Ik heb een set 22RH457 en helaas heeft een 5" midrange speaker het begeven. Heeft iemand een suggestie/adresje voor vervanging?
Ook ben ik op zoek naar een betere versterker dan de Akai die er nu aan hangt. Ik begrijp dat een 520 erg geschikt is, maar die zijn nogal schaars geloof ik. Iemand een idee voor een versterker?
Groeten,
Michel
Hallo Michel,
Oorspronkelijk kwam de 457 met een 751 slagschip dacht ik π De speakers kunnen 50 watt hebben dus een versterker die richting 100 watt gaat is denk ik wel aan te bevelen. Persoonlijk is de 22AH380 bij mij favoriet als het gaat om eindversterkers...
751 ???
eh 752... tja was al laat..
@Guus013 wrote:
Ik heb een set 22RH457 en helaas heeft een 5" midrange speaker het begeven. Heeft iemand een suggestie/adresje voor vervanging?
Ook ben ik op zoek naar een betere versterker dan de Akai die er nu aan hangt. Ik begrijp dat een 520 erg geschikt is, maar die zijn nogal schaars geloof ik. Iemand een idee voor een versterker?
Groeten,
Michel
De RH457 zit toch nog de AD 5060Sq4 in?
Die dingen heb ik nog zat, alleen wel oud, de vraag is altijd of ze nog niet vervormen door verweking van de rand. Kun je evt zo 2 hebben.
Een hele goeie vervanger is de 5062Sq4. Dan moet je een 4 ohms versie van een AH484 (of aristona type) zien te vinden, die zijn er wel geweest.
Mogelijk heb ik die ook nog ergens maar dat weet ik niet zeker (dacht dat ik de 8 ohmse heb)
Wat betreft versterker: Een AH 384, is dat wat? Die zie je nog weleens op marktplaats, is goedkoper dan zijn grotere broer de 386 (want die willen de freaks natuurlijk, meer knoppen) of de 684 met tuner erin.
Die is iets van 58W DIN aan 4 ohm.
Zie 1979 folder etc.
Hmm ik twijfel trouwens nu of de 457 wel de 5060 als mid had, de 427 wel, maar het kan dat de 457 een 0210 (dome) had. In dat geval kan ik je niet helpen, maar kijk even op die mid welke het is. De 0210 is soms te repareren (mits niet uitgefikt of geprikt oid..)
@Guus013 wrote:
Groeten,
Michel
22RH521 en 22RH561 kan natuurlijk ook.......allemaal visogen, maar zijn eigenlijk wat oud voor 22RH457....maar klinkt vast puik !
Groeten,
Tom.
Zag op MP ergens een foto van iemand die 457 aanbood, inderdaad met de AD 0210 of 0211 Sq 4 of 8 .
Die zijn nog wel aan te komen her en der. Je moet alleen wel kijken welke je precies nodig hebt en dan is er vast nog wel iemand die er een heeft. Anders op MP staan ze ook op.
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp dat het om een AD 0210 of 0211 Sq 4 gaat inderdaad. Die ook in MFB 545 zit. Ik ga ze binnenkort demonteren; stiekem hopend dat het een slechte verbinding is... Ik zag zelfs op de webshop dat er statiegeld is voor defecte exemplaren! π―
Ben op MP aan het bieden op een 752 en een 384.
Groeten,
Michel