Het is wel lang voor het MFB-tijdperk, maar ik zoek een tuner van het type 22RH690....
Dus ik waag maar een kansje hier......jullie hebben vast meer dan alleen MFB-spullen....
Groeten,
McTommi.
Hier staat er 1
http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/receivers/31531568.html
Succes! π
dat is zooo een lief dingetje π heb em ook. samen met het versterkertje, een iets te groot gramofoontje (GA104 geloof ik) en een setje 422 speakertjes.
Hoe is die tuner eigenlijk? Ik heb de luxere versie, zowel in nederlandse als internationale uitvoering (RH691 en RH697) en valt me op dat vooral op middengolf deze dingen bijzonder goed zijn. Kun je ook nog een smaller mf kiezen, echt een schitterende sound uit zo'n tuner. Ik heb die samen met de RH590 en RH491 boxjes. Op die oude germaniumversterkers doen 8 ohm boxen het beter, je kunt wel 4 ohm aansluiten maar dan hebben ze er gewoon een weerstand voor gezet.
mmm... π Vroeger op de societeit hadden we dat bijbehorende versterkertje als versterker voor het lichtorgel in gebruik π
lichtorgel.. ohh ja van die uit de maat knipperende geverfde paddestoel lampies π
Vond ik vroeger ook c@@l
ik heb nog niet veel uitgeprobeerd, omdat het hier zo vol staat, maar de eerste indruk op interne antenne was gewoon zonder meer erg goed.
Ik heb ngo een setje 691 en 590 in de aanbieding, tuner in prima staat, versterker heeft een verschil in volume tussen links en rechts (weg te regelen met balans, maar staat niet netjes.) doe een leuk bod