Niemand de F 9819 gezien op M.P.? Zo te zien nog maar €250,= geboden, valt me toch een beetje tegen. Ik dacht dat ze meer waard waren.Zijn toch wel hele mooie speakers. Kan ook zijn omdat er een foto uit de folder is gebruikt en niet van de echte aangeboden speakers.
Inderdaad - 250 is niks, vergeleken bij wat er voor die 545's wordt geboden (laatst stand van zaken: 1.500 Euries!)
Paul
Ja hehe wat een lol, dat met die 545 is gewoon flauwekul. 250 is voor die speakers best redelijk, klinken heel goed die dingen als je er een beetje kamer voor hebt. (en wie heeft dat in ons kikkerlandje?)
De opstelling is wel heel belangrijk bij de 9819, op de grond in de hoek vind ik het beste klinken anders mis je te veel laag. En die 200/400 watt zoals in de folder staat is volgens mij wat overdreven want de 578 is toch iets te zwaar voor deze jongens.
Het klopt dat de 200Watt staat voor het muziekvermogen, dus ongeveer 130Watt continu.
Dan is een labset met z'n 200Watt continu dus te zwaar.
In een hoek (wel iets eruit) klinken ze goed, onze woonlkamer is ±9,6 meter lang en daarin klinken ze goed op m'n 708. (of niet Joop 8) )
In goede staat zouden ze mij meer waard zijn dan €250,- ; heb echter al 3 stel en dat vind ik toch genoeg. 😡
Hallo die Marnix! Klopt helemaal, ze klinken super bij jou thuis en met de 1256 gaan ze nog lager.Was een leuke middag!Ik vind het wel jammer dat ik de 9819 nu niet in de woonkamer heb staan omdat ik de labset in gebruik heb met de FB 825 klinkt ook heel mooi. Trouwens marnix ik heb de 499's helemaal gerestaureerd en wat een geluid zeg. Nu nog een keer vergelijken met die van jou met de 5060 m8 erin. Misschien iets voor de volgende meeting?
De F9819 klinkt mooi, maar ik vind de DRC F9434MKII veel helderder en directer klinken. Ik heb ze beide gehad. Met een FA960 kun je de F9819s goed aan sturen. De F9819 is wel een klassieker onder de boxen familie van Philips.
@bart slide wrote:
De F9819 klinkt mooi, maar ik vind de DRC F9434MKII veel helderder en directer klinken. Ik heb ze beide gehad. Met een FA960 kun je de F9819s goed aan sturen. De F9819 is wel een klassieker onder de boxen familie van Philips.
mij viel het laag tegen van de F9434, ik had daarvoor zo'n 15 jaar een set FB565 die veel lekkerder laag gaf tot de wooferranden het opgaven.
ik heb gelukkig weer nog een set gevonden met nog niet vergane woofer randen.
dat samen met een DFA888 is toch een fijne combinatie vind ik zelf.
maar ik heb nog nooit een F9819 gehoord, maar die lijkt me in ieder geval niet verkeerd 8)
Klopt, de 9434 heb ik ook 10 jaar gehad, een beetje "slordig" laag vermoedelijk door dat DRC principe? Belangrijk bij de 9434, zet hem omhoog, op rubber blokjes/ringen, iig ver genoeg van de vloer en op dempers dan gaat het wel.
Ik heb de 9434MK II op spikes staan ivm een oude houten vloer. Het geluid vind ik mooi, zeker bij live concerten komt het geluid goed los. Het laag blijft ietsje achter. Als ik de boel harder zet krijg ik de vlak membranen flink in beweging en moet zorgen dat ze niet tegen hun maximale uitslag komen. Ik heb het gevoel dat de boxen minder vermogen aan kunnen dan de waarden op papier.