Hallo MFB liefhebbers,
sinds inmiddels een jaartje ongeveer heb ik het MFB virus te pakken, heb tot op heden inmiddels 3 setjes weten te bemachtigen (Aristona 544, 22RH532 en de 22RH544 van philips) en ben nog aan het orienteren en kijken naar de verschillende types om wat meer inzicht te krijgen en ook omdat deze speakers gewoon allemaal hun eigen heerlijke geluid hebben. Mijn laatste aankoop is dus een set 22RH532 speakers, welke in erg goede staat verkeert.
Echter is van 1 exemplaar (waarschijnlijk) de eindversterker voor de lage tonen defect, aangezien de woofer geen enkel geluid meer produceert, het midden en hoog functioneert daarintegen nog wel naar behoren. Ik ben helaas zelf niet technisch onderlegd genoeg om dit defect zelf goed op te kunnen sporen danwel te kunnen repareren.
Wat ik wel reeds gedaan heb is de "deurtjes" met het binnenwerk omgewisseld, wat mij tot de conclusie bracht dat niet de speakers maar de printplaat defect is aangezien de woofer toen wel werkte. Mijn vraag is bij deze daarom of iemand toevallig nog een (werkend uiteraard) binnenwerk van het type 22RH532 "over" cq te koop heeft dat ik eventueel over zou kunnen nemen. Eventuele verzendkosten zijn vanzelfsprekend voor mijn rekening. (woonachtig in omgeving Eindhoven)
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Bart