinmeubelreiniger.
want ze hadden altijd hoog gestaan en dus vol nicotine .en wat
bij foamranden ook meespeelt ,is de warmte in de ruimte.
deze zagen er nog goed uit maar als je ze aanraakt dan plakt het
aan je vinger vast. en het loslaten van die randen gebeurt bij hoog volume . heb bij de randen ook lijm besteld maar na onderzoek blijkt dit gewoon houtlijm te zijn. (en voor 3,50 heb je bij de gamma 200 ml)
en dit is de groote van een flesje nagellak. overigens bij het centreren
van de woofer heb ik een dop die net over de stofdop past en dan drukken of hij niet aanloopt. (en dit verschilt als hij op de magneet op tafel ligt t o v verticaal in de box.

mattie

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

@movieman

Het is idd gewoon een beetje experimenteren met het consumentspul van tegenwoordig. De reden dat alles niks meer mag kosten is omdat mensen tegenwoordig ook niks meer willen betalen voor een stukje kwaliteit.

Dat is ook de reden dat al die Home Cinema setjes zo doorbreken. De meeste mensen in mijn omgeving gaan voor het goedkoopste setje, zolang het geluid maar overal weg komt toch? Want dat vinden ze mooi klinken. Dat muziek compleet vervomd word door de slechte dac's in de versterker en de slecht afgestelde subwoofer maakt niks uit, ze geven immers net zo veel bass als dat setje Philips FB 825's wat ze eerder hadden, en het is nog kleiner ook :P.

Ik weet het het is erg jammer, maar jah, voor mensen zoals jou en mij is het een mooie manier om onze verzameling met echte kwaliteitsspullen uit te breiden :P. Maar omdat de consument niks meer wil besteden is de high end markt (ik geloof ergens rond 1995) ingezakt en leggen fabrikanten de lat gewoon veel lager.

Ik heb overigens laatst nog een Philips 32 Inch LCD TV gekocht die me wel goed bevalt, nou nog even afwachten of hij duurzaam is. Het is niet zo dat er alleen nog maar rommel wordt gemaakt, maar je moet gewoon goed zoeken tegenwoordig omdat kwaliteit bij bijna elk merk niet meer vanzelfsprekend is.

Maja wat Philips betreft, geeft mij toch maar dat stukje hollandse (belgische) vakmanschap van vroeger, vanaf het moment dat ze alles naar Mexico e.d. gingen verplaatsen ging het allemaal wel achteruit qua degelijkheid.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

@ Annihilism:

Je hebt bas en je hebt bas hè... Een subwoofer produceert iets ja maar wat...??? Als mensen dat bas willen noemen dan vind ik het prima! Geef mij toch maar de FB8xx speakers voor muziek, zo je wilt de MFB of DSS.

Wat betreft de "Creative" DAC's die tegenwoordig overal in zitten, geen commentaar... Het moet zoals je zegt alleen maar BOEM BOEM zeggen en keihard, vervormd en compleet overstuurd zijn dan is het goed.

Marantz en Denon hebben omzetters van Cirrus Logic. Naar wat ik heb vernomen hebben die dingen wel een aardig audiofiel gehalte ondanks de ingebouwde AC3, DTS, THX, etc. decoders.

Een kennis van me had een Philips plasma van € 5.000,-. Twee jaar en het was einde oefening. Ja dat is tegenwoordig de kwaliteit van Philips. Ik hoor alleen maar zulke verhalen de laatste tijd (sinds alles uit China komt). Voor mensen die nog een oude beeldbuis uit Aken hebben, heb ik maar EEN advies: houdt dat ding zo lang mogelijk in ere en blijf met je vingers van Philips flat-TV's af!

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: