fb850 gezocht

Meldingen
Alles wissen

fb850 gezocht

14 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
591 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Heeft er nog iemand een puntgave FB850 te koop?
Ik wil wat naast mijn fb815's en die 850 schijnen ook zeer goed te zijn.
Heeft er nog iemand een paartje met goede wooferranden, geen beschadigingen?

Citeren
(@frizie)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Wel ehm, die van mij dus op Marktplaats.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

dan bij jij de man die bij philips werkt of dan heb je een andere fb850 op marktplaats?

BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hallo,

Het heeft niets met deze topic te maken maar het valt mij de laatste tijd op dat als wij 2e hands Philips goodies kopen zoals mfb's of voor een paar weken terug nog toen we een Philips set bestaande uit een FT880,DFA888,CDD882 de verkoper altijd bij Philips werkt of heeft gewerkt.Negen van de tien keer komt dat voor.Zou dat een manier zijn om bij de koper vertrouwen te wekken?Of werkte half nederland bij Philips??Met alle respect voor de verkopers hoor.

Groetjes,

Marco en Anneke.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Ik had een philips-emailadres gekregen, dus op dat gebied was het wel een echte philipsman πŸ˜‰
Maar ook die kunnen evt. verteerde wooferranden bezitten, het is dus altijd geluk hebben met speakers.

BeantwoordenCiteren
(@frizie)
Active Member

Ik werk niet bij Philips maar bij een betonstaalfabriek (iets heel anders dus)

De randen van de FB850 die ik op Marktplaats aanbied zijn 100% in orde.
Er is ook iets talkpoeder op gedaan tegen uitdroging.
Ook de kasten lijken als nieuw.
Meer info http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/luidsprekers/46273954.html

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@zoonpanda wrote:

....Of werkte half nederland bij Philips??...

Hier in de omgeving wel.. en zijn het inderdaad vaak mensen die bij philips werken of gewerkt hebben. Mijn eerste setje 6541 kwam van een gepensioneerde πŸ˜‰
Dus als je een advertentie uit omgeving Eindhoven ziet dan is de kans groot dat het klopt. En even zovelen vertellen het er niet bij.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Ja Philips was en is nog wel groot, dus kans is idd groot en vooral rond Eindhoven.
Ik neem de boksen over van iemand van Philips die er voor zijn woonkamer kleiner uitziende boksen wil hebben, zijn nog mooi gaaf.
Kan niet wachten tot ik ze heb, zal mijn ervaringen laterop wel melden op een NAD-versterker of mijn Marantz SR2000 oldtimertje.
Deze FB850's gaan mijn bijna vergane FB815's vervangen.

Heb als tip by van iemand by the way nog wel een goed recone-adresje gekregen voor speakers die foamranden hebben en wat vergaan:
http://www.total-speaker-repair.nl/index.html

Schijnt rond de 40 euro per speaker te zijn, maar goed we wijken van onderwerp af.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Deze donderdag zullen mijn FB850 gaan arriveren, heb mijn oude FA890 al klaar gezet en mijn cd850mk2.
Voorts heb ik binnenkort een FA960 om deze FB850's aan te gaan drijven.

Kan niet wachten!!! Maar dat snappen jullie wel he πŸ˜†

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Ik heb ze binnen, ik ben voorzien van puntje gave Philips-boksen van een Philips-lightning medewerker. Had ze altijd zuinig behandeld en heeft ze naar Breda vervoert en bij me gedropt.

Ik heb ze gebiwirde aangesloten op mijn FA890 (functie zit toch op de box dus gebruik van gemaakt πŸ˜† ).

Mensen wat een vooruitgang tov mijn fb815's, sound gaat wat dieper en hoog klinkt (altijd moeilijk uit te leggen) subtieler en tolaal niet rafelig ofzo, mooi gaaf.

Binnenkort heb ik de FA960 binnen, ben benieuwd of ik er voor mijn smaak nog meer op vooruitga met de FB850's.

Ben net een blij kind πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜† Mijn Philips-gevoel leeft weer op!!!

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Heb jij ze uit de hoek staan, en ik denk dat je ook wel gemerkt hebt dat die dingen een relatief smal luisterveld hebben. Komt denk ik door de tweeters, dat zijn speciale ronde bandtweeters. Wees er voorzichtig mee, er is niet meer aan te komen!

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

Hoi, ja heb ze uit de hoek staan, de gelijkbenige driehoek aangehouden en iets naar me toe gedraaid, ze staan op een paar patioblokken voor de tweeter goed op oorhoogte te hebben en wat van de wand af sowieso.

BeantwoordenCiteren
(@willem)
Estimable Member

ik ken de FB850 persoonlijk niet, ik heb net een set FB860 gekocht.
zie volgende link:
http://my.hifi.nl/index.php?user=1114

het zijn eigenlijk echt top speakers(de hele 800 serie) die niet bekend zijn bij het grote publiek, jammer!

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Topic starter  

He die Willem, dan heb ik jou eens vaker gemaild denk ik, je zocht destijds die fb1000 super-flipsen boksen!

Mooie versterker van Marantz heb je aan die FB860's hangen, grote bak zeg! Ik zal eens nader doorlezen welk type het is, mooie set hoor!

Ja de 860 is de overmaat van de fb850 met de oer-ribbontweeter erin.

Mooi spul hoor!!!!

BeantwoordenCiteren
Deel: