Meldingen
Alles wissen

Oude DRC MKII 9436 opknappen of iets nieuws zoeken

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
943 Bekeken
(@spacelynx)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Dear All,

Ik heb een paar ouwe DRC MKII 9436 speakers overgenomen (E 50,00) van een vriend. Ze klinken prachtig, alle speakers werken prima, maar de kasten zijn beschadigd: fineer laat los, 1 frame van het doek is gebroken. enz.
Zijn deze boxen zo goed dat ik ze moet (laten) opknappen (hoe... nieuwe kasten bouwen / opnieuw laten fineren) of kan ik beter kijkken naar een nieuwe set, en welke nieuwe boxen komen dan in aanmerking?

Gr.
Ton

Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Zou de speakers er even uit halen en de kast kaal maken.
Effe glad plamuren oid en een kleurtje geven.

Groen of zo πŸ˜›

Dan je speakers er weer in uiteraard.

BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member

Ik zou ze opknappen, vooropgezet dat de wooferranden nog goed zijn.

Marnix

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

Die randen zouden nog goed moeten zijn, altans bij mijn 9436's zijn de randen van rubber...YES! ik neem maar aan dat de hele serie dat dan wel heeft.

maar ja, ik heb een front in puin liggen, is afgekloven door een huisdier πŸ˜•

Ik vind zelf de FB565 weer lekkerder klinken dan de 9436, vooral in het laag komt het er gevoelsmatig veel beter uit.
Was ook erg blij dat ik nog een set heb gevonden die de units nog heel heeft. kijken hoe lang dat nog duurt.

Ik heb geen ervaring met de FB8xx serie, maar daar moeten ook de nodige snoepjes tussen zitten, helaas wel met dezelfde problemen als de 565: foamranden in de woofers (en mid) die kapot gaan

BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member

Orgineel zitten er de 80680W8 woofers in en deze hebben bij mijn weten allemaal foam-randen.
Mogelijk is bij jouw stel al eens de woofer vervangen door een ander exemplaar.

Marnix

BeantwoordenCiteren
 Tom
(@tom)
Trusted Member

Hallo,

Ik moet Remi gelijk geven, de 94XX serie hebben allemaal rubberen randen. Het lijkt me sterk dat er exemplaren met foamen randen door het leven gaan, heb zelf nl de 9430 (2x), 9432 (4x), 9434 (2x) en de 9436 (2x) + de nodige reserve woofers allen met rubber randen...Gelukkig ook nog 4 gave 565'ers maar dat spul zal wel minder lang meegaan vrees ik... πŸ™„

Groetjes Tom

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

ik ben maar eens gaan schroeven, de woofer is 'n AD80111/W8 en ik kan er niks anders van maken dan dat de rand toch echt rubber is.

Het was toch ook dezelfde woofer als in de MFB 9638, maar dan zonder piezo opnemer?
die randen zijn toch ook van rubber?

@Tom
sneu he van die 565's, waardeloos foam, en het zijn zulke fijne speakers.
en dan zit er ook nog zo'n omgekeerde rand in, lijkt me voor reparatie ook niet makkelijk.

BeantwoordenCiteren
 Tom
(@tom)
Trusted Member

Hoi,

Lijkt me ook heel lastig om aan die omgekeerde rand te repareren, laten we hopen dat ze nog een tijdje meegaan...Gelukkig zijn die woofers van de 565's ook in veel goedkopere types gebruikt waarvan ik er nog verschillende heb staan. Je moet wat reserves hebben natuurlijk... πŸ˜†

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Hoe kan in een 9436 een 8 ohm woofer zitten? Die hebben 2 woofers en ik dacht dat die 15 ohm zijn.

de 9434 heeft idd 8 ohm AD80111.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

@Zapper wrote:

Hoe kan in een 9436 een 8 ohm woofer zitten? Die hebben 2 woofers en ik dacht dat die 15 ohm zijn.

wie beweerd dat dan? πŸ˜›

wat ik bedoelde was dat het een zelfde type speaker is als in de MFB F9638, en die heeft bij mijn weten geen foam rand.
daarom lijkt het mij niet erg waarschijnlijk dat de 9434 serie wel foam zou hebben.

of de impedantie van de speaker in de 9436 of F9638 dan hetzelfde of anders is, was voor het foam / rubber verhaal niet zo van belang

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@Remi wrote:

ik ben maar eens gaan schroeven, de woofer is 'n AD80111/W8 en ik kan er niks anders van maken dan dat de rand toch echt rubber is.

Wie beweerde dat ook alweer? Ik lees toch echt W8... πŸ˜‰

De 9638 heeft inderdaad een ander type, namelijk dezelfde als in de F9432 maar dan mΓ©t MFB element Γ©n 4 ohm ipv 8.

de 9434 heeft de zwaardere versie, 80111W8 en de 9436 moet haast 2*15 ohm woofers hebben, ik meen zelfs de 80111.

Dus als jij een 9436 open hebt geschroefd en je post hier dat er een 8 ohm woofer inzit stel ik terecht de vraag hoe dat kan...

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

😳 😳 ojee, heeft ie nog gelijk ook πŸ˜‰
ik heb helemaal geen 9436 opengeschroefd, maar een 9434 met maar 1 woofer erin.

ik dacht al hoe komt ie toch steeds bij de 9436?...heb ik het zelf beweerd 😳 hoe dit ontstaan is, is me nog een raadsel want ik dacht hierbij wel aan een 9434 en niet aan een 9436

excuus, je hebt volkomen gelijk en ik niet πŸ˜‰

ik zeg mooi niks meer als grote mensen praten...

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

hihi foutje kan gebeuren, maar misschien kun je de topictitel nog aanpassen.
πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

kan niet..is niet mijn topic

dacht ik πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Deel: