Kijk nou toch eens.
Grijpt uwer kans. Iemand wil van een setje 545 af op marktplaats.
Nee, het zijn niet de mijne.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=audio&u=luidspeakers&ID=28138
Jan Scherps
Γ’βΒ¬350, is dat niet een beetje overdreven? Of zijn die dingen echt zoveel waard.............
Ik de persoon even via mail gevraagd. Hij melde dat hij al 500 euro via e-mail had ontvangen. De aanbieding is inmiddels al weer van marktplaats verdwenen.
tot mfb, Han
Hoi Han.
Ik was degene die 500 euro had geboden.
Maar heb geen reactie gekregen.
Ik vermoed dat het alleen maar een ballonetje op gooien was om te kijken wat de boxen zouden kunnen opbrengen.
Ik heb er wel meer voor over maar dat even terzijde.
Een 545 zou mijn collectie kompleet maken.
De 545 vanuit zeeland die had zeggen en schrijven 4 min op marktplaats.nl gestaan waarvan ik weet dat ik een hoog bedrag had geboden.
Raar he! van beide geen reactie.
In beide situaties had ik gevraagd of de persoon in kwestie wel wilde laten weten als de boxen verkocht waren.
Ik blijf proberen maar ik denk niet dat er snel een verkocht wordt.
VR GR Wim
Ik heb ook die 545 van zeeland gezien en heb er direct 400 euro voor geboden. Ik heb 2 maal gemaild om een reactie maar ook niets te horen gekregen.
Ik heb nog wel het email adres van deze persoon.
Ook op de MFB 545 van gisteren heb ik via marktplaats geboden, maar dat ging inderdaad al snel boven wat ik kan of wil geven.
Eigenlijk weet ik ook nog niet wat ik er voor over zou hebben. Er wordt altijd bij gezegd dat alles helemaal in orde is, maar we hebben nu al een paar keer meegemaakt dat dit toch niet helemaal zo is.
Moeten we dan zoveel geld uitgeven voor een 545?????
Ik heb bij deze serie wel sterk het gevoel dat ik ze wil hebben, maar klinken ze nou ook werkelijk zoveel beter dan een 544?
Het zou in ieder geval netjes zijn dat je antwoord krijgt wanneer je op een nette manier een bod van 400 of 500 Euro gedaan hebt. Ik vind het een hoop geld!!!
Mijn vraag is dus eigenlijk, is de 545 het voor zijn geluid waard, of moeten we alleen op het gevoel van 'ik wil het hebben' afgaan.
Ik geef wel toe dat wanner er weer een advertentie staat, mijn hart even sneller kloppen gaat en ik een zeer aktief gevoel krijg.
Groeten,
Hilbrand
Heren,
Ik heb de 545 van gisteren gekocht. Afgezien van het feit dat de fronten verkleurd waren en dat de plastic klepjes zijn verdwenen zijn ze helemaal in orde. Ik heb 600 euro geboden en kreeg vrij snel bericht dat ik ze op kon komen halen. Naderhand heeft deze man nog een hoger bod gehad (dat zij hij zelf en ik weet zeker dat hij daar eerlijk in was) maar hij heeft toen gezegd dat ze al verkocht waren. Kortom, deze man heeft alles heel netjes afgehandeld en de speakers zijn gewoon goed.
Ik ben ze nu aan het beluisteren en het klinkt zeer fraai. Vooral het laag is diep en strak en komt er zonder enige moeite uit. Of ze het geld waard zijn aan puur luistergenot weet ik nog niet, maar het is natuurlijk vooral een verzamelaarsobject. Ik heb mijn verzameling nu in ieder geval compleet met de 541, 544, 567, en dan nu de 545.
Ik neem ze uiteraard mee op 16 februari.
gr. Mutje
Hoi Hilbrand.
Ben blij dat jij de 545 uit Zeeland ook hebt gezien.
Ik begin te denken dat ik alleen maar 545 schimmen voorbij ziet komen als ik marktplaats.nl open.
Ik zat trouwens veel hoger als jouw bod maar geen reactie.
Ik wacht wel af.
Ik heb al reeds 4*587 mfb in 2 blokken geschakeld.
Deze hangen aan de pc (via voorversterker )en doet het overigens erg goed.
Ik hoor verhalen dat het laag van de 587 niet goed zou zijn t.o.v. de 544
Ik denk dat ze de ruimte waarin deze boxen gebruikt worden nooit accoustisch hebben bekeken.
Die van mijn zijn precies zo opgesteld in speciale boxsteunen dat het nummer feel van robbie wiliams tot onder de ribben is te voelen als ik het volume opschroef.
Echt ik geloof dat de meeste ruimtes waarin de boxen zijn opgesteld niet optimaal zijn. De ondergrens van laag is zo laag dat het bijna buiten je gehoor komt te liggen.
Soms resoneert de vitrine kast erop. Dan heb je bijna geen volume aanstaan.
De ruimte die ik gebruik is 5*5 mtr en 2.75 mtr hoog. Muren zwaar geisoleerd(35 cm glaswol) en vloer isolatie 26 DB dempend. ( Buren hebben geen overlast). Bijna geheel leeg en de boxen gelijk opgesteld ieder vanaf een hoek schuinomhoog.
Echt als ik nog een set 587 kan kopen zal ik het niet laten.
Die van mij zijn overigens door mijzelf gereviseerd. Dus totaal geen ruis kraak brom.
De 545 wil ik te aanvulling bij deze boxen gebruiken.
Ik hou van een laag volume maar wel met hoorbare laag erin.
De 587 voldoet hier prima in en de 545 lijkt mij een leuke aanvulling op het geheel. De 532 die ik heb laat ik voor wat het is.
