Meldingen
Alles wissen

Philips AD7066-W4 specificaties?

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
661 Bekeken
(@triple_a)
New Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hallo beste medeforummers :P,

Ik ben in het bezit van 2 Philips AD7066-W4 woofers, en ik wilde graag 2 boxen bouwen op basis van deze woofers.
Toen ik ze een aantal jaar terug in m'n handen geduwt kreeg zaten ze in 2 rotte (letterlijk πŸ˜• ) kasten, dus die heb ik weggegooit.
Dit waren redelijk kleine, gesloten kasten, en ik vond ze behoorlijk klinken πŸ˜€

MAAR, nu ik er andere kasten omheen wil bouwen, heb ik de parameters van de woofers nodig. Ik heb gezocht, alles wat ik vond zijn het vermogen en de impedantie, maar niets waar ik iets mee kan..
Dus ik hoop dat de kenners mij kunnen helpen πŸ˜‰

Alvast bedankt!
Triple_A

Citeren
(@tismarnix)
Reputable Member

Hoi Triple A,

De 7066W4 kan 40 Watt continu hebben, heeft een resonantiefrequentie van 45Hz volgens de boeken, frequentiebereik tot 3000Hz en heeft een optimaal kastvolume van 7 liter nodig.

Ik hoop dat deze gegevens je iets meer helpen.

Marnix

BeantwoordenCiteren
(@triple_a)
New Member
Topic starter  

@tismarnix wrote:

Hoi Triple A,

De 7066W4 kan 40 Watt continu hebben, heeft een resonantiefrequentie van 45Hz volgens de boeken, frequentiebereik tot 3000Hz en heeft een optimaal kastvolume van 7 liter nodig.

Ik hoop dat deze gegevens je iets meer helpen.

Marnix

Ok, hardstikke bedankt! πŸ˜›
Tevens heb ik ook een paar andere spec's gevonden, maar ik denk dus dat deze woofer het best presteerd in een kleine gesloten kast?

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Ik denk inderdaad dat dat een correcte veronderstelling is. Als ik naar de MFB 541 kijk met zijn 9 liter en AD7066 woofertje, dan lijkt dat aardig te kloppen πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

was het niet zo dat door de mfb terugkoppeling een kleine kast gebruikt kon worden? 9 liter zou dan toch eigenlijk iets van 12 ofzo worden?

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

AndrΓ©,

Uiteraard heb je gelijk, maar dan nog is 12 liter een klein kastje...

BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member

Thomas en Andre,

Van de 9 liter in de 541 is maar 4 liter akoustisch volume voor de woofer, de rest gaat op aan de elektronika.

Marnix

BeantwoordenCiteren
(@triple_a)
New Member
Topic starter  

Ik heb inmiddels nog meer eigenschappen gevonden;
RE 7
FS 45
VAS 21,7
QES 0,54
QMS 2,8
SD 123
PE 40
XMAX 2,5 mm
DIAM 7
MMS 12,21
BL 6,689
SENS 87,6
QTS 0,4527

Als ik met winISD een gesloten kastje van +/- 12Liter simuleer met deze woofer erin, zie het er aardig uit. Bij nΓ³g kleinere kasten lever ik naar mijn idee een beetje te veel in aan diepgang.

Denk dat ik dus voor een kastje van +/- 20Γ—20Γ—30 cm ga πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
Deel: