Voor zelfbouw project gzocht: 541 set of 585 set
De set moet in technisch goede staat zijn, optisch hoeven ze niet zo mooi te zijn..
ik ga weer zelf wat bouwen.....
Ernst
Amstelveen
..helemaal niemand? (niemand wil natuurlijk zijn mooie setje kwijt...)
Ernst
Hoi Ernst
Ik heb hier een setje 541's staan die technisch in heel goede staat zijn. Ze klinken zoals ze horen te klinken (erg mooi vind ik zelf) en zien er op een paar beschadigingen na nog best redelijk goed uit. Persoonlijk vind ik DE demonstratie MFB's waarmee je mensen heel gemakkelijk de kracht van dit systeem mee duidelijk kan maken. Zo groot als een A4tje en laag vanaf 35 Hz...
Ik zou ze kunnen verkopen maar ik vind het veel leuker om ze te ruilen. Heb je nog wat leuks in te ruilen? Ik zoek zelf nog vier middentoners voor de 544's en kan altijd nog een setje 532's gebruiken (defect geen bezwaar zolang de speakersunits het nog maar doen. Ook componenten uit de 70, 80 of lab serie hebben erg mijn interesse... (uiteraard met bijbetaling)
Wat ben je trouwens van plan met 'mijn' 541's? Wat voor project heb je voor ogen?
Groeten
Abbe
Hoi Abbe, bedankt voor je aanbod, ik ben reeds in onderhandeling met Andre voor een 541 set, wordt dat niks, komik zeker bij je terug!!
ik heb, denk ik, niets te ruilen, ik kan moeilijk afscheid nemen van de mooie retro spulletjes van Flips! ik heb een 270 en 280 set, maar die doe ik zeker
voorlopig niet weg! (stuur ik 544's en 567's mee aan.)
ik wil grotere , dus geen kleinere....., kaste a la zuiltjes met de 541 maken
zoals ik met de 587 units heb gedaan (zie froum ernst zelfbouw 587)
ik merkte een gefundeerder laag met een 80 liter kast, ik wil tot ong. 30
liter gaan (zuiltje) met de 541 units en amp. ik hou alles origineel, kan dus
alles ook weer terugzetten... ik ben benieuwd waar een 7 inch toe in staat is!!!!
ernst
oh ja, wat moet het setje anders kosten? en waar woon je?
Ernst,
Grotere kast = meer lucht = meer verplaatsing van de conus = sneller over zijn nek, denk ik....
Daarnaast geeft een grotere kast minder tegendruk, en dat zou het MFB systeem de nek om kunnen draaien, omdat dit "rekent" op een bepaalde tegendruk.
Ben echter zeer benieuwd! Hou je ons op de hoogte via Zelfbouw MFB?
Groeten!
[%sig%]
van die grotere kast = meer.... ging met de 587 units niet op!!
goed dempen is het motto, ik ga veel schotten gebruiken voor de 541 kast...( a la matrix serie van b&W)