π― Ziet er niet best uit...
Heb ook nog 4 van die logo's π
ach ja de logo's .....op mijn ex werk lagen er
een tijdje geleden een doos vol .
evenals 900 serie systeemab's ( halve pallet )
heb ik een paar geleend .....
die werden toch vernietigd.
je ziet op de foto's dat er op plaatsen geen lijm gehecht heeft
ook kreeg ik het front los met een tikje met een beitel
had ik eerder moeten weten , dan had ik het hele front overgezet
want dat zag er nog goed uit .
heb zojuist mijn fb850's gerefoamed , maar de randjes van fred
zijn dit keer krap gemaakt maar 4mm om ze op de conus te plakken
terwijl de fb820/821 beter passende randen heeft
mattie
System AB's, zouden leuk zijn voor de meeting toch π
Voor de geef als aandenken, als ze toch vernietigd worden...
Ik vind sowieso dat de wat kleinere woofers van philips zich niet lekker
laten refoamen... Heb laatst een paar Infinity Reference 20 speakers
gerefoamd, die gaan wel lekker, altijd de goede randen te vinden...
Groetjes
Dat vind ik ook Joris, de 825 vind ik weer heel makkelijk te refoamen.De 860 weer iets minder maar dat komt omdat het chassis niet rond is, moet je weer aan het knippen.
hallo
dat refoamen heb ik ook al zo'n 20 keer gedaan .
en meestal heb ik randjes die niet helemaal passen
zoals die op mp van joris heb je ze bijna nooit .
zelfs als je de zwarte lijmrand niet afsnijdt .
overigens heb ik een truukje bedacht voor dat lijmen
aan het chassis , eerst op 4 punten lijmen met knijper en na een half uurtje de tussenliggende stukken , en ipv wasknijpers knip ik een ring van coaxkabel , en steek daar een spijkertje in aan de einden
en leg dan de woofer gewoon op de voorkant. door het gewicht
verlijmt hij beter als met knijpers . met de fb850 heb ik vd draad gebruikt
omdat de rand te krap is , is ook mooi te buigen tot een ring .
groet mattie
ook sterk, ik heb net de FB565's gerefoamed en gebruikte een stuk 3 aderig vinylkabel als drukring. wel allemaal klemmetjes erop.
@mattie wrote:
hallo
... zoals die op mp van joris heb je ze bijna nooit .
zelfs als je de zwarte lijmrand niet afsnijdt ...
π 8) Ik haal de rand er eigenlijk nooit af, schoonmaken
alleen is al wel voldoende, de rand dan ook aan de lijmrand lijmen
en het is precies zoals origineel.
Hallo Mattie,
heb jij die busjes voor het speakerdoek nog bewaard, en wil je ze overdoen? Ik heb 2 FB 860's waar die busjes uit zijn... zou mooi zijn als die erin pasten...Thx!
bedoel je de rubbers in de box of de pinnetjes in het frame van het doek zelf ? die rubbers heb ik nog een 20 maar die pinnetjes maar 7 .
als alternatief is er voor de rubbers een stukje mantel van een vmvk-as kabel te gebruiken , of 3x2,5mm2 rwpk mantel . en de pinnetjes zijn vast te maken van technisch lego pinnetjes met wat aansteker omsmelt technieken .
Hallo Mattie,
dank voor je snelle reactie! Als je nog twintig van die busjes hebt wil ik er wel acht van kopen, ik neem aan dat die van de 860 dezelfde maat hebben? De pinnetjes zitten er allemaal nog aan.
dat kan , pm maar dan regelen we wat , ik kan ze in een enveloppe versturen .
groet mattie
Hallo Mattie,
vandaag de busjes ontvangen en meteen erin gezet. Het is toch iets wonderlijks hoor, zo heb je een stel boxen met vier gaten, waar het doek net in blijft hangen, en dan heeft iemand (?!) in Eindhoven die nog liggen, en van het ene op het andere moment worden de boxen weer wat mooier. ':P' Bedankt!
Nu heb ik alleen nog (nou ja, alleen nog) vier woofers te refoamen':shock:' .. Als ik het forum lees valt dat reuze mee, zodra je de juiste randen hebt. Stap voor stap, dan komen we er wel..
Groeten!
mooi zo , dus de fb820 busjes passen ook in de 860 . typisch dat de huidige verhalen over de tnt dus niet kloppen , van deur tot deur in een dag . heb vandaag een preamp binnengehad die ook maar een dag erover heeft gedaan , dus lijkt meer een regioiets bij tnt.
sucsses met refoamen , anders kijk eens bij remi die heeft een fotoverslag ervan .
groet mattie
Ik wil wel laten zien hoe ze er nu bij staan':?', maar hoe plaats ik een foto vanaf mijn PC?
Grtz,
Rien
@flipper wrote:
maar hoe plaats ik een foto vanaf mijn PC?
klik op het knopje browse
en de rest wijst zich zelf
copy daarna de Forum Code en plak deze in je berichtje
groeten tim