Pak die kans, want dat is het niet meer, adv. weg.
Gr, Ruud
In absolute nieuwstaat verkerende set mfb luidsprekers (Aristona) type sx-6587 identiek aan Philips 587. luidsprekers zijn te beluisteren en te bezichtigen in Tynaarlo. alleen serieuse gegadigden. handelaren (en /of) mensen die uit zijn op een koopje liever niet reageren aub. .
Weet je wat ik zo waardeloos vind aan dit soort adverteerders? Ze willen alleen maar verkopen aan een serieuze geinteresseerde die er een flink bedrag voor over heeft. Waarom zet je dan niet erbij wat je wil hebben?
Wat is een koopje? stel dat je voor 100 euro een set 587 koopt, maar je moet er wel avonden aan sleutelen, heb je dan "geluk" ???
Want na 20 jaar zijn die dingen echt niet nieuw meer.
Vergelijk het eens met deze tekst: (adverteerder vraag 150 euro)
2 stuks Philips Motional Feedback Mfb 567 igst.
Het doek ontbreekt. Speakers zijn izgst.
http://koopjes.marktplaats.nl/audio/luidsprekers/7693973.html
Dat is toch wat eerlijker.
Hallo Allemaal,
Deze gast heeft er eerder op MP gestaan met de zelfde set.Heb hem toen gevraagd wat voor prijs hij zelf in gedachten had en daar schrok ik een beetje van.Hij vroeg er 250euro voor.Want de set was ter controlle geweest bij een mfb service point in Groningen.En daar hadden ze de set volledig nagekeken en alle elco's vervangen T.W.V. 80euro.Als dat echt zo is heb je natuurlijk een mooie en goeie set maar het is wel veel geld.Het is inderdaad een beetje een vage advertentie.Vorig jaar had ie ook nog een stel 585's te koop die ook volledig waren nagekeken en opgeknapt.
Groetjes,
Marco en Anneke.
Ik vind π een goede en nagekeken set 587 100 eur meer waard dan zomaar een set. Blijkt telkens weer dat je toch veel moet doen aan speakers die 20 jaar en meer hebben gedraaid.
@herman wrote:
Ik vind π een goede en nagekeken set 587 100 eur meer waard dan zomaar een set. Blijkt telkens weer dat je toch veel moet doen aan speakers die 20 jaar en meer hebben gedraaid.
Hehe ja.. Dat scheelt nogal.. Deze zijn dus nagekeken, dat maakt wel verschil.
Maar als die gast er 250 voor wil dan snap ik wel waarom ie dat er niet bij zet.. Dat kost 6 euro.. π
@zoonpanda wrote:
Hallo Allemaal,
Deze gast heeft er eerder op MP gestaan met de zelfde set.Heb hem toen gevraagd wat voor prijs hij zelf in gedachten had en daar schrok ik een beetje van.Hij vroeg er 250euro voor.Want de set was ter controlle geweest bij een mfb service point in Groningen.En daar hadden ze de set volledig nagekeken en alle elco's vervangen T.W.V. 80euro.Als dat echt zo is heb je natuurlijk een mooie en goeie set maar het is wel veel geld.Het is inderdaad een beetje een vage advertentie.Vorig jaar had ie ook nog een stel 585's te koop die ook volledig waren nagekeken en opgeknapt.
Groetjes,
Marco en Anneke.
Tja, zou het niet een kwestie van vraag en aanbod kunnen zijn?
Zo vaak wordt dit type nou ook weer niet aangeboden.
Mee eens het is een heel bedrag, denk alleen niet dat de revisie van dit setje het rechtvaardigd deze prijs te vragen.
Ik heb zelf zo'n set onlangs helemaal opgeknapt zowel technisch als uitwendig en dat heeft beslist geen 80 Euro gekost!
Andere kant van het verhaal, je zult er maar op uit zijn, dan zul je of zo'n prijs moeten accepteren of veel langer wachten...
Overigens ik heb alle MFB-types in huis (gehad) de 587 klinkt mij als beste maar dat is persoonlijk.
Groet, Ruud
Ik moet bekennen dat ik ook wel een prijs van 250 eur heb betaald voor een set. Inderdaad als het aanbod erg weinig is en er komt er een set beschikbaar dan is het afwegen wat te doen, betalen of balen.
Herman en ik hebben onze 587's allemaal nagezien. Dat wil zeggen elko's, afregelen, relais reinigen, ruststroom, luchtdicht maken etc etc. De kasten zijn haast niet luchtdicht te krijgen, zeker de 50R series hebben dit probleem bijna allemaal, vooral langs de randen en wat denk je van de tulpaansluitingen...
Het komt er dus op neer dat je per set toch zo'n 2 volle avonden aan het werk bent. Na enige ervaring kan het gelukkig wat sneller maar ja, je wilt er natuurlijk een zo goed mogelijke set speakers er voor terug krijgen.
(En stel je voor dat je al die schroeven met de hand moet los en vast maken, vervolgens kom je erachter dat net dat ene stekkertje scheef zit...)
Het kostte ons beide eens een hele kerstvakantie ...
Hallo allemaal,
Heb de verkoper gisteren gemaild wat hij ervoor hebben wou.Kreeg net een mailtje terug.Hij wil voor de set 300euro hebben.Ze zijn in zeldzame mooie staat.Ik betwijfel dus of ze helemaal zijn nagegeken zijn door het service point in Groningen want dat vermelde hij er niet bij.Zal hem ff vragen of er ooit aan gesleuteld is.De reactie erop post ik hier wel.
Groetjes,
Marco en Anneke.
Hallo allemaal,
Heb de man vanmorgen gemaild en mailde mij net terug dat er nog nooit aan de set gesleuteld is.Hij heeft zelf de set zo'n 15jaar in bezit gehad.Hij vertelde dat de plakkertjes nog over de potmeters zitten op de achterkant.De set is dus niet bij een service point geweest voor modificatie o.i.d. Dan is 300euro wel erg veel voor zo'n set.
Groetjes,
Marco en Anneke.
@AndrΓ© wrote:
Ik moet bekennen dat ik ook wel een prijs van 250 eur heb betaald voor een set. Inderdaad als het aanbod erg weinig is en er komt er een set beschikbaar dan is het afwegen wat te doen, betalen of balen.
Herman en ik hebben onze 587's allemaal nagezien. Dat wil zeggen elko's, afregelen, relais reinigen, ruststroom, luchtdicht maken etc etc. De kasten zijn haast niet luchtdicht te krijgen, zeker de 50R series hebben dit probleem bijna allemaal, vooral langs de randen en wat denk je van de tulpaansluitingen...
Het komt er dus op neer dat je per set toch zo'n 2 volle avonden aan het werk bent. Na enige ervaring kan het gelukkig wat sneller maar ja, je wilt er natuurlijk een zo goed mogelijke set speakers er voor terug krijgen.
(En stel je voor dat je al die schroeven met de hand moet los en vast maken, vervolgens kom je erachter dat net dat ene stekkertje scheef zit...)Het kostte ons beide eens een hele kerstvakantie ...
Andre,
Klopt wel, natuurlijk e.e.a. afhankelijk hoe handig je bent in dit soort werkzaamheden.
Ik heb uit voorzorg de plastic afdichtkappen op het achterpaneel afgekit met een rubbercompound. Ook de draadinvoeren.
Nu moet je niet gaan lachen maar ik heb de luchtdichtheid als volgt getest:
Ik heb de box geheel dichtgemaakt uiteraard nieuwe tochtstrip tussen achterpaneel en kast.
Ik heb er één schroef uitgelaten en met een fietspompje wat op je fiets zit en een rubber nozzle-tje via dat schroefgat druk op de box gezet en wel zoveel dat de conus klein stukje naar buiten gedrukt werdt.
En toen gewacht hoe lang het duurde voordat de conus weer in de ruststand kwam, ik weeg nu echt een ons hihi.
Potdicht dus. Zeker de eerste 2 minuten geen verandering gezien. Moet er wel bij zeggen dit heb ik pas gedaan na inregelen en vervanging van enkele 10uf elco's en uitvoerige test, toen wist ik zeker dat ie voorlopig na luchtdichtmaken niet meer open hoeft.
Ik geniet er elke dag van als ik er naar luister, ben nu helemaal leip of lijp van dit model hihi.
Grtz, Ruud
Een andere manier is een lage toon op de box zetten (30Hz of zo) en dan met een brandend kaarsje langs alle naden te gaan. Is er ergens een gaatje gaat je kaarsie uit. π
Niet morsen want dat krijg je er moeilijk af!