Beste Ton,
das een lang verhaal.
maar om een lang verhaal kort te houden; elke dag op internet en zoeken.......... zo heb ik een set kunnen bemachtigen.
denk er wel om ze zijn erg schaars en daardoor ook erg duur. π― β
@willem wrote:
ja Joop de LS95 ( FB1000) weegt bijna 70kg, ze zijn ook bijna 1.50mtr hoog! (zie de fotos van de FB1000 door Ton Wijers hierboven geplaatst)
ik zal een foto van mijn LS95 naar Andre sturen kan hij de foto hier plaatsen.
Ze zijn wel heel erg mooi Willem! Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst.
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de specificatie van deze luidsprekers.
Groet Joop
@willem wrote:
Beste Ton,
das een lang verhaal.
maar om een lang verhaal kort te houden; elke dag op internet en zoeken.......... zo heb ik een set kunnen bemachtigen.
denk er wel om ze zijn erg schaars en daardoor ook erg duur. π― β
...maar heb je ze uiteindelijk in Nederland gekocht of heb je ze van ver moeten halen? Kijk, want voor mij is het geen optie om ze van ver te moeten gaan halen!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
nee, mijn set LS95 heb ik gelukkig in Nederland kunnen kopen.
er zijn ooit 3 sets verkocht hier in Nederland dus....... (volgens de verhalen).
ze zijn maar zeer kort verkocht eind 1989-1991 daarna zijn ze uit de folder verdwenen, de LS85 tot 95/96 in de folder.
je moet dus veel geluk hebben en alle verkoopsites in de gaten houden.
ik denk dat de meeste LS95 in Europa staan en de FB1000 in Japan.
Hoi,
Je mag je echt gelukkig prijzen met zo'n nostalgische en vooral unieke juweeltjes... Ik ben niet gauw jaloers op iets of iemand, maar... juist ja!
Ik moet bekennen dat ik de speakers voorheen niet kende.
Het verbaast mij enigszins dat de gemiddelde Nederlander vroeger zo'n Philips-aversie had. Iedereen wilde Sony LOL. En wat speakers betreft hoorde je alleen maar Bose, Jamo, Magnat en Quadral... Beetje vreemd eigenlijk, wetende dat Philips ooit de grootste luidsprekerproducent van Europa was...
Wat betreft de 800 en 900 serie apparatuur, die is nog steeds (na 15 tot 20 jaar!) in omploop... OK, hier en daar wat bekende euvels, maar voor de rest... Dan vraag ik mij toch af of Philips nu werkelijk zoveel slechter was dan merken als Sony, Pioneer, Kenwood... Die dingen zie je overigens NERGENS te koop... Vreemd. π
Als je de FB1000/LS95 naast een 4-weg FB6XX zet, hoor je dan echt dag en nacht verschil? Lijkt mij wel... Maar goed, wie ben ik?
Groetjes. π
tja en de FB1000 of LS95 uit Japan of Amerika halen is erg duur.
ben een keer bezig geweest met een vervoerder voor een set FB1000 uit Japan, koste bijna 2000 euro.
dan nog de invoerrechten, verpakkingskosten en aanschafkosten, is gewoon niet te doen.
dus vooral EbayΒ΄s in europa in de gaten houden.
@m0vieman wrote:
Maar goed, wie ben ik?
Groetjes. π
Ja, wie ben jij? Kom je de 19e ook naar de meeting dan is dat probleem ook weer opgelost π
Philips/Marantz is niet het enige merk wat zoiets maakt, ik heb een keer Quadral V boxen gezien met een bandmid en bandtweeter.
@Zapper: ik stuur je wel een foto. Is dat ook goed? π
Ik heb op het moment geen vervoer joh en bovendien zou ik die SE's graag willen demonstreren. Ik ben er echter nog niet aan toegekomen dat "bromgeluidje" te onderzoeken... Het is een beetje druk hierzo. Veel dingen regelen, je kent dat wel...
P.S.: waarom heb ik het gevoel dat sommige personen mij negeren? Ik stelde toch een serieuze vraag, of? Om nog duidelijker te worden: mensen die denken dat ze een ei meer hebben daar walg ik van dus die wil ik ook niet op een meeting tegenkomen. Wie de schoen past trekke hem aan zullen we maar zeggen...
Groetjes. π
gegevens van de LS95&FB1000
woofers 2x8" (200mm) polypropyleen met Alnico magneten
tweeters 1x RT8P bandtweeter
1x RSQ8P bandtweeter (5kg)
4-weg systeem
hxbxd 136x34x40 zonder voet&spikes
hoogte incl voet&spikes 143
gewicht 154 pounds (70kg)
de voorkant is van superdik MDF afgewerkt met hoogglans pianolak.
zijkant met achterwand is van een bepaald houtsoort ik zou niet weten welke!
mijn LS95 kwam met originele gebruiksaanwijzing en een uitdraai:
"frequency response in the anechoic chamber"
de wooferranden zijn van rubber dus geen foam zoals gebruikt in de 600/800 serie speakers.
ik heb de FB825 en de FB860 (860 erg goed) ook gehad maar de LS95 is gewoon van een heel ander kaliber,schoon, helder, neutraal en vol geluid met zeer veel detail, alles klopt gewoon.
tja wat wat kan ik er nog meer over zeggen behalve dat ze geweldig klinken, en daar draait het tenslotte toch allemaal om!
@m0vieman wrote:
@Zapper: ik stuur je wel een foto. Is dat ook goed? π
Ik heb op het moment geen vervoer joh en bovendien zou ik die SE's graag willen demonstreren. Ik ben er echter nog niet aan toegekomen dat "bromgeluidje" te onderzoeken... Het is een beetje druk hierzo. Veel dingen regelen, je kent dat wel...
P.S.: waarom heb ik het gevoel dat sommige personen mij negeren? Ik stelde toch een serieuze vraag, of? Om nog duidelijker te worden: mensen die denken dat ze een ei meer hebben daar walg ik van dus die wil ik ook niet op een meeting tegenkomen. Wie de schoen past trekke hem aan zullen we maar zeggen...
Groetjes. π
Ik weet niet waar je het allemaal over hebt, maar als je niet kunt komen is het jammer want jij lijkt em wel iemand die zo'n meeting leuk vindt, om wat mensen te zien, en ook apparaten en vooral te horen π
En ik heb ook niet de indruk dat iemand jou negeert eigenlijk. Hoe kom je daarbij?
Hoi,
Ja, eens kijken of iemand uit Limbabwe me meeneemt... π
Die opmerking was niet voor jou bedoeld. Laat maar zitten... Beetje te veel stress aan de knikker, daar zal het wel aan liggen. Vergeef me! π³
Groetjes. π
@willem wrote:
mijn LS95 kwam met originele gebruiksaanwijzing en een uitdraai:
"frequency response in the anechoic chamber"
Oooo willem, maak me(/ons) gek!!!! Heb je een scanner?
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
nee ik kan hem niet digitaal aanleveren, sorry
sja.. het is ook geen DSS he... π π π
Droomspeakers..
Alleen al het exotische aspect van deze juweeltjes zorgt voor enorme aantrekkingskracht.
Om de prestaties maar niet te noemen.
Net een post geplaatst dat ik op zoek ben naar de Fb 860 BL, maar toen had ik deze nog niet gezien!
Toch maar weer een staatslot kopen, van mijn studiefinanciering moet ik het niet hebben. π
Kevin