Meldingen
Alles wissen

Restauratie 9436

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
523 Bekeken
(@spacelynx)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Luistervrienden,

Ik ben er dus toch maar aan begonnen, zie foto:

Omdat de meubels in mijn huis van het Koloniaal type zijn dacht ik de boxen te bekleden met hout van het zelfde soort. Deze planken zijn wel ruim een centimeter dik. Het laatste wat ik wil is de klank beinvloeden maar denken jullie dat je verschil zou kunnen horen tussen originele- en mijn extra laag hout?

Bij de volgende meeting zou ik ze wel mee willen nemen, kunnen we samen luisteren.

Citeren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

tuurlijk slechter kan het niet worden ....
minder resonatie bereik je er zo wie zo mee
ideaal is een box om de box
frontplaat opdikken luidsprekers verzonken aanbrengen hoeken afronden aan de zijkant. en vervolgens de ruimte tussen de twee boxen opvullen met zand of beton ofzo...

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Ja het zal er wel beter op worden, ik zelf bouw altijd een 28mm MDF-kast om een orginele kast heen als ik de speakers bijzonder vind.
De bas zal soms voor het gehoor minder worden qua rendement maar dat is omdat je org. kast niet meer loopt mee te resoneren, je zult een drogere strakke bas ervaren als je een dunne kast "verdikt".

Of kun je geen dikke mdf-omkisting maken en dan houtfineer a la koloniale look op de kast lijmen? Is op zich ook wel een mooie uitdaging maar idd secuur te werk gaan (maar goed dat moet je ook met het kasten bouwen zlf πŸ˜† ).

Succes!!

BeantwoordenCiteren
Deel: