Ik heb een identieke gehoord, na de vorige meeting, en dat klonk wel bijzonder, vooral midden en hoog.
Laag blijft wat mij betreft een patent van MFB π Alhoewel Marnix met zijn 499's zeer laag komt maar die zijn zo immens groot.. π
Je kunt iets ook nabouwen π
Als je gelijk hebt met die woofers, dan is het nog knap stom, want dan maak je bij de crossover van 125Hz een sprong van onder naar boven. Normaal zitten units redelijk dicht bij mekaar om juist dat soort dingen te voorkomen.
tja... nabouwen
dus appels en peren vergelijken,nooit een echte set gehoord dus.
geweldig die mensen met hun meningen over iets wat ze niet kennen en nooit gehoord hebben, ga zo door........
tja en om de ontwerpers van Philips dom te noemen zeker bij een project als de FB1000 zegt iets meer over jezelf dan over hun denk ik.
deze topic gaat eigenlijk over de F9819, dus denk ik dat het verstandig is om het hier bij te laten.
@Remi wrote:
π Gisteren deze jongens opgehaald:
12" Woofer is wel erg groot hoor! 8)
beide low-mid speakers hebben nieuwe randen nodig
instelknopjes
even aangesloten op de DFA888
Ze klinken puik! Ik hoop in m'n hok ook want dit in de kamer laten staan viel niet helemaal goed geloof ik π π π
Ik probeerde nog: 'je kan er een plantje op zetten', maar ze zei "dat heeft geen zin want die gaan toch dood in jouw hok boven" hahaha
nou ja, ik ben er toch blij mee 8)
En natuurlijk ging ik er ook voor op MP ;-). Maar besloot maar een normaal te gaan doen.
Heel veel plezier met die speakers. Echt mooi spul.
π Bedankt Takes! ben er echt blij mee man 8)
@Willem, zo gaat dat in een topic, het een haalt het andere aan en dan is het onderwerp ineens iets anders geworden. maar dat geeft niks want zo gaat het.
Ik geloof direct dat jouw FB1000's heel erg goed zijn hoor.Ze zijn ook superzeldzaam dus dat je ze in huis hebt is al super.
En de twijfel van Jeroen kan ik me ook wel indenken met zijn uitleg erbij.
Los van alle techniek gaat het er uiteindelijk toch maar om wat je er zelf van vind. Maar goed als daar commentaar op komt is dat nooit echt leuk natuurlijk.
Gefeliciteerd Remi ! Prachtige aanwinst en ze zien er inderdaad nog goed uit.Alleen nog even nieuwe randen om de low mids en genieten maar!
Bedankt Joop!
Genieten doe ik al volop van ze 8) De hele CD verzameling wordt er nu doorheen gejast π
Het klinkt echt zoveel mooier dan ik gewend was, af en toe denk ik dat de instrumenten die ik hoor door het luidsprekerdoek steken zo levensecht!
inderdaad nu nog nieuwe randen om de low-mid's en dan is het helemaal af
Ben ook erg gelukkig dat ze in de huiskamer kunnen blijven, 't is toch niet niks waar de wederhelft doorheen moest met zulke kastafmetingen π― π
@Zapper wrote:
Als je twee woofers zo'n eind uit elkaar zet dan vraag je om fasefouten.
Maar wellicht hebben ze er wat aan gedaan, het lijkt me iig niet ideaal.
Vanaf welke golflengte kreeg je ook al weer dipool effect...
Zo te zien zijn de woofers al voorzien van een nieuwe rand... Hopelijk is dat gedaan door een kundig iemand, aangezien een verkeerde rand de parameters van de speaker en dus de klank kan veranderen...
Mooi gedaan he die wooferranden?
maar die zijn niet vervangen, nog steeds origineel hoor, hier is rubber toegepast dat wel goed blijft 8)
Dit type heb ik nog nooit gezien, enkel het kleinere broertje.... Mooie aanwinst dus π
Verder kun je deze speakers en de FB1000's niet echt met elkaar vergelijken wat mij betreft. Het is allebei een klasse appart om het maar zo te noemen π