DFA888 en CDD882

Meldingen
Alles wissen

DFA888 en CDD882

37 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,825 Bekeken
(@kirpeknots)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Op marktplaats gezien: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//audio-video.marktplaats.nl/luidsprekers/95667698.html
Met zo'n bose setje er bij. Ik zag deze omdat ik zo'n waardeloos Bose setje zoek voor op de slaapkamer. (Mijn vrouw wil de FB565 hier niet)

Ik heb zelf ook ooit een DFA888 gehad (De CD850 die erbij zat heb ik nog steeds). Ik vond zelf het geluid niet briljant. En ben dan qua versterker ook vreemd gegaan naar Yamaha. Die gebruik ik voor muziek en voor de DVD's.

Die CDD882 lijkt me wel weer leuk.

Ik kon me niet inhouden en heb een bod gedaan. Dit omdat ik die speakers wel kan gebruiken en die CDD882 me wel leuk lijkt als vervanger voor mijn CD850. Dan gaat die CD850 samen met de DFA888 de verkoop in.

Als iemand anders wil bieden... houd je niet in. Ik heb het spul niet direct nodig.

Citeren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Dan heb ik interesse in de cd850. 😳

BeantwoordenCiteren
(@kirpeknots)
Eminent Member
Topic starter  

Ik houd je op de hoogte. Volgens mij is het een MKI CD850. (Bitstream logo op de lade is zwart-wit en niet goud) Of is er iets anders waaraan ik snel kan zien of ik een MKI of MKII heb?

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

mk1 of mk2 maakt mij niets uit, ik vindt ze gewoon geweldig uitzien.
Ik zag je advertentie op marktplaats met je 565 speakers.
Ik woon net een dorp naast geldermalsen. πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Als je een externe 2e of 3e generatie bitstream DAC (7) hebt dan is er niks aan de hand met de CD850... Dat ding ruist namelijk verschrikkelijk, het bekende euvel van de 1e bitstream omzetters. De 850MkII (staat trouwens ook op de speler zelf welk type je hebt) heeft het verbeterd IC aan boord, reden te meer om voor de MarkII te kiezen als zijnde een echte audiofiel!

De DAC960 en DFA888 werken volgens een heel ander principe en volgens een totaal andere omvormingstechniek maar die doen het ook prima.

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

dat is nu juist waarom het mij niet uitmaakt of het de mk1 of 2 is.

Jammer dat philips geen mooie audio componenten meer maakt.

BEN HELEMAAL VERZOT OP DE 800 SERIE EN IS JULLIE SCHULD πŸ˜†

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@ bad boy 😈 santa: Ja klopt helemaal, die Streamium en Cineos made in Asia troep kunnen ze zich daar stoppen waar de zon niet schijnt!

Ik ben de 900 serie bij mekaar aan rapen zo hier en daar... Alleen chips (daar moest wat ander staan LOL) dat de 950 bijna niet te krijgen is, wel de 940, maar die doen mekaar niks. Het enige nadeel van de 930 en 940 is dat ze een plastic front hebben maar wat de DAC en het loopwerk betreffen zijn ze volledig identiek aan mekaar. De 940 heeft trouwens een titel (tekst) geheugen wat de 930 en 950 niet hebben... Oh ja het display van de 950 is anders... De goedkopere dingen missen hier en daar (onderaan) dots in de symbolen (geen idee waarom, dat hebben ze allemaal, alleen de 95X apparaten niet). Misschien een goedkopere decoder...

De matrix-displays zijn in principe hetzelfde maar zoals ik al zei, andere decoder (stuur-IC). Als je de letter R neemt dan mist die links onder een puntje zo ook de T die onderaan onvolledig is... begrijpen jullie wat ik bedoel? Raar vind ik het wel... En nee het is geen grap maar een feit...

