Ik heb vandaag twee advertenties gezien in De Vondst versie Brabant (papieren versie van ViaVia). Mogelijk interessant:
2x Ph mfb STUDIO, 22 rh 545 100W cont, incl. 2x 22 rh 587 45 1/4 van de nw.pr. tel. 040-25928683
Gelderland:
MFB type 544 €90,- tel. 0845-618919
Dit zijn letterlijk de volledige advertenties, ik heb ze zelf dus NIET te koop; reageren op mij e-mail helpt dus niet (en mijn eigen 585's wil ik niet kwijt)
Martin,
Het telefoonnummer dat je hebt ingevoerd, klopt niet (11 cijfers). Kun je dit nog nazoeken?
1/4 van de nieuwprijs is dus 1/4 van 2x4000 gulden = 2000 gulden oftewel 1000 Euro. Dan mogen ze wel in perfecte staat zijn...
[%sig%]
Sorry, ik heb het in de bieb gelezen en kennelijk fout overgeschreven. Via www.vondst.nl kunnen belangstellenden de advertentie ook lezen (tegen betaling van €1,15). Kan de eerste die dat doet het juiste telnr op het forum achterlaten (en natuurlijk ook evt. aankopen melden)!
Suc6,
Martin.
Hallo Martin,
Bedankt voor de tip. De 545's zijn in nieuwstaat (echt, ze ruiken nog bijna nieuw). De 587's bijna (klein rammeltje in een box bij extreem gemeen laag =Macy Gray met dbbs uit de discman + max bass uit een philips pre-amp).
De eigenaar ging een surroundset kopen maar z'n vrouw wilde ze eigenlijk liever houden. Gelukkig voor mij had ze niets in te brengen in deze.
Ik heb er uiteindelijk voor alle vier samen, veel minder dan de richtprijs in het lijstje op deze site voor betaald. Deze meneer had vroeger bij Philips gewerkt, en vertelde mij dat de winkelprijs voor de 545's F3300,00 per stuk was. De brutoadviesprijs in de catalogus was altijd ±20% hoger. Ik neem aan dat hij er nog minder voor betaald heeft in de fabriekswinkel. Ik heb ook de service manual erbij gekregen en nog een reserveklepje en -netsnoer. Je begrijpt, hier tikt een tevreeden mensch.
Ter contrast: voor deze aankoop was ik bij de meneer uit Haaften die twee 587's aanbood op marktplaats voor minstens 150 euro. Technisch perfekt zogenaamd. Het enige wat goed funktioneerde waren de ledjes geloof ik.
Toen ik hem in een genereuze bui 25 euro bood vond hij dat te weinig.
Hij heeft de advertentie inmiddels weggehaald.
Groeten
Jos
Jos,
Gefeliciteerd met je aankoop! (Lichtelijk jaloerse blik, schuin kijkend naar mijn eigen, nog steeds zwaar zieke 545... 😉 )
Wat een bof zeg, allemaal zo mooi in nieuwstaat! Zo zie je maar weer, Philips medewerkers zijn de meest betrouwbare eigenaren. Ze zijn zuinig op hun spullen.....
Dat je er maar vele plezier aan mag beleven!!!!
Groeten,
[%sig%]
Hallo Thomas,
Bedankt voor je medeleven, hopelijk kun je binnenkort ook genieten van echte bas. Gelukkig ben ik gewend geweest met baskasten te sjouwen want ze wegen meer dan mijn TV, die dingen.
De 545's klinken echt fenomenaal in het laag, ik heb voor het eerst van m'n leven de neiging om de loudness uit te zetten bij sommige muziek. Wel even gewacht totdat de buren aan hun zondagse uitje begonnen waren.
Ik heb ze in de woonkamer gecombineerd met de 587's staan (ietsje meer midden, al zijn de 587's op zich al geweldig mits ze goed zijn, Bart!) en dit kan zich met gemak meten met profi afluistering zoals de grotere Genelec's of K + H's.
Ik zie dat jij ook aan 545's sleutelt, dus heb ik een vraag voor je.
Een van mijn zojuist aangeschafte exemplaren vertoont een klein euvel in de zin van dat hij laat inschakelt en niet meer uitschakelt (in ieder geval niet binnen een uur). Is dit ook het welbekende elco-probleem? Zo ja, weet jij waar die elco zich verstopt?
Groeten,
Jos
Vervolg,
Ik speur op het schema in de service-manual en zie maar één elco in het ingangscircuit met nummer C697 en de waarde 330µ. Zou het genoeg zijn die te vervangen? Ik heb Remie z'n verhaal gelezen maar weet niet in hoeverre de 544 te vergelijken is met de 545 en of je dan ook nog FET's moet gaan vervangen. En hoe kun je zien of een nieuwe Elco van goede of slechte kwaliteit is behalve de engelse dropjes?
Excuses voor dit technische gereutel, zal het vervolg posten op de Raad en Daad thread.
Bij voorbaat dank
Jos
Jos,
Ik zal eens in het schema van de 545 duiken als ik weer thuis ben, het inschakel en afvalschakelingetje is namelijk bij elke box nagenoeg gelijk. Iets met een elko die via een weerstand afloopt naar massa ofzo. Ik zoek de namen van de componenten even voor je op. Kans van 80% dat de boosdoener iig een elko van 330 uF is, dus nummer 697, zoals je al had gevonden. Heb je toevallig een vervanger liggen? Kun je het gelijk proberen....
Groeten!
[%sig%]
Jos,
Leuk om te horen dat mijn tip tot succes heeft geleid. Veel succes met het 100% maken van de 545's
Groet,
Martin.