Dit is echt leuk, al die info. Ik heb toch nog een vraag aan piet, de woofers die in de 468 zijn gebruikt, zijn de AD8067/W4E. Bij deze woofers is de magneet dikker als bij de standaard AD8067/W4. Zijn de W4E woofers dan toch speciaal voor deze box ontwikkeld? Ik kom ze nergens anders in tegen en technische gegevens kan ik ook niet vinden (van deze woofers dan).
Met vriendelijke groet,
Willem
Hallo Joop en Remi,
Leuk gedacht en bedacht van jullie, maar zo lag het niet. Het was een 100% Amerikaanse aangelegenheid en de gesprekken daarover zijn, zoals dat hoort dan ook in NEW York gevoerd. In de derde alinea zeg ik ook -het gekke was als ik daar was etc-
De verantwoordelijkheid en niet te vergeten het budget, was in Amerikaanse handen en de product manager aldaar en niemand anders zet zijn hand tekening onder de specificatie en geeft opdracht tot ontwikkeling of uit besteding van die ontwikkeling. Ik was alleen utgenodigd om te helpen bij het opstellen van die specificaties. Met nadruk dus geen Eindhoven ontwikkeling.
Dat ik me niet onbetuigd heb gelaten lijkt me duidelijk ,want zoals ik al zei: ze gingen voor de top. Nou, daar had ik geen enkele moeite mee!
Hun organisatie werkte wat dat betreft dus precies zoals bij ons in Eindhoven.[ Denk in dit verband maar even terug aan het C-bonnen verhaal].
Wat betreft het gas geven bij de 468, ja dat klopt. In de praktijk valt het
omzeep helpen van de dempingsfactor zoals Zapper stelde ,wel mee. Het was best wel verantwoord, zeker gezien de geschetste achtergrond.
De gebruikte lampen zaten gewoon in het standaard pakket van de licht groep. Ik weet niet hoe het nu is ,maar destijds hadden de vrachwagens een 24 volt installatie aan boord. Dus ik denk ook dat het auto lampen waren. Groeten Piet.
Hallo WRO,
Ik kan me niet voorstellen dat we voor die kleine serie, een aparte woofer zouden hebben gemaakt. En kan me dat ook niet herinneren.
Wat wel mogelijk is dat deze woofer al bestond voor levering aan derden, maar dan onder een ander nummer.
Deze E versie was nodig om het verlies aan efficiency, door de lampweerstand ,te compenseren.[Dikkere magneet betekend hogere efficiency] Groeten Piet.
Heb ik het jammer genoeg toch verkeerd gelezen piet. Ach, weet je wat het is, als er made in holland op staat vind ik dat gewoon mooi.
Ben je toch stiekum een beetje trots op.
Ik hou het er gewoon maar op dat er aan de labset toch een nederlands tintje zit. π π
Piet, dat is wel weer interessant van die efficiency! Ik heb de E versie nooit in een databoek gezien, en ik heb inmiddels van de CM3/C3 (components and materials boek 3) de versie 1973, 1975 1977 1978 1981 1986 en DC04 1990
De gewone 8067W geven ze 6Watt operating power, dus 96 - 10log6 kom je op 88,2 dB/W/m
De dempingsfaktor, sja als de R0 van die gloeilampen maar laag genoeg is valt het wel mee. Daar hebben jullie vast op geselecteerd.
Ik heb trouwens (offtopic) een sinusgenerator met een gloeilampje in de terugkoppeling, werkt erg goed π Is een Elcoma bouwpakketje geweest en gebruik het al jaren. Die had ik ook bij me op de meeting.
Hoi Piet,
Waar slaat dat DC op in mijn typenummers dan?
Heb trouwens een set FB825 van me op marktplaats staan,
hier nog geΓ―nteresseerden?
Hallo Jorissie,
Ik kan hier even geen chocola van maken. Ik moet iets meer informatie hebben over wat je precies bedoelt met "DC in mijn type nummering"
Groeten Piet.
Er zit geloof ik een dubbele coating op de woofers dus het zou double coated kunnen betekenen.
Ik neem aan dat je het typenummer 80669 W15 DC bedoeld Jorissie?
Hoi Joop en Piet,
Zeg maar gewoon Joris π
Dat zou heel goed kunnen,
er zit inderdaad een coating op,
het typenummer is inderdaad de 80669 W15 DC,
maar er zijn meer woofers waar DC achter het typenummer staat...
Zouden ze bedoelen 15 ohm gemeten op DC?
Kun je simpel checken...
Ik denk het niet, dat doen ze meestal bij een frequentie van 1 kHz. volgens mij...
Hallo Joris,
Eerlijk gezegd ,ik weet het niet. Het is in elk geval geen code die in het
normale type nr systeem voorkomt. Het zou heel goed kunnen dat het
een intern fafrieks nr is , dat voor ons niet verder van belang is.
Gr. Piet.
Hallo Piet,
Heb je vroeger bij de Philips gewerkt?
Dan weet ik het ook niet meer,
bedankt in ieder geval!
Zonder Piet hadden wij nu allemaal een andere hobby gehad! π
@Remi wrote:
Zonder Piet hadden wij nu allemaal een andere hobby gehad! π
LOL!
"Maar....eh", ff een andere speaker.
Remi en of Piet. Ik heb toen die f9819's gehoord op de meeting vorig jaar.
1)Wat ik eigenlijk zo willen weten, hoe is jullie ervaring wat het hoog betreft van deze speakers. En dat in vergelijking met de 825's? Mist een 9819 veel ten opzichte van een 825? Voor de duidelijkheid, ik beschik over 4 825's. Dus heb een aardig idee hoe die klinken. Lijkt een vreemde vraag, maar dat lijkt maar zo want die F9819's van marnix waren immers gemodificeery en hadden als ik het mij goed herinner, andere midrangers?! Toch? En als dat kloptzouden ze wel eens helemaal origineel niet in mijn smaak kunnen vallen
2)En nog een vraagje, eigenlijk moet het een nieuewe post zijn, maar nu we hier toch even aan de babbel zijn. Ik heb nog geen enkele mfb.
Ik schaf binnenkort een setje van die hele kleintjes aan. voor bij een minisetje. Voor de leuk!
Maar zal daarna ook nog één set groter werk aanschaffen. Ook voor de heb, want - SLIK - ben eigenlijk een passief freak. π³ π³ π³
3)Welke grotere mfb zouden jullie aanraden voor wat betreft de speaker met het meest gebalanceerde midden en hoog.
Ben niet opzoek naar het diepste laag.
Piet, Remi, Marnix, anderen?! π π π