Dat 900 serie stere...

Meldingen
Alles wissen

Dat 900 serie stereo meubel.

26 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,181 Bekeken
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

πŸ˜€ wil je er nog een?
een beetje verzamelaar heeft één meubeltje zo vol, en dan blijft er nog genoeg over voor de 2e πŸ˜› πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

mmm, in het tuinhuisje is er misschien nog plek πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Dat wordt een hele familie Geluk hier πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Topic starter  

@RudiV wrote:

Tweede naam van take is geluk!

Die van mij dan ook, want ik heb dit weekend net zo'n meubel gekocht voor dezelfde prijs (had geen idee van de adviesprijs πŸ™‚

Ik had zelf gedacht. Hooguit 100 euro of zo. Geloof dat 50 euro dan wel een mazeltje is.

Ja ach kijk. Een oud stereo meubel jaren 90. Die ga je normal gesproken niet willen, Maar ja ben je in de Flips, dan is het opeens gezocht. Maar goed.
Probleem is, denk dat buiten het oosten (FLIPSLAND) weinig tot geen meubelen zijn verkocht. Die dingen waren gewoon belagelijk duur. Wel mooi gemaakt, prachtige glasplaten, goede coating, maar niet het meest stabiele meubel wat ik ooit gezien heb. Wel exclusief voor een 900 set. De platen zijn niet verstelbaar in hoogte. Het is echt een meubel voor een set met controller, dss Γ©n de DCC CD en tuner en draaitafel. Ik heb wel gekeken of de labset er in past. Niet dus. Maar staat wel mooi. Wellicht dat ik bij een locale metaalbewerker, extra gleuven laat maken voor de glasplaten, met rubber afgedekt. Dan wordt het universeler en raakt de styling niet.

Zeg vraagje. Wat bij mij ontbreekt is bij de demontabele kabel "goot" achter, de moeren. Zijn dat vleugelmoeren ??? Hoe zit dat bij jou?

EDIT: Goh was even brilliant 😳 😳 😳 Je kan natuurlijk ook alle behalve de onderste glasplaat eruit halen. En ja hoor (AHUM), Past de gehele labset erin. zal wel een foto maken. Dat ziet er dus goed uit.
Toch maar een centrale plaats zoeken. Want, meisjelief vind dat 800 spul wel mooi, maar die creatieve schilder dame van mij, ziet zo'n glimmende labset toch meer als toegepaste kunst, dan de donkere 800.
Ik mazzel dus, kan dat meubel met de labset centraal direct voor onze PONEM! in de kamer.
Want anders, 800 serie in zwart meubel, dat is wel een hele grote zwarte vlek in je gezichtsveld. Behalve s-'avonds want dan kan je genieten van de groene lampjes πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
(@hjesse)
Active Member

Hallo,

Ik ben graag bereid het Philips 900 rack over te nemen. Neem svp even contact met me op 0648959559

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Topic starter  

@hjesse wrote:

Hallo,

Ik ben graag bereid het Philips 900 rack over te nemen. Neem svp even contact met me op 0648959559

mist één glasplaat

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Mensen vergeten één ding namelijk dat het spul economisch gezien volledig afgeschreven is. Ik vind prijzen zoals € 300,- voor een 20 jaar oude CD960 of € 150,- voor een CD951 nogal bezopen. Feit is dat laserunits van die spelers haast niet meer te krijgen zijn en bovendien verslijten displays, motoren, mechanische onderdelen, elektronica, enz... Sommige IC's en/of onderdelen zijn niet meer te krijgen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als er eens ooit bij je ingebroken wordt (wat ik dus nooit hoop!) dan krijg je voor een stereo die TOEN nieuw FL. 10.000,- kostte misschien (als je geluk hebt) nog € 100,- van de verzekeringsmaatschappij. Hetzelfde geldt voor oude auto's... Als iemand je Γ©n de auto Γ©n je lichaam naar de kl*te rijdt dan mag je in de handen klappen als je een paar honderdtjes krijgt. Om een lang verhaal kort te maken, we leven in een wegwerp-economie en spul dat 5 jaar of ouder is, is afgeschreven en niks meer waard. Het is alleen nog maar "wat een gek ervoor geeft".

Oh ja en even terzijde, incomplete meubels hoef ik niet. Ga maar eens navraag doen wat alleen een plaat van speciaal temperatuurbestendig, gehard en gepolijst glas met geslepen randen kost voor zo'n ding... Juist ja. We begrijpen mekaar.

Edit: dat elektronica defect kan raken weten we allemaal. Je moet geluk hebben met een apparaat denk ik. Het maakt volgens mij niet uit of je diodes met vergulde contacten of "double shielded copperplated" trafo's in je CD-speler hebt... Alles kan stuk gaan... OK, hoe beter de techniek hoe minder kans op falen, maar de kans blijft bestaan... Mechanische onderdelen vertonen na verloop van tijd slijtage door o.a. wrijving. Elektronica wordt minder betrouwbaar door warmte ontwikkeling, enz... Wat ik meestal zelf tegenkom zijn defecte schakel-IC's, inverters, converters, comparators, enz... Een defecte CPU ben ik nog nooit tegengekomen in ieder geval, raar maar waar, blijkbaar zijn die dingen minder gevoelig... OK ze zijn niet blij met instabiele voedingen, magnetische velden en statische elektriciteit, maar voor de rest...

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Heb je al eens een baan bij een verzekering overwogen? πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@Zapper wrote:

Heb je al eens een baan bij een verzekering overwogen? πŸ˜‰

Nee, politie agent lijkt me veel leuker... Boetes uitschrijven en mensen hun hardverdiende geld uit de zakken trekken... De nieuwe normen en waarden waar BalkenELLENDE het altijd over heeft: NAAIEN die domme burgers! LOL 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Ineens weet je het... je wordt conducteur! πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Conducteur? Hm... Die mogen toch geen "Walter" hebben of? Dan nog liever officier in het leger. Krijg je tenminste een Glock! 😈

De overheid geeft toch het goede voorbeeld, vooral dreigend en intimiderend overkomen naar de burgers dan stemmen ze volgende keer weer CDA (of één van die andere waardeloze partijen)... πŸ‘Ώ

Nee... Geef mij maar een DSC950 met touchcontrol (hebben we hem?) en een PC met 1,5 TB aan harde schijven die HEEL VEEL warmte geven (meer als alle vrouwen op de hele wereld ooit bij mekaar zouden kunnen geven). Nou dan weet je het wel hΓ¨... Ik loop helemaal warm voor apparatuur. Vrouwen staan ergens op plek nr. 100: 1 is de DSC, 2 de 850MkII, 3 de DSS-en, enz... LOL. Of zo als de Vlamingen zouden zeggen: " 't is GEDAAN ". πŸ˜₯

Wat een onzin allemaal. Waar ging het ook alweer over... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: