2 op een dag! Het moet niet gekker worden.
jammer dat deze vlieger niet altijd op gaat:
"Heeft geen snaren dus altijd een goed loopwerk "
π ja, inderdaad.
Maar misschien zijn ze ook gewoon wel goed. Ik heb er zelf eentje en erg veel gebruikt. Draait nog steeds als was ie nieuw.
Je moet met die direct-drive decks 2 dingen niet doen: te zwaar lopende tapes spoelen (dan kan een tandwiel de geest geven) en bij 3-kops decks met glaskoppen: niet gebruiken voor opnemen. Die glaskoppen werden soms te warm en gingen barsten. Maar als je een 5758 oid lief behandelt heb je daar een perfekt toestel aan om cassettes mee om te zetten in wave,mp3..
Kop schoonhouden en met een imbusje de azimuth afregelen op de tape die je wilt overzetten. Dat is kwalitatief de beste manier om cassettes om te zetten. Een nabewerking in Ultraedit bijv met een soort DNL-achtige compader (s-curve) daar kun je het zelfs nog een eind mee ophalen.
Alleen krijg je tapes die met dolby opgenomen zijn helaas niet altijd 100% goed. Dat klotedolby blijf je horen. En zonder afspelen is ook niet echt goed.
Komt omdat er verschillende dolby-ic's waren die wat verschillend werkten, en omdat dolby zowel frequentie als niveau afhankelijk werkt, dus gaat het ergens iets fout dan wordt die fout door het systeem versterkt.
Gelukkig heb ik veel zonder dolby opgenomen, ik vond het altijd al vrij slecht voor cassettes. Voor reeltapes was dolby trouwens wel prima. Maar dat is een veel degelijker en reproduceerbaar systeem dan die plastic compact cassettes.