Hier nog een koopje voor 450 euro, is maar de helft van de nieuwstaat ca. 14 jaar terug.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A%2F%2Fkoopjes%2Emarktplaats%2Enl%2Faudio%5Ftv%5Fen%5Fvideo%2Fluidsprekers%2F36814236%2Ehtm l"> http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A%2F%2Fkoopjes%2Emarktplaats%2Enl%2Faudio%5Ftv%5Fen%5Fvideo%2Fluidsprekers%2F36814236%2Ehtml
serieus, koopje?
vraag of ze de speakerranden even controleren... valt gelijk uit elkaar.
Haha VanHal was ook cynisch bedoelt hoor.
Nee ik vind ze te duur vooral met de kans op verweren ophangranden.
Op een dag als ik werk wil ik wel ooit 825 of liever de 860 kopen voor in de huiskamer.
Maar eerst mijn huidige paar verkopen, ik zal voor de lol eens een ruil-advertentie zetten, nooit geschoten is altijd mis π
Belgische Highend Link-boksen tegen FB860, ja ga ik doen.
@Ralphies wrote:
Haha VanHal was ook cynisch bedoelt hoor.
Nee ik vind ze te duur vooral met de kans op verweren ophangranden.
Op een dag als ik werk wil ik wel ooit 825 of liever de 860 kopen voor in de huiskamer.
Maar eerst mijn huidige paar verkopen, ik zal voor de lol eens een ruil-advertentie zetten, nooit geschoten is altijd mis π
Belgische Highend Link-boksen tegen FB860, ja ga ik doen.
Ah, ik dacht al π
Ik heb zelf vroeger de fb815 gehad, vond ze altijd erg gesloten klinken en vond de bass erg boemerig. Weinig midden ook. Ben niet gechameerd van die speaker. Ik weet verder niet hoe de duurdere speakers van die lijn klinken... Heb nu mission 780's die ik erg gedetailleerd en open vind klinken.
780? goede keus (moet ik wel zeggen, heb ze ook).
Ik heb ze gebi-wired aan een yamaha ax492, klinkt goed hoor, is mijn pc-geluidsetje, voor de lage sectie vd Hull CS122 en voor de hoge sectie VD Hul Clearwater. klinkt heel erg gedetailleerd en toch ook met vrije diepe bas.
Hee ik ben bevordert naar de rank: 22RH532, je weet wel:
De Philips 22RH532 Electronic uit 1973 is de eerste Philips MFB luidsprekerbox. Het is een driewegsysteem met twee ingebouwde eindversterkers per box. Deze weergever is niet voor niets de Hi-Fi troef van Philips uit de jaren '70. Het kleine kastje met een inhoud van 15 liter brengt loepzuivere lage tonen voort, en doet niet onder voor veel grotere Philips luidsprekerboxen.
@Ralphies wrote:
780? goede keus (moet ik wel zeggen, heb ze ook).
Ik heb ze gebi-wired aan een yamaha ax492, klinkt goed hoor, is mijn pc-geluidsetje, voor de lage sectie vd Hull CS122 en voor de hoge sectie VD Hul Clearwater. klinkt heel erg gedetailleerd en toch ook met vrije diepe bas.
Gne gne, ik heb een marantz pm80 mk2 (zie qua uiterlijk veel overeenkomsten in deze versterker met de digitale dfa versterkers van philips) en monster interlinkjes en oelhbach speakerkabels, gebiwired vanzelfsprekend. Plus een yamaha yw160 sub + sinds kort dvd963sa. Daarvoor een cd951 en dvd960..
Ow da's ook een mooie combi!!!
Ja als je er een sub bij hangt is het van a tot z compleet. Ik heb een binnenkast waar de pc in staat en daarboven o een plank de Missions op rubbers en door de kast lijkt er dreigende diepe bas uit te komen (met een yamaha-versterker in balans, toen ik een nad-versterker aansloot was het bonken geblazen vannuit de binnenkast, toen de beruchte "felle mid/hoog" Yamaha geprobeerd en hup vergeleken bij NAD, weg voor de helft van de bas!).
En ja stom.. hoe kon ik het vergeten, ik gebruik uiteraar dook een interlink van M-audio-card naar de Yammie, daar heb ik een Monster i-pod-cable (USA-versie via apple.nl) voor gepakt (aanradertje, supergoed afgeschermd 2x rca naar mini-stereosteker).
Vraagje, je vond de fb815 boemerig klinken, had je de bijbehorende standaards gebruikt of op de grond gezet of op een kastje ofzo?
Moet zeggen dat ik het boemen wel mee vind vallen, te meer dat het gelukkig geen basreflexen zijn waardoor de bas mooi niet overdone is.
Ik gebruik ze nu als onderdeel in een 4weg-systeem, filter van de fb815 eruit en een visaton hw4/200 filter erin en een extra woofer-out-terminal gemaakt naar mijn baskasten (beyma 15K200 erin, vanaf ong. 32Hz).
Dus de fb815 werkt nu als bas-mid/mid/high en is ondanks zijn bescheiden 88db een goede partner met mijn beyma-baskasten, wonderwel goed in balans.
Mijn manier van de ideale Philips 4weg-box π
Let make Philips-things better!!!