Aangeboden op marktplaats:
1 paar philips en 1 paar aristona 567.
(Niet van mij hoor)
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/30880.htm
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/30881.htm
gr. Mutje
1 paar Philips 567 en 1 paar 567 Aristons. Is voor beiden al 325 euro per paar geboden! De Aristona is nog origineel, de Philips is overgelakt en aan de voorkant opnieuw gespoten. Tegen een redelijke prijs te koop! 325 EURO!!! Niet te geloven wat er voor deze speakers geboden wordt.
Aan alle bieders van de 567 van Aristona en Philips: ik heb gisteren gemailed dat ik geen interesse meer in deze speakers heb. Ik krijg vandaag weer een mail met de nieuwe stand van zaken en een HELE LIJST van iedereen die geboden heeft. De laatste biedingen (zowel Aristona als Philips) bedragen 350 EURO!!! En ze mochten tegen een REDELIJKE prijs weg staat er in de advertentie. Een MFBFREAKSITE Kan ook een ander effect krijgen! Torenhoge prijzen! Volgens mij is dit nu net niet de bedoeling.
Jan
LOL hoe ver moet je gaan tegenwoordig:
Geachte MFB liefhebbers,
Er is opnieuw een bod uitgebracht, namelijk:
Aristona's + philips: 800 Euro, door: Felix
Met vriendelijke groet,
Danny Boon
[%sig%]
Het blijft niet bij 800 euro.
Er staat niet bij dat er onderhoud is gepleegd. Dus tel er nog maar wat bij op. Ik wens degene die ze koopt veel sterkte.
Wim 4*587
1. Wie zegt dat die bedragen werkelijk geboden zijn? Marktplaats geeft geen enkele zekerheid op dit gebied. Verkoper kan op z'n eigen goedje bieden, of zogezegd een bod via mail krijgen.
2. Bedragen tussen 250 en 350 zijn normaal voor GOEDE 567's (en 587's). Ga naar een goede audiozaak met dit geld en vraag eens naar een stel nieuwe boxen... 🙂
3. Sommige mensen op dit forum moeten niet te hard schreeuwen over dure prijzen; vaak hebben ze zelf ook al verkocht aan zulke bedragen. Daar is absoluut niks verkeerd mee; maar dan moet je andersom als koper ook niet willen klagen...
Groeten!
Viel me nog te binnen:
4. MFB's hebben nu eenmaal een goede reputatie en vele fans. Anders was er ook geen (geweldige) site zoals deze. Begin dus aub niet te zagen over torenhoge prijzen OMWILLE van deze site! Welke oplossing moet er dan toegepast worden om de prijzen zogezegd terug lager te krijgen? Moet Thomas deze site misschien terug opdoeken?
Bart, je moet wel goed lezen! Er wordt helemaal niet gezegd dat deze site opgeheven zou moeten worden. Er wordt alleen gezegd dat er mensen zijn die boxen aanbieden tegen REDELIJKE prijzen en er vervolgens jackpot voor willen hebben. Ik durf te wedden dat een aantal jaren geleden deze mfb speakers voor VEEL minder te koop waren. En laten we nu eerlijk zijn, het blijven speakers die vaak meer dan 20 jaar oud zijn! Dat wil helemaal niet zeggen dat ze slecht zijn (integendeel zelfs) maar er mag best gezegd worden dat er vaak torenhoge bedragen worden gevraagd. Ik krijg zelfs spontaan mail of ik bepaalde mfb speakers en voorversterkers/tuners wil kopen. Ik vraag daar niet om! En men vraagt dan echt bedragen die nergens op slaan. Dat geldt misschien nog wel veel meer voor de 545. Een collectors item wat verzamelaars willen hebben zonder ze gehoord te hebben. Maar we worden gewoon tegen elkaar uitgespeeld. Ik kreeg vanmiddag een mailtje over de 567 en daar stond bij naar wie deze mail nog meer gestuurd is. Gewoon naar 30 andere mensen. Bieden, bieden en nog eens bieden! Jackpot! Zonder ook maar 1 speaker gezien te hebben. Ik ken ook mensen die een paartje 544 in zeer goede staat voor 75 euro verkopen! Misschien moeten we elkaar eens helpen met mfb speakers? Wie heeft wat dubbel staan en wil graag ruilen (of een minimale bijbetaling) Ik denk dat een heleboel mfb freaks bepaalde speakers dubbel hebben staan en misschien is daar iets leuks mee te doen, maar het staat voor mij vast dat de prijzen omhoog schieten.
Jan
Jan, jammer dat je niet komt a.s. zondag !
[%sig%]
De goede reputatie hebben de MFB's m.i. alleen te danken aan de verhouding afmetingen / laagweergave. Die is onverslaanbaar.
Als je echter verder kijkt ben ik helemaal niet zo enhousiast. De electronica is stokoud, en dan bedoel ik zowel qua ontwerp als de componenten. De versterkers zijn uiterst simpel van opzet en geven m.i. veel teveel vervorming. De uitvoering is ook bedenkelijk, met de kartonnen printplaten enz. Ze zuipen bovendien stroom (10-15W als ie UIT staat!).
