hallo
ik heb pas een setje 541 gekocht .(de set van de fotoreportage ).
en in 1 zat weinig laag .na het uitwisselen van de deur, bleek het in dezelfde box te blijven . het mfb sensortje was nog goed . maar kwam er al metende achter dat hoe dieper de woofer naar binnen gaat hoe hoogohmiger dat ie wordt. de litze was goed want aan de voorkant was dit ook zo . nou heb ik een manier bedacht om bij de spoel te komen .heb hem ook hersteld maar heb hem niet meer heel inelkaar kunnen krijgen . dus als iemand nog een goede ad 7066/mfb over / te koop heeft ben ik geintereseerd.
groet mattie
niemand??? eentje met defecte opnemer is ook goed .
mattie
heb er best 15 eur voor over (wel een hele dan)
wie oh wie.........
Hoi,
Ik heb helemaal niks van dat MFB-spul. Kun je er geen vervanger in zetten? Iets van Visaton of zo? Moet toch mogelijk zijn... Vraag Herman eens, misschien heeft-ie wel een goed alternatief...
Ja het spul is heel erg schaars, ik weet het...
Groetjes. π
hoi
dat heb ik geprobeerd ,maar zonder de mfb opnemer in de woofer,
wordt hij overstuurd ,en klinkt hij boemerig. toch bedankt voor de reactie
mattie
Stomme vraag misschien maar is die woofer niet meer te repareren? Ik begrijp dat er iets mis is gegaan tijdens jouw pogingen...
Misschien kun je hem opsturen naar een servicepunt? Ik heb zo'n gevoel dat Herman 2 gouden handjes heeft... *grin*
Groetjes. π
hoi
nou dat kan al niet meer . want ik had bij de andere box de opnemer defect .en heb de opnemer uit deze woofer eringezet ,want dit printje ging er heel uit, en bij de andere box niet. (want de fet was stuk) en die was stuk gegaan omdat de scheidingsspoel voor het laag tegen de box connector aankwam .omdat de print wat krom was, en toen was de fet stuk.
dus nu heb ik 1 goede 541 en 1 541 bijzettafeltje
mattie
allo
heb uiteindelijk een nieuwe woofer besteld was 9,95 euro.
maar door het liggen in de winkel was de conus verzakt .
hij heeft op de magneet gelegen , en nou is de slag nog maar
0.7 cm ipv 1,2 cm bij de andere. waardoor hij bij hoog volume tegen de achterkant slaat ,en ook een aantal dagen liggen met de magneet boven ,
helpt niet. maar nou heb ik er iets op gevonden, ik heb van het ene aan- sluitblokje onder de conus door een snaar gespannen naar het anere
aansluitblokje ,en nu slaat hij niet meer tegen de magneet ,en heeft hij weer een slag van 1,2 cm , heb het getest met een andere 541 ,
de bass heft er niet onder geleden . getest met balance en is hetzelfde.
dus weer een truc gevonden .
groet mattie