Nou, na lang zoeken is het me dan gelukt een setje FB825 te vinden in goede staat. Alle randen van de woofers moeten echter wel vervangen worden maar jah... das een bekend euvel bij de 800 serie speakers.
Ik ben zeer benieuwd hoe het geheel op zijn plaats zal vallen in mijn kamer. De FB821 vond ik al zeer goed klinken, maar heb toen destijds besloten de Infinity Delta 70's als hoofdluisterset te houden vanwege het wat diepere laag. De FB825 mogen de Infinity's nu eindelijk gaan vervangen. Ik heb ze al vele malen gehoord dus ik weet dat ze goed klinken, nu is het alleen even wachten hoe ze zich op mijn kamer gaan thuisvoelen :P.
Gefeliciteerd michel!! Kom je nog vergelijken met de 860?
Hey joop,
Dat wil ik nog wel doen ja :), ben benieuwd hoe ze in vergelijking klinken.
Dan zal ik IJmo ook gelijk meenemen.
Maar heb toch maar besloten de FB825 te doen, de FB860 zagen er vrij slecht uit. De randen van de kasten waren lelijk van de FB860, de woofers zagen er raar glimmerig uit.
Dan maar een stukje naar Noord Brabant kachelen voor de FB825, heb het er wel voor over :P.
De FB 825 is het zeker waard! Was wel benieuwd waar die 860's staan en wat ze er voor vragen, of zijn dat die van M.P.
Ik heb voor de liefhebber eventueel nog een set FB860 en/of FB850 te koop.
Zijn nog origineel en zien er als nieuw uit.
Uiteraard te bekijken/beluisteren.
Bij interesse even contact opnemen.
Als je die FB 1000 nou eens in de aanbieding deed...ha, ha. 8)
Helaas, die zijn nou net niet te koop.... π
Zo nog even wat foto'tjes na het restaureren van de woofers, heb tevens de rubberen sierringen en de bovenste strips met met wat wax behandelt.
Het geheel is aangesloten op de bekende Yamaha voor en eindversterker combinatie (C-2 + M40). Klinkt echt super! Heb ze ook even getest op de FA890, maar vind de Yamaha's de speakers toch wat meer recht doen (vooral het laag en het hoog klinkt aardig wat beter op de Yamaha's)
@ joop; ik zal binnenkort nog een keertje met ijmo langskomen, zit op het moment met wat tentamens in de knup dus moet nog aardig wat leren :P.
Jullie zijn welkom! Succes met de studie en ik hoor het wel.
Philips zou ze ook gewoon ongewijzigd weer op de markt moeten brengen... wat een fijne speakers zijn het ook.
Heb ze nu iets langer als een maand in gebruik. Vind ze veel beter klinken als mijn vorige speakers. Mooie gecontroleerde bass en echt mooi hoog. Denk ook dat ik niet meer wat anders wil (tenzij de ruimte het niet meer toelaat π )
Zijn er eigenlijk op dit moment nog speakers die gebruik maken van dezelfde bandtweeter als de FB825's? Zie eigenlijk bij geen enkele High end audiozaak meer speakers met magnetostaten.
Helemaal mee eens!! Philips zou gewoon weer luidsprekers moeten maken en dan het liefst MADE IN HOLLAND. π π π
Piet waar ben je?
Holland? die werden in Belgie gemaakt toch? 8)
Ja dat klopt,maar het is toch mooi als er made in holland op staat?In de jaren '70 werden ze nog gewoon in holland gemaakt.
Ik heb 2 sets 825, ben er over het algemeen wel tevreden over,
na een aantal modificaties....
filter volledig onderhaden genomen, vervangen door Audyn Cap
refoamen natuurlijk π
verwijderen van klemmetjes met slecht contact. (alle dus)
Voor ik dit had gedaan klonk het al goed, nu klinkt het stukken beter nog.
Hier een foto van het filter.
http://img225.imageshack.us/my.php?image=afb103sq7.jp g"
ik ga binnenkort ook even wat expirimenteren met was...
Joop,
Huu, hier ben ik en met pensioen. Enerzijds π₯ , anderzijds π ,maar ik zou het zo weer kunnen. Groeten Piet.