Ik denk dat de adviesprijzen die hier op de sita aangegeven worden dan ook veel te hoog zijn. Ik stel voor dat de prijzen op http://www.mfbfreaks.nl/opletten.htm door 2 gedeeld worden, dat is veel redelijker naar mijn idee. Een setje 541's voor 50-75 euro, 75-125 voor een setje 544's lijkt mij heel redelijk, gezien de stand der techniek en de leeftijd. Ik heb voor mijn setje 544's 75 euro betaald en dat vind ik nog redelijk. Ik zou er nooit 150-200 voor geven, dat zijn ze m.i. gewoon niet waard, ook al zien ze er nog zo goed uit.
De 545 is door de slechte verkrijgbaarheid een uitzondering en dat drijft de prijs op. Maar zelfs al zou die mij aangeboden worden zou ik er hooguit 250 of 300 euro voor geven, mits ze helemaal in orde zijn.
Ik zie dat er ook Philips FB821's aangeboden worden op marktplaats voor 175-200 euro per paar. Zet daar eens een goede versterker tegenaan en verbaas jezelf. Maar ze zijn wel wat groot.
Verder moet me van het hart dat ik www.marktplaats.nl een beroerde site vind qua inhoud. Veel stokoude advertenties, een sterk vervuilde database, een hoog percentage aan dubieuze aanbieders en een inconsequent beheer wat neigt naar despotisme.
De sites waarvoor je je moet registreren en waar je een rating systeem hebt voor verkopers en kopers zijn wat dat betreft heel wat beter. Zelf handel ik de laatste tijd wat op eBay en dat werkt erg goed, al kost het ook een aardige cent.
De nederlandse eBay en andere 'echte' veilingsites komen echter nauwelijks van de grond omdat marktplaats ze in de weg zitten. Dat vind ik jammer. Het is natuurlijk mooi dat een non-profit organisatie met een sociaal doel zoals HetGoed/Marktplaats zo'n succes heeft, maar het heeft ook nadelen. Ze zouden eens wat echte programmeurs aan moeten trekken die een registratie en rating systeem opzetten. Maar dat zal wel te duur worden en dan zal er betaald moeten gaan worden voor de service.
Ik vind het een beetje onredelijk de aanbieder van de 567 af te schilderen als iemand die de hoofdprijs voor zijn speakers wil.
Wij zijn toch degenen die op zijn spullen bieden?
Als ik de eerste dag 300 euro voor een paar 567 geboden zou krijgen zou ik ook nog een paar dagen wachten. Misschien is er nog wel een idioot die er meer voor bied.
Dit kun je de verkoper niet kwalijk nemen.
Gr. Mutje
(die zelf ook 350 euro voor een paar aristona 567 heeft betaald)
Joop en Jan,
Ik denk dat er een verschil is tussen gewone gebruikers of geïnteresseerden aan de ene zijde, en freaks en verzamelaars aan de andere zijde.
Neem eens een dom voorbeeld: Ik liep laatst op een rommelmarkt, en zag daar een speelgoedautootje, VW kever van nog geen 6 cm lang, voor 25 Euro! En waarom? Omdat er "Dinky" op staat... Een stom oud autootje! Als er dan toevallig iemand aan komt die direct 30 Euro voor het ding geeft, dan ga ik koper en verkoper toch ook niet staan uitschelden of uitlachen? Laat die mensen lekker..... Zij blij, jij blij, lang leve de wereldvrede!
En op zich is het systeem simpel:
- Stel: vraagprijs = A en biedprijs = B dan geldt:
- Als A is groter dan B -> Eventueel onderhandelen, indien dit onmogelijk is: doorlopen en doorleven.
- Als A is kleiner of gelijk aan B -> Kopen en blij zijn!
That's all there's to it... really!
[%sig%]
Ik kan heus nog wel lezen hoor Jan:
"...Een MFBFREAKSITE Kan ook een ander effect krijgen! Torenhoge prijzen! Volgens mij is dit nu net niet de bedoeling..."
Er staat misschien niet dat de site opgeheven moet worden, maar ze is volgens jou wel verantwoordelijk dat de prijzen omhoog gaan...
Goed, nu is mijn vraag nogmaals: wat ga je eraan DOEN? Site niet afschaffen dus. Maar stop dan aub ook met het gemekker dat de site schuld heeft aan die hoge prijzen, OK? Niet kwaad bedoeld. 🙂
't Is het waard wat de gek eraan geeft".
en
"Vraag en aanbod naar een product bepalen de prijs"
En dat moeten sommigen hier leren aanvaarden...
Wie zit er hier nu eigenlijk te mekkeren? Er wordt gewoon een onderwerp aangekaart en er lijken hier mensen te zijn die het ALTIJD beter weten. Lezen is ook een vak.
Jan, jammer dat je niet komt a.s. zondag!
🙂