Ik zou graag wat meer info over deze luidsprekers willen hebben.
Wie kan mij helpen,ik kan niets vinden op de site.
Misschien over het hoofd gezien?
Deze heb ik gekocht voor een man met een paarden manege,ze liggen mooi hoog en droog,boven op een kast in de kantine.
Ze worden niet misbruikt en zien er nog goed uit.
Op de achter kant staat:2 keer 8" woofer 1 keer 5"mid en 1 tweeter dit bij 8 ohm bij 100 watt 107 db 200 watt vermogen en 450 watt max.
bvd en mvg J-P
spijtig dat je ze zelf niet hebt kunnen houden. het zijn mooie speakers, met ingebouwde lamp limiters zodat je de speakers niet te snel opblaast.
op het andere mfb forum staan nog wat info, en wat foto;s van de lampjes.
Nu ben ik benieuwd geworden,ik kan ze niet vinden.
Waar precies,op welke pagina?toch wel in deze freak site(nl)
j-p
op het andere forum is iemand die dergelijke speakers heeft.
Kijk eens in de Philips Audio 1978 folder:
Dit is een ander type luidspreker,ik zal een foto maken van de speakers die ik bedoel.
De luidsprekers van de manege houder heeft geen overload lampjes,maar wel dubbele bas speakers en een grote midtoner( Squawkers)
gr j-p
jp,
het gaat om de speaker op het eerste blad rechts bovenaan. Er is maar een speaker die 200 continue en 450 max kan hebben. De voorkant kan anders zijn omdat het aristona is maar de binnenkant is bijna 99% zeker het zelfde...
AndrΓ©
Andre,
Ik ga even mijn probleempjes met mijn foto toestel oplossen en ff een paar foto's plaatsen.
gr J-P
Hallo JP,
Wat mij betreft graag want je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Als je ze mailt dan kan ik ze voor je in het forum plaatsen via de mfbfreaks.nl webspace.
groeten,
AndrΓ©
Bij deze de foto's:
Dit lijkt me een 22RH457 kast, opmerkelijk. De aristona versie had destijds dus nog niet de kastvorm die in de folder staat...
die 200W versie heb ik ook van Philips eens op MP gezien in deze oudere uitvoering. heeft kennelijk nooit de folder gehaald.
De foto's waarnaar verwezen werd zijn van mij vermoed ik, van een 468.
hier komen ze nog een keertje, met plaatjes uit de service doc erbij als service π (klik erop voor een groter plaatje)
Om het lampje aan 't branden te krijgen heb ik de bass flink open geschroeft en nog behoorlijk moeten gassen met de DFA888, maar ik doe 't voor jullie he π π
Hallo,
Ik heb zelf alleen de kasten met filters en de middentoners van deze boxen en ik wil ze graag weer compleet maken. Mocht iemand dus wat AD0163T15 hebben liggen of wat AD8067W4E dan hou ik me aanbevolen. Weet iemand het verschil tussen de AD8067W4E en de AD8067W4? Zou ik in plaats van de 8067 ook de 8066 kunnen gebruiken, ik heb geen spec's. Ik ben benieuwd.
Hi Willem, je bedoelt de hogetoners? De middentoners lijken verdacht veel op de AD0211/Sq π
Het verschil tussen de AD 8066 en 8067 is dacht ik 10 Watt, de 8066 is 40W de 8067 50.. (in elk geval de 8067MFB versie).
Mogelijk is die E versie nog iets hoger. Ik heb hem niet gezien in de databoeken maar zal nog eens goed kijken of ik er wat over kan vinden.
Hoi Jeroen,
Alles goed? Als iemand gegevens over speakers heeft dan ben jij het wel. Ik ben benieuwd of je wat kunt vinden over de 8067W4E. Bij mijn vader in de boxen, die ik destijds voor hem heb gebouwd, zitten twee 8067,s van 4 ohm dus ik zou wel willen weten of er altijd 4 of 8E achter staat of dat de "E" uitvoering speciaal is. Mocht je tegen woofers of Tweeters aanlopen wil je dan aan me denken?
Hey hallo,
Kijk aan zo zie je maar weer zo valt alles weer op zijn plaats.
Duidelijker wordt het niet!
En dat te bedenken dat ik deze speakers voor 17,50 euro gekocht heb bij een kringloop winkel uit de buurt.
Bedankt allemaal.
P.S. Hebben jullie de 499 nog op mp gezien??
Mvg j-p