Meldingen
Alles wissen

CD 650

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
541 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Is er toevallig iemand die een oude cd speler CD650 heeft?
De pickup unit van de mijne is er een beetje mee opgehouden.
Gevolg is dat hij sommige cd's niet goed afspeeld en dat is heel jammer want hij is behoorlijk gemodificeerd en klinkt heel lekker (als hij het doet dan). Ik neem hem wel mee naar de beurs volgende week samen met een mooie preamp. Kunnen we gelijk de discussie beslechten over klank van versterkers.

Jan Scherps

Citeren
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hallo Jan

Die Cd-speler heb ik zelf ook bij mijn verzameling. Die was toen supergoed getest. Daar heb ik nog ergens een test verslag van.
Laserunit is de CDM2/??. Die is helaas niet meer te krijgen maar die werd ook in alle andere cd-spelers uit die tijd gebruikt. Dus die moet wel ergens uit te halen zijn.
Succes!

Groeten,

Martijn

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Martijn,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb via marktplaats een hele mooie cd650 gekocht voor 50 eurootjes. Maar hoe krijg ik dat ding nou in Rotterdam.
Maar goed, de reden dat ik een nieuwe wil is dat ik de mijne indertijd voorzien heb van een aantal modificaties.

zo zijn de opamps vervangen door veel betere types van Burr Brown, heb ik de voeding onder handen genomen en is het filter vervangen door een stel audiofiele condensatoren. Het ziet er niet uit met het deksel eraf hoor, maar het klinkt verschikkelijk open. Zeker als het ding op temperatuur is.

Zondag neem ik hem mee. Omdat de laser niet meer perfect is slikt hij niet alles meer maar hetgene dat hij wel slikt klinkt als een speer.

Maar hopelijk kan ik het apparaat zondag laten horen. Tenminste, dat hoop ik wel, echt waar.

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Heb eergisteren op marktplaats geboden voor een "nieuwe" cd650.
Die heb ik inmiddels binnen (met dank aan de pakketdienst voor het ultrasnelle transport).
De CD speler heeft volgens mij wel zwemles gehad maar het loopwerk doet het prima.
Dat houdt dus in dat ik as. zondag met mijn cd speler onder de arm zal komen.
En nu ga ik het ding weer lekker aanzetten, dan klinkt hij zondag beter.

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@pimz3001)
Eminent Member

Hoi Jan,

Nu ik doorheb (lekker snel..) dat ik ook een CD650 heb staan, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat en hoe je hebt vervangen. Als dat een beetje makkelijk is uit leggen/te omschrijven graag!

Klopt het dat je nu een 2e exemplaar hebt voor onderdelen? Zo ja, zou ik dan misschien een veertje voor de ophanging en het volumeknopje kunnen overnemen? Ik heb 't apparaat een jaar of 10 geleden als sloper gekregen, maar na het goed leggen van de cd-lade-unit deed-ie het gewoon weer. Ik mis dus alleen die 2 onderdeeltjes. O ja, hoort er onder die schroef-met-grote-ring die de cd-lade-unit op z'n plek houdt nog een veer oid?

Thanx, Pim

BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member

uhhh, in die volgorde...

ja, ja, ja en nee.

Waar woonde je nou ook alweer? Dan kan ik het opsturen.

En de modificaties? Dat moet ik op gaan zoeken en daar kom ik nog op terug.

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@pimz3001)
Eminent Member

(Y) zou ik willen zeggen!

Ik meel je m'n adres en wacht verder geduldig op wat komen gaat... πŸ™‚

Groet,

: Pim

BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member

Pim,

Het komt eraan. Eind van de week zal je je onderdelen hebben.

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@pimz3001)
Eminent Member

Klasse jan, echt super!

BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member

Het knopje (zwart) met twee veertjes en rubber dempertjes (rubber aan de onderzijde) gaan morgen op de post. Kosten.... uhhh ik weet niet wat een postzegel kost.

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
Deel: