Hoi mensen,
Ik ben op zoek naar twee voedingskabels voor bovengenoemde MFB, ik voed ze nu via het extra stopcontact (snoer met twee stekers) maar dat is natuurlijk niet ideaal hè... Heeft er iemand toevallig twee van die snoeren over? Zou ik heel fijn vinden! Prijs is bespreekbaar!
Groeten,
Thomas Baur
webmaster http//mfb.postbode.org
De Ultieme Philips Motional Feedback Website!
[%sig%]
Gewoon een scheerapparaat snoer kopen, of een aansluitkabel van je draagbare radio jatten 🙂
Dat is precies dezelfde aansluiting. Ik gebruik 2 kabels van een NT1 (dat isdn kastje van KPN Telecom).
Met vriendelijke groet,
Arend
[%sig%]
Hoi Arend,
Wat je zegt klopt niet helemaal. De 532 maakt inderdaad gebruik van deze connectoren, de zogenaamde euro- of cassetterecordersnoeren. Deze worden inderdaad op heel veel apparatuur gebruikt. Mijn vader, die zelf ook 4x532 heeft, heeft dezelfde aansluitingen. Ik heb hem - zeer toevallig! - óók vier NT1 kabels meegegeven ervoor! Heb een half jaar stage gelopen bij KPN dus heb nogal wat materiaal hier in huis liggen 🙂
De 544/00/15 echter heeft toch weer een Ãets andere connector, zie de foto (als het forum dit ondersteunt):
Zietu? Rechthoekige connector met grote, rechthoekige pennen... Daar past helaas het eurosnoer niet in 🙁
Groeten,
[%sig%]
Hoi Thomas,
Het klopt inderdaad, in de 544 kunnen inderdaad geen "scheerapparaat" snoer, wel een netsnoer van Revox. De tapedecks A 77 en B 77 gebruiken dezelfde netsnoeren als de 544. Ze zijn wel vrij prijzig en te koop via:
http://home.wxs.nl/~jdb.audio/
Deze firma heeft ze nog steeds op voorraad.
Mijn 544/15 heeft "gelukkig" een vast netsnoer.........
Vriendelijke groet,
Tim
Lijkt wel een amerikaanse standaard haha 🙂 Die vierkante pinnen.
Bouw anders 2 euroconnectoren in (dezelfde als in je computervoeding). Prachtige oplossing toch? Moet je wel gaan modificeren!
Ach, de stekker-stekker oplossing voldoet ook. Zolang je geen kleine kinderen hebt rondkruipen e.d. en iedereen die bij je thuis komt weet dat ze niet aan je geliefde MFB's (incl. kabels) mogen zitten.
[%sig%]
Thomas,
Sorry dat ik deze oude discussie weer oprakel, maar wat je doet met dat snoer met 2 stekkers is mijns inziens *not done*!
SpanningsGEVENDE stekkers zijn altijd voorzien van BUSSEN, en spanningsNEMENDE stekkers met PENNEN. Als je aan die absolute basisregel gaat morrelen is dat een recept voor een ramp. Dat risico kun je niet nemen.
Als iemand anders dat snoer uit de 544 trekt en toevallig net verkeerd vasthoudt komt dat persoon direct in aanraking met de volle netspanning op de blote pennen.
Dat risico kun je niet lopen.
Hoi Joop,
Je hebt natuurlijk gelijk, dit is in alle zinnen van het woord een regelrechte "nood" oplossing. Gelukkig heb ik geen last van mensen die aan mijn spullen kunnen komen. Ik woon nog thuis en heb de hele boel op mijn kamer staan. De MFB's staan allebei links en rechts opgesteld, op een plank aan de muur. De enige die ze zou willen omdraaien om überhaupt aan de achterkant te KUNNEN komen, ben ik zelf.
Het is inderdaad tegen alle regels van veiligheid en logica, natuurlijk weet ik dat het een niet-ideale oplossing is. Niet alleen de steker in het apparaat staat onder spanning, maar ook de eigenlijke pennen waar de connector in zou moeten. Deze heb ik echter al afgeplakt met tape zodat direct aanrakingsgevaar niet meer mogelijk is.
Maar gelukkig is het risico dat iemand eraan komt in mijn individuele situatie erg klein. Toch bedankt voor je bezorgdheid 😉
Groeten!
[%sig%]
Door jullie heen en weer gepraat weet ik nu helemáál dat mijn aansluitingen ook fout zijn : -( :-((
Het netsnoer heeft twee pennen in de uitgang van de 544. Dit heeft mij dus onlangs één van mijn boxen gekost. Bij het terugzetten van het snoer na schoonmaak zette ik, heel eventjes maar, de achterkant onder 220. Ook ik wil dus graag de originele snoeren hebben, dus...
Afplakken zal ik vanavond als den donder doen want ik wist niet dat er op die pooltjes ook spanning staat. Eenieder bedankt.
Hans
Hallo Allemaal,
Ik snap een ding niet:
Dat sommigen lopen te prutsen met die stekker-stekker combinaties, ok voor tijdelijk zou ik het misschien ook doen, maar ik zou toch zelf zo spoedig mogelijk zo'n Revox netkabel (die gewoon op een 544 past) kopen, kost wel een paar centen, maar dan heb je ook wat........
Mijn veiligheid gaat voor alles, ook al kan er niemand bij, dan kan er ook geen 230 volt "per ongeluk" op de achterkant van je 544's komen te staan. Zonde, als ie ook kapot zou gaan.
Ik bedoel dit absoluut niet lullig, maar neem alsjeblieft geen risco's met je eigen veiligheid en je 544's. Beide kunnen 230 volt aan de "buitenkant" niet zo goed vedragen.
Veiligheid voor alles!!
Vriendelijke groet,
Tim
Tja ik heb Thomas al geprobeert te waarschuwen. Maar ach - zelf geleerde lessen zijn veel beter dan goedbedoelde adviezen van anderen.
(ik heb me met enige moeite kunnen weerhouden van een 'had ik het niet gezegd' commentaar toen ik zag dat Hans een box opgeblazen had met dezelfde foute netkabel.)
Het is alleen te hopen dat die zelf geleerde les niet al te rampzalig afloopt en dat het bij een uitgefikte MFB box blijft, of een flinke optater van de eigenaar / schoonmaakster / verhuizer.
Hoi Mensen,
Ik heb inmiddels mijn beide 544's voorzien van een zeer nette Euro connector (zoals ook achter in de PC zit). Past perfect in de bestaande opening en het zit geweldig!
Voor mij geen gepruts meer....... :-)))
Groeten,
[%sig%]
knip a.u.b direct de oude snoeren doormidden.
Wij kunnen niet meer zonder MFBwebmaster.
Tot MFB,
Han.
Han,
Snoeren zijn al lang de prullebak in 🙂
Ben trouwens benieuwd hoe mijn (toekomstige) 545 aangesloten moet worden..... :-)))
Groeten!
[%sig%]
Hi,
iedereen die dergelijke netsnoeren zoekt en de boxen dus origineel willen houden is hier een tipje: ReVox apparatuur gebruikt dezelfde aansluiting en daar is nog wel het een en ander van te koop, de kabels zijn wel korter dan de originele van de 544 maar de aansluiting is identiek.
Groeten van Gerard van Free-FM Papendrecht
[%sig%]