Ik ken iemand met een peperdure onkyo installatie die is nog jaloers op het geluid van de 587 in deze opstelling.
Ik kan wel vertellen dat de opstelling in het verleden in de huiskamer niet naar tevredenheid was. Toen twijfelde ik ook aan de lagebas.
Nu dus niet meer.
VR GR Wim
Ik ben blij te horen dat deze man zich aan zijn woord gehouden heeft.
Hoewel mij wel een bepaald gevoel van jalouzie overvalt, feliciteer ik je van harte met deze aankoop.
Ik vind het prettig om eens te horen hoe het er werkelijk aan toe gegaan is.
Hoe bevalt het midden en het hoog in vergelijking met bijv. de 544? Hebben ze dat in de 545 nog verbeterd?
Moet ik de volgende keer ook direct 600 Euro bieden???
Ik heb toch wel een goed gevoel, vooral omdat ik nu weet dat deze set door een liefhebber gekocht is en niet de handel in gaat.
Gemengde gevoelens,
Hilbrand.
Ps Ik heb net mijn setje 6587 ers verkocht. Ik had ze, om te laten luisteren, in de kamer opgesteld en het viel mij op dat in deze grotere ruimte de lage tonen inderdaad veel beter tot hun recht komen.
Hallo Hilbrand,
Ik heb inderdaad meteen een behoorlijk bod uitgebracht in de hoop meteen een reactie te krijgen en dat is dus gelukt.
Over de midden en hogetonen kan ik alleen zeggen dat het totale geluidsbeeld heel goed uitgebalanceerd is maar of de units ook van betere kwaliteit zijn weet ik niet.
De 544 klinkt ook al heel goed in midden en hoog dus ik moet echt nog een langere tijd luisteren eer ik daar een goed oordeel over kan vellen, maar ik denk, gezien de nieuwprijs van de 545, dat de units van hogere kwaliteit zijn.
gr. Mutje
De units zijn precies dezelfde. Geen verschil. (mid en hoog dan)
Enige verschil zit in het feit dat de speakers aktief afgefilterd zijn. Dat, in combinatie met de 12 inch woofer zorgt ervoor dat de speakers veel beter klinken. Samenvattend oordeel zou wat mij betreft zijn dat de 545 gewoon veel rustiger klinkt.
De units die Philips in die tijd maakte waren gewoon heel goed. Maar zoals altijd klinkt een speaker nooit beter als het slechtste onderdeel.
De kunst is nog steeds om een goede afstemming te maken tussen de gebruikte componenten, en niet om met een hoop dure units iets in elkaar te flansen.
Luidsprekers bouwen blijft een kunst. Daar is in alle jaren niet veel aan veranderd. Gelukkig maar.
Jan Scherps
Ik heb ook een set 545 verkocht en ik vind dat de 545 goed klinkt maar zeker NIET veel beter dan een 544. Dat is echt onzin! Vooral als je kijkt naar de verkoopprijs van bijv. een 544 en een 545. Het zijn dezelfde tweeters en middentoners en de dewoofer is groter. Voor een gemiddelde woonkamer is een 545 (mijn inziens) ongeschikt. Hij is veel te groot voor een gemiddelde woonkamer. (het uiterlijk is achterhaald). Ik vind dat er een beetje een mythe rond deze speaker is ontstaan die niet terecht is. Nogmaals, het is een speaker die goed klinkt maar die heel veel ruimte nodig heeft. Dan haal je eruit wat erin zit. Ik had ze ook als verzamelaarsobject kunnen houden, maar naar een speaker moet je luisteren. Dus heb ik (HOOP IK) iemand anders blij gemaakt met een setje 545. Toch blijf ik zegge dat die 544 een verdomd mooi speakertje is. Dat komt denk ik ook door die tweeter die voor de woofer zit. Philips heeft in de servicedocumentatie hier een mooi stukje over geschreven. Ik zal dat eens opzoeken.
Met vriendelijke groet,
Jan van der Meer
Hallo Mutje,
Je was me dus net voor bij die 545 uit Dieren...???
Ik zag ze staan en heb er nog even over gedacht maar toen was de ad al weg. Het is bij mij een paar straten verderop.
Maar niet getreurd ik heb me toen maar een setje 9638 aangeschaft.
Ik had al een set 567 en 541. Als je die op elkaar zet en er tussen wisselt
klinken ze aardig het zelfde. Tuurlijk de 567 gaan wat harder.
De 9538 klinkt toch wel even anders.
Veel strakker en dynamischer dan de 541 of 567.
Komt waarschijnlijk omdat de laag weergever tot 1000 Hz door de mfb in bedwang wordt gehouden.
Veel plezier er mee.
Cuno
Heren, al meer dan 18 jaren ben ik op zoek naar een setje 545.
Maar doordat bedragen van > 300,- euro voor deze boxen, na zoveel speeluren, betaald worden vraag ik me af of deze speaker echt zoveel meer heeft. O.K. 12" dat voel je! Maar neem nu de 587 welke ook al 50 watts in het mfb laag pomt, 3 aktief gescheiden versterkers, welke door het gebruik van darlington's van een modernere opzet zijn als die van de 545 heeft. Dit is nu echt een goede discussie voor de zondag van Chris, 16-2 as. Laten we een luisterproef doen tussen de zeldzaam schaarse 545 en de beter verkrijgbare en betaalbare 587.
Tot mfb, Han.
Eh... diezelfde 587 haalt ook bedragen van 300 en meer π
Cuno,
Zou jij ons op de MFB beurs willen verblijden met de aanwezigheid van je 9638's?
[%sig%]