Beste mensen,
Vandaag een in goede staat verkerende setje 541-ers gekocht voor 17,50 Euro bij de tweedehands winkel.
Dat is niet veel en ik heb ze dus meteen aangeschaft.
Op de achterkant staat Tropicalized.
Hebben ze dat allemaal, of is het een bijzonder setje?
M.v.g. Ad Blommesteion
Ad,
BOFKONT! Zo moet je het hebben hè, dat soort situaties daar droomt elke freak van! Over dat tropicalized.... Ik heb zelf al wat verschillende setjes 541 gezien, zowel van Philips als Aristona en heb er nog niet één gezien waar dat NIET opstond.... niks "speciaals" dus ben ik bang... Zoek eens in het Forum op het woord Tropicalized, als het goed is staat daar ergens een thread over...
Groeten!
[%sig%]
Als ik me niet vergis betekent de term 'tropicalized' dat het bewuste apparaat ook feilloos moet functioneren in tropische klimaten.
Freaks
Volgens mij interesseerd het Ad helemaal niet wat 'tropicalized' betekent.
Hij wilde ons gewoon allemaal de ogen uitsteken met die 17,50 europieken!
Is 'em wat mij betreft aardig gelukt.
Groet,
[%sig%]
ja ja, ik heb net een heel mooi setje 541 gekocht (met nog donkere frontjes!!!!!) voor 85 euro!! Daar staat ook inderdaad tropicalized achterop
ik heb een 521 en 561 versterker, daar staat het ook achterop, m.i. zijn
die apparaten ook geschikt voor in de tropen, m.a.w. in vochtige omgevingen.
Tropicalized zijn ze inderdaad allemaal en dat betekent gewoon geïmpregneerd met een schimmelwerend middel...
Zoals ook te ruiken valt in een gemiddelde legerdump.
of trek die oude plunjebal maar eens open..
Groeten
Leendert
Ik heb mijn 585's ook voor een heel redelijk bedrag gekocht bij een kringloopzaak. Het zou me niet verbazen als de bekende mfb-handelaren zoals die in K-A afspraken hebben met die zaken.
Er zijn heel wat onwetende lieden die hun MFB boxen (of andere heel fatsoenlijke audio componenten) klakkeloos wegdoen omdat ze nu eenmaal met de dvd home-theatre rage mee moeten doen, en een prul-setje kopen van 5 kartonnen melkpakjes en een boem-box.
Mijn luidsprekers zijn allemaal 2ehands: 3* B&W DM2a voor en 2*MFB544 achter. Ik zou echt niet weten waarom ik luidsprekers nieuw zou moeten kopen - die dingen verouderen niet, een goede box van 20 jaar oud is ook nu nog een goede box. De verkopers van de dvd-setjes willen dat natuurlijk hun klanten niet vertellen...
Heeeeeee, wat lekker klinkt jouw post Joop. Daar sluit ik mij nou helemaal bij aan. welliswaar staat de ontwikkeling niet stil en worden er toch wel nieuwe en betere componenten ontwikkeld maar door financiele omstandigheden is wat je nu ziet zeker niet beter als hetgene je vroeger zag. Persoonlijk denk ik dat dat komt doordat er meer winst gemaakt moet worden. Bij gelijke prijs betekend dat weer dat de kwaliteit van de geleverde componenten steeds slechter wordt.
Persoonlijk erger ik mij rot aan de schuimen rolranden die ik meer en meer tegenkom. Philips (en een aantal andere fabrikanten waaronder KEF maakten vroeger speakers die gewoon niet kapot kunnen). Heerlijk toch he dat je dat nu voor een habbekrats kunt meenemen....
Jan Scherps