Aangeboden, origine...

Meldingen
Alles wissen

Aangeboden, originele Philips cd-950 / cd-951 interlinks

20 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,029 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Helaas weet ik niet hoeveel pF de interlinks van duurdere apparatuur uit o.a. de 800 en 900 serie zijn. Wel weet ik dat deze kabels zeer goed van kwaliteit zijn en nauwelijks of geen interferentie "opvangen". Ze zijn volgens mij zelfs dubbel afgeschermd. Toen Philips de productie van audio/video kabels nog zelf in huis had, was de kwaliteit gewoon goed.

In het analoge circuit is er wel degelijk verschil te horen tussen standaard coax en de Philips interlinks. Ik heb dat eens ooit uitgeprobeerd met een Sennheiser HD600. Er is minder ruis en de hoge tonen worden beter doorgegeven. Zeg maar het geluid is helderder.

Een digitaal signaal bestaat uit nullen en enen. De kans dat er verlies optreedt op afstanden onder de 10 meter lijkt mij haast niet van toepassing. Een optisch interlinkje heeft geen last van interferentie (instraling), een coax wel. In principe zou een glasvezel dus beter moeten zijn voor de doorgifte van digitale signalen.

Het klopt dat een optisch signaal 2x omgezet moet worden maar een TTL-signaal bestaat ook uit nullen en enen, of je het TTL-signaal nu aanbiedt aan een Toslink of een coaxplug, zou hier echt iets mis kunnen gaan? Lijkt mij thans haast onmogelijk.

Voor wat betreft de DSS-en: de 930's hebben hoogfrequente digitale coax. Standaard audiocoax zal niet werken want die kan de hogere frequencies niet goed doorgeven. De DSC en de speakers communiceren bidirectioneel, de audio-informatie wordt slechts in รฉรฉn richting doorgegeven. Om deze twee signalen te scheiden wordt er gebruik gemaakt van 2 RC-filters op de interfaceprint. De 930SE's hebben een betere kwaliteit coax. Andere afscherming en ze zijn doorzichtig, het oog moet ook iets hebben, nietwaar?

Groetjes. ๐Ÿ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

het moet wel heeeeel slecht zijn als je het hoort, ik hoor wel overigens het verschil tussen dac's , ik gebruik de denon dac via coax vanuit een cdd882 , en als ik de tda1541 gebruik dan klinkt het ronduit beroerd....

stereo niet neutraal mono raar verdeeld etc...

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Marantz gebruikt thans DAC's van Cirrus Logicยฎ. Ze hebben het niet meer zo op Philips denk ik... ๐Ÿ‘ฟ Aangezien Marantz een samenwerkingsverband met Denon aangegaan is, zal de apparatuur wel enigszins hetzelfde zijn... De tegenwoordige "veel voor weinig" politiek van Philips zal wel een doorn in het oog van het "High End" merk Marantz zijn...

Of B&O haar apparatuur nog bij Philips laat produceren waag ik ook te betwijfelen. De kwaliteit en service van het "oude" oer-Hollandse merk hebben onder druk van geldgierige managers en aandeelhouders gewoon veel te veel schade opgelopen. Jammer, maar het is niet anders...

Ik zou wel zo'n 800-serie DAC van Philips willen hebben in mijn collectie alleen al vanwege de groen/blauwe lampjes *grin* maar ten eerste heb ik een Marantz DD-82 die beschikt over een DAC-7 en bovendien 18-bits ADC's en ten tweede heb ik mijn DSS-en volledig opgeknapt dus die kunnen weer 10 jaar mee! Misschien dat ik me nog eens ooit een DVD/SA-CD-speler koop als de CD850MKII stuk zou gaan maar voorlopig niet in ieder geval. Ik "draai" thans bijna alles via de PC. Een degelijke Plextor-drive, een 16-bit Terratec geluidskaart met optisch in/uit en een multimediaprocessor (PCI-kaartje) van SigmaDesigns dat zowat alles decodeert wat er op audio/video gebied maar te vinden is... AC3/DTS-, RGB- en zelfs HD-out. Ik heb het over de (helaas niet meer leverbare) XCard. Er is wel een goede "backwards compatible" opvolger te koop speciaal geschikt voor HD-DVD en BluRay.

Groetjes. ๐Ÿ˜‰

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  
m0vieman wrote:
Hoi,

Helaas weet ik niet hoeveel pF de interlinks van duurdere apparatuur uit o.a. de 800 en 900 serie zijn. Wel weet ik dat deze kabels zeer goed van kwaliteit zijn en nauwelijks of geen interferentie "opvangen". Ze zijn volgens mij zelfs dubbel afgeschermd. Toen Philips de productie van audio/video kabels nog zelf in huis had, was de kwaliteit gewoon goed.

[/quote

Interessant! ๐Ÿ™‚

Ik haal ze overigens uit de verkoop, ik ga ze zelf houden. 8)

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Deze "betere"philipskabels heeft men in een beperkt aantal bij Monster Cable laten maken, deze zaten ook als dikke variant bij de CD850MK2 cadeau.

Nog een goede tip en goedkoop in verhouding : ProfiGold (Profigold maakt ook voor andere merken spullen, zeer grote kabelboer die ook voor bekenden wat maakt en dan is het heel wat duurder).

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: