DFA888 en CDD882

Meldingen
Alles wissen

DFA888 en CDD882

37 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,826 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

sja, ik heb met een natgemaakte tissue voorzichtig een stukje van het scherm wat voor het display zit schoongemaakt, echt een klein stuk.. en wat denk je.... bruine tissue.. brrr d'r zit dus gewoon een laagje teer als "verf" op, getver. Ik denk erover om het ding uit mekaar te halen, en alles wat ertegen kan een nacht in een emmer water met huishoudazijn te leggen, dat werkt doorgaans erg goed. Printen kunnen daar ook in, alleen mechaniek niet.
Die lade gaat overigens prima open en dicht, de cd's lezen snel en zoeken gaat erg snel, en het apparaat is wezenloos stil. Zelfs de 304 maakte meer geluid, hier hoor je niets lopen. Het enige wat je hoort is tijdens zoeken dat gebliep van de focusregeling. Is trouwens ook wel erg heavy dit apparaat, weegt ongeveer hetzelfde als de versterker, en dat vond ik wel verbazingwekkend. Toch eens zoeken waar die betonblokken zitten.. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

ik krijg nicotine er met gewoon afwasmiddel altijd goed af.
de lucht is lastiger, dat heeft tijd nodig.

de CDD882 heeft een gegoten chassis en een metalen CD lade
het ding weegt 10kg (ik val in herhaling)
de versterker is dacht ik 11kg.
gisteren gelezen in de duitse folder, waar als ik me goed herinner de CD834 in staat.
Misschien is er in Duitsland net iets anders uitgebracht als hier, zou dat nog kunnen?

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

klopt is enorm zwaar. De vraag is of dat wel echt nodig is, maar mijn oude 304 was ook al zo zwaar.
Tegenwoordig gooi je een cd speler vlot los over het dak, moet je hiermee niet proberen. mijn idee om azijn te gebruiken is blijkbaar zo gek nog niet, lees net bij Radar dat je een huis wat naar roken stiknt met een paar schaaltjes azijn kunt neutraliseren. De azijnlucht kun je vervolgens gewoon door te luchten weer weghalen. Zal een een fles huishoudazijn halen dat stinkt niet, en dat een of 2 liter in een emmer water, front en deksel en er een nacht in leggen. Zo heb ik vaker dingen schoongemaakt.
Gelukkig is de speler zelf vrij dicht, dus ik verwacht binennin niet zo veel ellende. Tenminste, de metalen cdm unit kun je via de lade aanraken en was schoon.

Een ander middel tegen rooklucht schijnt koffie te zijn. Maar dat is vrij duur en om een loopwerk vol koffie te strooien?? 😯

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Inmiddels is de klus geklaard. In een verfwinkel een spuitbus met schuim gekocht, dat is een heel goed middel, lost allerlei organische aanslag op.

Daarna met een sponsdoekje aflappen. Sponsdoeke regelmatig uitwassen in een emmertje water. Je wilt niet weten hoe dat water eruit zag na de schoonmaakbeurt, maar elke milieubeweging zou er van gaan janken.

Loop ik even naar de buurtsuper, staan er wat jochies die me om een sigaret vragen. (je weet wel, nog te jong om ze zelf te mogen kopen)
Helaas had ik mijn emmer al leeggegooid, anders had ik ze mooi kunnen laten zien wat voor rotzooi dat is.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

πŸ˜€ en nu spelen met het ding!

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Zeker! Maar ik vraag me wel af hoelang, het is mechaniek, wel mooi gemaakt, maar al oud. In de CDD882 en CD880 zit het CDM1/MKII loopwerk. Mocht dat stuk gaan en ik trek een compleet loopwerk uit een werkende cd104, schroef het erin, gaat dat werken?

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

@Zapper wrote:

Zeker! Maar ik vraag me wel af hoelang, het is mechaniek, wel mooi gemaakt, maar al oud. In de CDD882 en CD880 zit het CDM1/MKII loopwerk. Mocht dat stuk gaan en ik trek een compleet loopwerk uit een werkende cd104, schroef het erin, gaat dat werken?

Meen dat de lasers zelf (wel kunstof) te gebruiken zijn) Iemand?

BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: