Niet door gegaan, werd overheen geboden, en vondt het niet meer de moeite, daar ik toch al passieve philips luidsprekers heb met 30 cm bass-speakers.
Hallo,
Elders in het forum staat mijn noodkreet, mbt de ah489 80652w8 woofers met vergane randen. Veel van de modellen uit die tijd zijn gemaakt met woofers met dezelfde typenummers maar zowel in rubberrand als in foamrand uitvoering. Dit heb ik inmiddels wel geleerd uit de vele reakties per mail (ook niet in dit forum afgebeelde reakties van mensen rechtstreeks).
Goed opletten dus voor de randen. De rubberen zijn in ieder geval vrijwel onverslijtbaar.
Wat ik nog wilde opmerken. Ik heb ooit eens voor iemand de hele grote 4-weg boxen F9819 (samen uit de familie met de iets kleinere f9818) de filters en demping gemodificeerd. Dat was misschien wel de meest indrukwekkende passieve box van philips die ik ooit heb gehoord en gezien. (bruto fl 1800,- per stuk destijds..).
Kent iemand die enorme kasten nog ??? of heeft iemand die nog draaiend??? lijkt me leuk om te horen.
groeten, Walter.
Walter,
Ik heb reeds 20 jaar deze luidsprekermeubels in de woonkamer staan en ze zijn nog steeds goed (op een 708 receiver)
Een tweede set staat nu op zolder (had ik bij de derde meeting ook meegenomen in het demo-lokaal).
Zoals je ziet is er dus een enthousiasteling die ze nog dagelijks draaiend heeft.
Marnix
En klinken helemaal niet verkeerd.....................