Meldingen
Alles wissen

F9819

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
591 Bekeken
 Luus
(@luus)
Active Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hallo,
Even voorstellen, Ik ben Luus en een fervent MFB Freak. Ik ben in bezit van het bekende rijtje MFB versterkers en vóórversterkers en tevens sinds kort de trotse bezitter van de nu besproken 9819 uit Hilversum! Jawel! Een MFB freak met een stel Passieve Grote Jongens. Eerlijk is Eerlijk, ze zij in originele en perfecte staat en klinken bijzonder mooi......Niet dat ik m'n MFB's nu direct wegdoe hoor.... Ik heb de passieve aangesloten op een ruim 20 jaar oude Kenwood KA770 ...Grote Klasse.
Ik heb de MFB 544 aangesloten op een....NAD pré , type 1130 van ca 15 jr oud..Deze kon makkelijker in mijn kast ivm de grootte.
Voor wat betreft de9819 had ik het geluk de verkoper direct als eerste aan de telefoon te krijgen (na wat zoekwerk) Het is dat de man wegmoest anders had ik ze inderdaad voor 50 euro gehad!!!! Hij wist van niets en heeft zich achteraf ongeloofelijk verbaasd over de aandacht. Uit beleefdheid heb ik nu wat meer eurootjes betaald maar hij hield zich aan de afspraak: minimaal 50 euro en ik was de eerstebeller na 15 minuten geplaatst te hebben!
Overigens: hij heeft mij mailtjes laten zien van bieders welke andere bieders dreigden (met geweld) indien deze zouden doorgaan met bieden. Over agressie gesproken. Daar was de man zodanig van geschrokken dat hij direct de advertentie verwijderde en mij belde voor een afspraak.
Het moet toch noet gekker worden.....

Citeren
(@tismarnix)
Reputable Member

Gefeliciteerd Luus,

Ik heb twee stel 9819 (een stel al 20 jaar, de ander sind een jaar) en ben en nog steeds heel tevreden over.
Heb ook de complete MFB-reeks (liefhebber van actief en passief) en heb al heel vaak vergeleken. In een bepaald opzicht vind ik de 9819 zelfs beter klinken dan de 545 (kan wel afhankelijk zijn van mijn huiskamer).

Het enige mogelijke probleem aan de 9819 kan de low-mid zijn welke een foam rand heeft welke toch reeds aardig verteerd is. Als mid wordt hij echter veel minder belast dus zou hij het nog wel enige tijd uit kunnen houden.

Gelukkig heb ik nog geen aggressieve mailtjes gehad of gezien, geeft echter wel aan hoe gewild sommige in enig opzicht unieke objecten zijn c.q. kunnen worden.

Ik hoop dat je heel veel luisterplezier zult hebben aan het stel 9819.

Groeten,

Marnix

BeantwoordenCiteren
 Luus
(@luus)
Active Member
Topic starter  

Ha Marnix,
Bedankt voor je reactie...
Inderdaad denk ik ook, dat de low mid relatief gezien het kwetsbaarst is.
Ik denk, dat de randen wel te vervangen zijn als dat nodig wordt toch?
Zijn voor zover jij weet, de high mid en de tweeters goed te vervangen indien nodig?
Hoe is de vergelijking wat jou betreft tussen deze en de laatste actieve grote box van Philips (ook de vierweg de 96 zoveel geloof ik.
Deze worden af en toe voor ronde de 500 euro aangeboden.
vr.gr. Luus

BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member

Luus,

Met de tweeter en de dome mid heb ik in de 20 jaar dat ik mijn eerste set nu al heb nog geen problemen gehad. Zij volgens mij wel te vervangen door de zwarte kunststof sierplaat aan de voorzijde voorzichtig te verwijderen, daarachter zitten schroeven waarmee de unit uit elkaar te halen is en de spreekspoel met dome te vervangen.

Marnix

BeantwoordenCiteren
Deel: