2x MFB 587 Motional...

Meldingen
Alles wissen

2x MFB 587 Motional Feedback luidsprekers van Philips

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
486 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

De url naar deze advertentie is :
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/144255.htm

De inhoud van deze advertentie is :
175,00
Beschrijving: Een stel Philips MFB 587 Motional Feedback luidsprekers
met gebruikerssporen.Ook ontbreken de stoffen frontjes.Foto's volgen
nog.Een kenner weet wat ze moeten opbrengen.
Foto's: [4]2x MFB 587 Motional Feedback luidsprekers van Philips -
Foto 1 2x MFB 587 Motional Feedback luidsprekers van Philips - Foto 2
Datum: 27-07-2005, 17:32
Gezien: 0 keer bekeken.
Adverteerder
Naam: Anneke Alma () ()
Telefoonnummer: -
Provincie: Friesland

Citeren
(@zapper)
Famed Member

Oh die hebben ook 544's voor 125 euro op MP staan zag ik net.

Fantastische speakers, ik begrijp eigenlijk niet dat ze er zo weinig voor vragen đŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member

@Zapper wrote:

Oh die hebben ook 544's voor 125 euro op MP staan zag ik net.

Fantastische speakers, ik begrijp eigenlijk niet dat ze er zo weinig voor vragen đŸ˜‰

Zullen wel flink beschadigde kasten hebben. Ik heb zelf pas geleden nog 25 euro betaald voor een setje 586, een setje 544 en een 209S platenspeler, de MFBs zijn in nieuwstaat, de 209 heeft een defecte armlift.
Ik ben dusdanig onder de indruk geraakt van die 586 dat ik nu dus op zoek ben naar een setje 587. Alleen moeten deze zich dan liefst ook in perfecte staat verkeren.

Ik nu ik eraan terug denk nooit veel geld uitgegeven aan MFBs, als ik alles optel heb ik zelfs 5 euro winst gemaakt đŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

advertentie is net vernieuwd en de prijs ook ! nu vanaf 199 eur !!!

overigens nieuwe optie van marktplaats:

Deze adverteerder heeft ervoor gekozen biedingen via Marktplaats.nl niet te accepteren. Als u geĂ¯nteresseerd bent kunt u de adverteerder een e-mail sturen

Tja das wel een mooie prijs jeroen 25 eur. Ik heb in duitsland 100 eur betaald via ebay maar na het vervangen van 2 ctjes echt in nieuwstaat. krasvrij en met voetjes. Al met al toch heel tevreden.

BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member

@André wrote:

Deze adverteerder heeft ervoor gekozen biedingen via Marktplaats.nl niet te accepteren. Als u geĂ¯nteresseerd bent kunt u de adverteerder een e-mail sturen

Tja das wel een mooie prijs jeroen 25 eur. Ik heb in duitsland 100 eur betaald via ebay maar na het vervangen van 2 ctjes echt in nieuwstaat. krasvrij en met voetjes. Al met al toch heel tevreden.

Voetjes heb ik er ook bij đŸ˜€ en ik heb niks hoeven te vervangen. Gewoon inrpikken en spelen. (en de 544's degraderen tot achterspeakers)

De logootjes op het doek zitten er ook nog op, en ze zijn nog helemaal mooi zilver ook đŸ˜€

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

544 en 587 gaan niet samen, de speakers staan niet in fase !

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@André wrote:

De kenners weten wat ze moeten opbrengen! Jazeker! En de marktwerking bepaalt of je er dat ook voor krijgt đŸ˜‰
Zeker in de zomer, vakantiegeld net opgemaakt etc.. Ik koop de laatste tijd ook helemaal niks, eerst lekker op vakantie en als er wat over is dan misschien...

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

@André wrote:

544 en 587 gaan niet samen, de speakers staan niet in fase !

Welke van de 2 staat "goed"?

Ik vraag me dat af omdat ik heb in m'n 5.1 setup 3 conventionele speakers voor heb staan, en 2 544's achter. Staan die 544's verkeerd om?

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

Joop,

Op 1 van de luistertesten in klaaswaal heb ik het nog laten horen, bijvoorbeeld een 567 en 587 samen. Afzonderlijk prima laag, beide tegelijk bas volledig weg! Dit komt omdat de speakeruitslag in tegenfase staan ten opzichte van elkaar. Zomaar de woofer omdraaien kan niet want ook het mfbelement is polariteit gevoelig. Het werkt niet of je krijgt een woofer die bijna de kast uit klapt door zeg maar rondzingen.

Hoe het is gesteld met passieve speakers en bijvoorbeeld een 544 durf ik niet te zeggen maar het verdient zeker de aanbeveling om het goed uit te zoeken. Er zijn vast wel truukjes om het uit te vinden of op het gehoor.

groeten,

andré

BeantwoordenCiteren
Deel: