enkele 567 en setje...

Meldingen
Alles wissen

enkele 567 en setje 541 boards

25 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
966 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ohh als ie helemaal niks doet.. meet de trafo eens door, misschien de warmtezekering eruit of zoiets doms?

Heb eht ooit meegenaakt dat een mooie klein TV helemaal niets meer deed, bleek de kabel IN de stekker los. hahaha nouja die had ik gekregen maar heb em toch maar even gemaakt en weer teruggegeven, waren vrienden van ons en die waren wel blij.

Of een versterker met een defecte zekering. Bleek dat het aan de zekering zelf lag. sja, die dingen kΓΊnnen ook weleens zomaar stuk. πŸ˜‰

Bij de 567 gaat volgens mij de led altijd branden, dus je hebt gewoon helemaal geen spanning.

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

Jeroen,

Dat van die LED is alleen vanaf de 50R versie. De amerikaanse 44R blijft ook niet aan. Heb je wel een model dat blijft branden zou je een klein verschil in licht intensiteit kunnen waarnemen.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@AndrΓ© wrote:

Jeroen,

Dat van die LED is alleen vanaf de 50R versie. De amerikaanse 44R blijft ook niet aan. Heb je wel een model dat blijft branden zou je een klein verschil in licht intensiteit kunnen waarnemen.

Dat klopt. Ik had mijn 532 al eens omgebouwd zodat ze bij standby het logo net zichtbaar verlichten en werkend een mooi rood mfb logo verschijnt (dankzij een HR-led)

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

het kan de signaaldetectie zijn die niet mee wil doen.

TS447 is de ingangsfet BF245B, misschien is die wel stuk.

wat ik zelf zou proberen om verder te komen is het kapje van het relais lospeuteren en het relais met de hand opdrukken.
kijken wat er gebeurt en je weet al weer iets meer.
Het LEDje moet dan in ieder geval aan gaan.

doet ie het dan is het inschakel circuit het probleem, doet ie het niet heb je vermoedelijk een voedingsprobleem (bruggelijkrichters?) of..circuitje bij LED is kaduuk πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member

de interne trafo zekering is goed, als ik er spanning op zet, meet ik spanning aan beide stiftjes van de interne trafo zekering.
relais slaat niet aan. ook al maak ik met mijn vingers contact op de
tulp ingang, normaal moet ie dan aanslaan en een brom geven!!!
de led moet pas aangaan als er signaal op komt, tenminste dat doet mijn andere set 567/44r.......
Iemand nog ideeen?

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@Ernst wrote:

de interne trafo zekering is goed, als ik er spanning op zet, meet ik spanning aan beide stiftjes van de interne trafo zekering.
de led moet pas aangaan als er signaal op komt, tenminste dat doet mijn andere set 567/44r.......
Iemand nog ideeen?

Spanning neem ik aan t.o.v de nul πŸ˜‰ Anders zou ie juist onderbroklen zijn.

Meet je secundair wat? En als je het relais zijn jas uittrekt en je drukt em in?

Dit lijkt meer erop dat er een tor uitlig aan de ingang, of een zekering op de print, of de bruggelijkrichter, zoiets.. kwestie van meten.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

@Ernst wrote:

Iemand nog ideeen?

ja hoor.. lees eens wat er gesuggereerd wordt πŸ˜• πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Topic starter  

Ga in elk geval geen spanning zitten meten tussen het chassis (ijzer) en de primaire kant van de trafo : er zit een galvanische scheiding tussen, dus je meet dan bijvoorbeeld overal 120 volt.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Nee ik zou gewoon eerst de stekker uit het net halen en daar ohms over meten. Dan weet je iig of er niks met die warmtezekering mis is of iets anders.

Vervolgens aanzetten en over de voedingselco meten op DC. Dan moet je die beroemde 57 volt vinden, Is die er niet, dan op AC de uitgang van de trafo meten, of een van de zekeringen stuk of de bruggelijkrichter.
Het relais schakelt wel de spanning maar dat doet ie pas voorbij de voedingselco.

Is er wel spanning dan kun je idd het relais eens met de hand indrukken.
Grote kans dat er op de ingangsprint was stuk is.

BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member

ok,ok ik heb weer genoeg tips om het te proberen...
lukt het me nog niet , dan houdt het op!! (voor mij althans)

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: