Hallo allemaal
Ik heb net een mooi audio/video set gekocht met de F9416 luidsprekers. Deze hebben uiteraard beide woofers defect. (randen defect)
Weet iemand een goede vervanger voor deze basspeaker?
Groeten,
Martijn
Hoi Martijn,
Je kan de randen ook laten vervangen door rubberen randen die niet vergaan of verpulveren.Het bedrijf Audiolab die speakers repareert zit in het Friese Follega.Indien de afstand te groot is kun je ze in overleg met hun ook versturen in een goedverpakte doos.Het is een kleine investering maar dat heb je ook als je vervangende woofers zoekt die het zelfde nadeel hebben zoals foamranden die binnen een paar jaar weer vergaan en je dus weer voor het zelfde probleem staat.Een woofer zoeken die er op lijkt geeft alsnog klankverschil die je altijd hoort.De mensen van Audiolab hebben ook een website www.audiolab.nl je kunt ze altijd even bellen en de situatie uitleggen en eventueel een vrijblijvende offerte vragen.Op de site kun je ook zien hoe het eruit ziet als je je speaker laat repareren.Ze leveren echt goed werk af heb zelf ook al verschillende speakersets er heen gebracht die er als nieuw weg kwamen zoals een stel Jamo Power 566,Bose 901 IV etc...
Groetjes,
Marco en Anneke.
Marco en Anneke: Bedankt voor de tip, ik heb ze een mailtje gestuurd.
Ik bedoelde eigenlijk of Philips een goede vervanger uit een andere luidspreker heeft, liefst met rubberen randen uiteraard.
Hoi Martijn,
Mogelijk is een vervanger een AD8067W8 welke ook al in de 427 box zat.
Hij is qua vermogen iets minder (50Watt RMS) maar verder komt hij heel goed in de richting
Marnix
Hallo Marnix
Dank je wel voor de info.
Die heb ik ook nog staan zeg. Ik dacht dat ik die niet kon gebruiken omdat de 427 4ohm is. Maar die heeft er 2 van 8 ohm parallel staan.
Groeten,
Martijn
Eigenlijk zonde om de 427 te slopen. Die gebruik ik altijd met de carnaval. Daar hoef je niet veel vermogen in te duwen en toch komt er enorm veel geluid uit.
Heeft iemand nog 2 AD8067W8 speakers voor me?
Ik kan eventueel ruilen tegen AD10600/W8, AD8061/W4, AD8066/W4 of div mid en tweeters.
Ik hoor het graag!
Groeten,
Martijn
Hey Martijn,
Al iets gehoord van Audiolab??Misschien dat je ze es belt?Weet niet hoevaak hun kijken of ze mailtjes hebben.Ik blijf erbij dat het vervangen van die foamrand door een rubberen rand de beste oplossing is.
Groetjes,
Marco en Anneke
Hallo
Ik heb inderdaad al een antwoord van Audiolab.
Het reviseren kost 70 euro per woofer.
Dat vind ik te duur, dat zijn die luidsprekers echt niet meer waard.
Ik zie hier toevallig een advertentie met rubber-rand woofers.
Ik kan alleen niet inschatten of ze 7 of 8 inch zijn :
http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/cd_spelers/13737185.htm l"> http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/cd_spelers/13737185.html
Herman,
De 482 box is er eentje met een 7 inch woofer, randen zijn van geimpregneerd textiel.
Zij zijn dus niet te gebruiken als vervangers voor de 80680W8, noch als rand-donoren.
Marnix
D'r staat wel regelmatig eentje te adverteren met "krachtige" woofers. Bedoelt ie de 8066 mee. Ik moet altijd ff grinniken als ik dat soort commericele taal zie π