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@kirpeknots)
Eminent Member
Topic starter  

Ik gebruik de DAC niet van mijn 850. Daar gebruik ik mijn Yamaha voor (vloeken in de kerk)

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

er zijn meer dingen die ik niet begrijp ik heb een cd624 in de kast staan met alfanummeriek display.
Als ik het zo begrepen hebt via het forum bestaan deze niet.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik vraag me af wat dan de meerwaarde van de 882 is, de 850 heeft ook een goed loopwerk.

BeantwoordenCiteren
(@kirpeknots)
Eminent Member
Topic starter  

@Zapper wrote:

Ik vraag me af wat dan de meerwaarde van de 882 is, de 850 heeft ook een goed loopwerk.

Hoe minder (storende) rotzooi in het kastje hoe beter. En dan maak ik graag anderen blij met mijn 850. En... Je wil af en toe toch wel wat anders... Alhoewel. Die 850 is nog steeds een erg fijne speler.

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

volgens mij heeft de cd850 en de cdd 882 dezelfde specs.
Alleen heeft de cdd 882 geen analoog out

Ook een geweldig apparaat om te zien.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@bad santa wrote:

er zijn meer dingen die ik niet begrijp ik heb een cd624 in de kast staan met alfanummeriek display.
Als ik het zo begrepen hebt via het forum bestaan deze niet.

Dat heb je dan verkeerd begrepen, de vraag was om foto's en blijkbaar zijn er toch 2 verschillende 624's gemaakt. Maar daar gaat dit topic niet over, dat washier te doen πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

@bad santa wrote:

volgens mij heeft de cd850 en de cdd 882 dezelfde specs.
Alleen heeft de cdd 882 geen analoog out

Ook een geweldig apparaat om te zien.

de CDD882 heeft een gegoten chassis en een metalen CD lade
het ding weegt 10kg, hoe zit dat bij de CD850?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Wat Kirpeknots zegt klopt in principe, hoe minder poespas, hoe beter oftewel zo min mogelijk knopjes, speeltjes, lampjes, elektronica enz... Het beste voorbeeld: NAD, van de buitenkant ziet het er maar goedkoop uit maar wat er in zit, dat weten en waarderen alleen de kenners.

DE CDD882 is een zogenaamde Digital Drive en heeft dus geen interne DAC, maar dat stelt op zich niks voor, een IC, een OpAmp en een tweetal elco's dat was het dan (theoretisch gezien). De CD880 was identiek, ook een gegoten alumium chassis, oerdegelijk loopwerk, enz...

De CD850MkII doet niet onder, aan beiden niet, sterker zelfs hij is nog beter vanwege zijn nauwkeurigere Bitstream DAC7 (SAA7350 dacht ik). De gewone 850 heeft te veel kinderziektes alhoewel-ie technisch gelijk is aan de MkII met uitzondering van de DAC zoals eerder gezegd.

Het loopwerk van de CDD882 en CD880 zijn mijn inziens robuuster (gegoten aluminium) dan de deels plastic zooi in de 850 en MKII alhoewel je nooit hoort dat Γ³f de laser Γ³f de mechaniek defect raakt... Er zit een metalen plaatje in de tray, wellicht dat dit 't hem doet! Als ik alleen al de hoofdtelefoonversterker in de 850 bekijk dan ben ik al onder de indruk! Het is en blijft een juweeltje.

Tenslotte de 900 serie: de 930, 940 en 950 zijn bijna identiek aan mekaar m.u.v. wat opties, mogelijkheden, knopjes en zo... Ook het toegepaste CDM9 loopwerk is oerdegelijk, het enige euvel: het tandwiel van de lademotor. Maar die zijn nog redelijk goed verkrijgbaar voor rond de € 10,- en dat zal de pret niet drukken denk ik zo.

Vooruit... nog ene keer dan LOL: ik meen mij te herinneren dat Philips in de goede oude tijd zowel CDM 9 als ook 12 loopwerken in auto-audio gebruikte, die dingen waren ook niet kapot te krijgen, en geloof me die dingen kregen me wat klappen te verduren!

Tot zover mijn evangelie. 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: