joepie !!
Ze zijn er weer ! OP MP
545's ....... ai ai 900 euro !!
wie o wie ??
(ze zijn niet van mij hoor)
Bert
Voor je het weet ben je blut
[%sig%]
Prijs per stuk? Koopje π
[%sig%]
We zullen hem eens vragen of ie geintresseerd is in de ruil tegen 3 setjes andere mfb's.!
Ja, doe dat! π
[%sig%]
Nog niets vernomen........................(grrrrrr..)
Er is net een setje in Eindhoven te koop gezet (Γ’βΒ¬ 750).
Helaas met gemodificeerd front
Joop
klopt Joop,
we zitten er al bovenop !!!!
Hij vertelde mij dat ie "die troep die ik aanbood" niet nodig had, en dat ie daar de hele zolder al mee vol had.
Duidelijk een onprofessioneel iemand, waar IK niks mee te maken wil hebben.
Alleen al het feit dat hij de roll-of filter eruit gooit, ( geen freaks-aktie )
Ik bood 450 euro, en hij ging erop in, terwijl hij 750 vroeg (!!???!)
HEEL VREEMD !!
Succes ermee jongens.
Nouja...... 545 ruilen voor 532 e.d. is mijns inziens ook niet erg professioneel hoor... Martijn, ik ben bang dat je niet snel iemand zult vinden die op je aanbod ingaat. Het is net zoiets als 3 fiat panda's aanbieden als ruil tegen een Porsche 911.... π
[%sig%]
Ach ja...de 545 is een toppertje.......maar we hebben toch geen van allen zo'n grote woonkamer, wat heb je er dan aan ? Ik blaas hier de buren uit hun bed met een simpele set 532's en die zijn gewoon betaalbaar.....
Als je een set 545's hebt, moet je een fabriekshal kopen om er wat aan te hebben, of niet dan ?
Groeten,
Tom.
[%sig%]
Tommie,
Is ook weer waar, ik vindt het jammer dat die 545's zo veeeel duurder als de rest moet zijn.
Daarbij komt het feit dat ik niet ontevreden met de set 567 ben. Hij komt akelig dicht bij de bas-diepte van een 545.
bass-diepte.
Nu er toch wordt gesproken over de lengte c.q. ruimte van een desbetreffende kamer, dit alles gezien tegenover de bass-weergave van een MFB-box, het volgende:
Om een toon in een ruimte weer te geven, moet de halve golflengte er in passen. Dat heeft voor lage tonen consequenties. Als gevolg van de voortplantingssnelheid van geluid heeft een toon van 340 Hz een golflengte van 1 meter. Die toon geeft dus geen problemen. Maar een toon van 50 Hz heeft een golflengte van 340/50 = 6,80 meter. Voor een goede weergave hiervan moet de kamer een lengte hebben van 3,40 meter hebben. Wat heeft dit dus voor een gevolgen voor de lengte van de kamer, gezien de juiste weergave van de MFB-boxen:
MFB 532: 9,71 meter
MFB 541: 9,71 meter
MFB 544: 11,33 meter
MFB 567: 12,59 meter
MFB 545: 17,00 meter
MFB 585: 9,71 meter
MFB 586: 11,33 meter
MFB 587: 12,59 meter
MFB F9638: 12,59 meter
Al hierboven genoemde waardes vallen onder de ideale kamerlengte!
En dan nog even over de prijzen van de desbetreffende MFB's. Als men Γ’βΒ¬ 100,- voor een set 541, Γ’βΒ¬ 145,- voor een set 544 en Γ’βΒ¬ 175,- voor een set 567 normale en betaalbare prijzen vind. Dan is het bedrag van Γ’βΒ¬ 725,- voor een set 545 HELEMAAL een normale prijs (dit dan dus allemaal in verhouding is!!!) Helemaal gezien dat er maar 2000 stuks van de MFB 545 zijn gemaakt is een bedrag van rond de Γ’βΒ¬ 750,- een hele normale en schappelijke vraagprijs. Wil je er dit niet voor betalen, wat ik zelf ook niet wilde, dan moet je gewoon wachten.... Er komt vanzelf een dag dat je ze aangeboden krijgt, dus........ SUCCES!!!!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Beste Ton,
Mijn idee, dat je wel een fikse kamer nodig hebt om echt te genieten van een 545-set was een beetje uit de lucht gegrepen, maar nu blijkt dus dat het ook inderdaad zo is.
Moet je dus zo ongeveer een loods voor hebben om het geluid goed uit te laten komen ! Speciaal voor feestzalen dus.....
Groeten,
Tom.
P.S. Eigenlijk bepaalt de zeldzaamheid de waarde dus.......zijn er maar weinig van gemaakt, wist ik niet. Men onderbouwt een vraagprijs wel eens op de nieuwprijs van lang geleden....maar dat vind ik een beetje onzin. Je kan namelijk ook auto's kopen die nieuw een goudmijn kostten voor de prijs van een Fiat Panda ! Dat is namelijk meer mijn vak π
[%sig%]
Tommie,
Mooie verglijking. Met auto's is dat inderdaad het geval dat je een mooie oude classieker voor een paar centen koopt.
Helaas is dat met een set 545 zelden of niet het geval.