Meldingen
Alles wissen

832

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
526 Bekeken
(@abbe-de-groot)
Active Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hallo Allemaal,

Gisteren heb ik een stel MFB544's gekocht waarvan ik wist dat het hoog/midden deel niet meer werkte. Bij de verkoper had ik al gezien dat het 'uitgangscondensatortje' wat bij de twee voedingscondensatoren zit ontbrak. Na zo'n condensatortje teruggeplaatst te hebben speelde de speaker weer zoals het hoorde. Dezelfde dag heb ik ook een 832 quadro systeem gekocht op een rommelmarkt. Helaas is mijn exemplaar nogal rabbig en niet geheel werkend. De drie dubelen meteres doen het niet en het klepje waar de hoofdtelefoon en microfoon aansluiting achter zitten doen het ook niet meer. Ook zijn diverse lampjes kapot.

Mijn vraag is of iemand een knappe of defecte/rabbige 832 heeft staan die hij wil verkopen of mij aan het ontbrekende klepje en/of een stel goede meters en lampjes kan helpen?? Helemaal tegek zou ik het vinden als iemand me ook nog eens aan zo'n mooie voet kan helpen!

De twee extra deuren ga ik gebruiken om een expiriment mee te doen. Ik werk namelijk bij Philips op amplifier ontwikkel afdeling en wil de MFB elektronica ombouwen naar 'ucd' class D eindversterkers die een hoger rendement en een lagere vervorming (0.003% @ 1 Watt flat over frequentie) hebben.... Wordt vervolgt!

Groetjes
Abbe

[%sig%]

Citeren
(@herman)
Famed Member

Brandende vraag : Doe je dat ombouwen thuis of juist op de zaak ?

enne... Heb je het zelfbouw forum al gezien ? Daar staan meerdere projecten beschreven mbt mfb en versterkers !

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@abbe-de-groot)
Active Member
Topic starter  

Hoi Herman,

Het ombouwen ga ik thuis doen. Wel wil ik de speakers op mijn werk afregelen. Ben er nog niet uit of ik er een actief drieweg systeem van maak zoals in de 545 of dat ik met twee eindtrappen werk en midden/hoog passief ga scheiden.

Ga eens kijken naar het zelfbouwform in de hoop daar nog wat inteligenten tips te krijgen.

De MFB gekte is dit weekend trouwen finaal losgebroken. Geinspireerd door de 532's van mijn maat Martijn die hij op zijn werk gevonden had ben ik behoorlijk inkopen gaan doen. Had ik vrijdag nog helemaal geen MFB gerelateerde spullen, vandaag heb ik VIER 544 speakers, twee extra 'deuren' voor de 544, een 832 (in slechte conditie, zie bericht boven) een 752 receiver, een 384 versterker en een 186 tuner. Dit alles samen voor 150 Euro:)

Voor die 384 versterker zoek ik trouwens nog de volumenknop. Deze ontbreekt namelijk... Iemand nog zo'n ding over of iets wat daar erg op lijkt?

Oja, zijn er nog MFB bijeenkomsten gepland?

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Jazeker, in Klaaswaal is er op 24 april weer een meeting !

Neem vooral je "nieuwe" bouwsels mee zou ik zeggen !

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@abbe-de-groot)
Active Member
Topic starter  

Leuk,

Ik zal zeker van de partij zijn! Weet niet of ik mijn bouwsels dan al af heb maar kan dan wel iets over class D vertellen. De echte Philips freaks zullen dat misschien wel interesant vinden.

Groetjes
Abbe

BeantwoordenCiteren
Deel: