Op marktplaats staat een setje mfb boxen aangeboden van 150 watt, zijn er wel mfb's gemaakt met zoveel watt ?
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/bandrecorders/16781.htm?zoek=mfb
Het is jammer dat er geen foto bij zit.
[%sig%]
Beste Marco,
Het betreft hier "gewoon" de MFB 544. Achterop de 544 staat "max. power consumption 150 Watt", dat heeft deze beste man dus letterlijk over getypt van de 544. Hierdoor kan dus wat verwarring ontstaan.... ook bij mij!!!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Ja dat zal het zijn.
Met vriendelijke groet,
Marco Jansen
[%sig%]
Achter op de 9638 staat ook 150W. Bedoelde je dat soms? π
Ik zie weleens pc-speakers, van die plastic kastjes met 200W erop. Mocht je het lukken er dat daadwerkelijk in te stoppen, dan bel eerst de brandweer vast even π
Bij de 544 zit de tweeter voor de woofer. In de service manual zag ik een heel verhaal over puntbronnen etc. Ik vond het maar wazig, later is men toch naar gewone configuraties gegaan.
Lijkt mij dat zo'n tweeter voor een woofer hangen geen invloed op het laag geeft, maar wel op het midden. tussen 200-400Hz (stemgeluid ) zou je wel wat afscherming verwachten.
Ik heb middentoners uit de 9432, die zijn wat minder vermogen dan die uit de 9638, maar zou het beter klinken als je een middentoner uit de 544 vervangt door zo een? Schijnt dat die oude middentoners nogal kleurden, jammer genoeg kan ik het loudspeaker data book niet meer vinden π
Ik herinner me dat die platte speakers weinig rendement maar een zeer vlakke karakteristiek hadden (de wet van behoud van ellende)