Aangeboden, origine...

Meldingen
Alles wissen

Aangeboden, originele Philips cd-950 / cd-951 interlinks

20 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,028 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

Aangeboden, originele Philips cd-950 / cd-951 interlinks. Extra dikke uitvoering, mooie klank.
Zie op de foto ter vergelijk normale standaard tulpplugkabels.
Vraagprijs: 35 euro

Ex verzendkosten of af te halen in Zwolle.

Citeren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Ik vind die prijs wel een beetje aan de hoge kant... Vergelijkbare audiosnoeren krijg je ook van Vivanco of zo maar dan voor minder geld.

P.S: diezelfde kabels zitten overigens ook bij de Philips CD850MKII en de DD-82 DCC-recorder van Marantz.

Succes met de verkoop... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

Ik heb ze zelf 1.5 jaar geleden voor 50 euro gekocht 😳
Wilde ze bij mijn cd951 hebben, omdat ze erbij horen. Vandaar de prijs..

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Joh tda, doe geen moeite, stelletje cheapo's hier.. gewoon op marktplaats zetten, en als je daar niks vangt op ebay duitsland. Nederlandse mentaliteit om alles voor een dubbeltje te willen...

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Hoi,

P.S: diezelfde kabels zitten overigens ook bij de Philips CD850MKII en de DD-82 DCC-recorder van Marantz.

Groetjes. πŸ˜‰

Hoi,

Kun je wellicht meer vertellen over de kabels? Aangezien ze blijkbaar bij topmodellen/modellen uit de hogere range werden geleverd, in hoeverre zijn ze goed? Ik denk namelijk dat ik ze hou πŸ˜‰

Gr,
tda

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Je zou de capaciteit moeten weten. Normale audiokabel zit ja al vlug aan 200pF per meter of meer. Een beetje fatsoenlijke highend kabel zou je op 50pF per meter verwachten. Niet dat dat met 2 meter kabel veel uitmaakt, maar toch..

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

Hoe kom ik daar achter? Ben a-technisch πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

hoi de kabels die meegeleverd zijn bij de dss series zijn nog vetter dan vet maar toegegeven 50 euro ..... daar heb je toch een cd950 gratis erbij inmiddels of een cd850 of een andere mooie player.

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

Mijn interlinks zijn toch niet de dss versie?
Ik ben echt benieuwd van wat voor kwaliteit mijn interlinks zijn.

lol, een cd950 of cd850 doet (in ieder geval op marktplaats) echt nog wel meer dan dat, leendert! πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

hey goed zoeken en snel reageren dan heb je er wel 1
ik zal eens een foto maken van mijn interlinks die zien er echt cool ( blauw ) uit ...

overigens een goede vergelijkbare vervanger van een 850 is een 624 serie met dac7 erin is die top

ik heb ze overigens vrijwel allemaal ...
ook de cdd 880 en 882 en geloof me het kan echt wel

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

Maar ok, de interlinks op de foto, ken je die?

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

ja hoor wel eens gezien iets betere kwaliteit maar meestal gebruik ik de digitale uitgang met een lose dac dan maakt het niet zoveel uit wat je er tussen hangt.

met de afstanden die hier overbrugd worden is het kwaliteitsverschil moeilijk hoorbaar zoniet onmogelijk.

A-B vergelijkingen zijn nl altijd moeilijk als je niet twee exacte systemen hebt

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

De beste kabels maak je zelf πŸ˜‰ En ze hoeven niet dik of mooi gekleurd als ze maar zo min mogelijk fasedraaiing of signaalverlies geven en geen storing oppikken.
Ik ga porberen aan een rol AES/EBU kabel te komen die voor digitale verbindingen gebruikt wordt en voor video, die is ca 50pF/meter en daar kun je zelf mooie "interlinks" van maken.

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

helemaal mee eens rg85/u of luchtgeisoleerde coax is prima
zorg wel voor goede tulp verbindingen of neem in geval van digitale signalen optische kabels , die zijn altijd OK afgezien van wat demping soms

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Nou, dat met die optische kabels zijn de meningen over verdeeld. Dat moet namelijk weer omgezet en teruggezet. Ik heb juist begrepen dat een GOEDE 75 ohm coax met lage capaciteit en dan een galvanische verbinding het beste is tegen jitter, maar ik vraag me af in hoeverre je dat kunt horen.
Je hebt ookmensne die beweren dat je het verschil hoort tussen een originele CD en dezelfde maar dan op CD-ROM gebrand. Ik vrees dat mijn oren zΓ³ goed niet zijn πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: