Wie heeft/weet een stel 930SE's te koop?
uiteraard in goede en nette staat
graag even een PM dan, thanks! π
Die van mij liggen met chemische ankers vast in de betonnen muur, NO CHANCE MAN! π
Die dingen doe ik echt nooit weg nog niet voor een bedrag met 6 nullen. π―
Groetjes. π
Hallo,
de mijne mag je wel hebben, niet voor een bedrag zoals m0vieman met 6 nullen ik ben tevreden met 4 nullen voor de komma dan. 8) π
Maar misschien dat ik mijn prijs bij moet stellen als ik ze eens door m0vieman heb laten reviseren.............. π
@m0vieman wrote:
Die van mij liggen met chemische ankers vast in de betonnen muur, NO CHANCE MAN! π
Die dingen doe ik echt nooit weg nog niet voor een bedrag met 6 nullen. π―
Groetjes. π
Jij hebt er dus geen te koop. Waarom reageer je dan eigenlijk? π
zeg nooit nooit, want je weet maar nooit...
@Zapper wrote:
Jij hebt er dus geen te koop. Waarom reageer je dan eigenlijk? π
zeg nooit nooit, want je weet maar nooit...
Ik zei 6 nullen dus niet 7... Heb je 'm? hahaha!
Groetjes. π
Ik heb ze zelf ook gehoord bij Movieman, het zijn idd fijne boksen en met de juiste cd's (maar dat geldt voor elke installatie eigenlijk) zit er een hele indrukwekkende bas in en zeer mooi hoog van die goede tweeters.
Qua afmetingen is het knap staaltje techniek wat Philips afgeleverd heeft.
En zien er ook mooi uit qua uiterlijk, zeer mooie vormgeving.
@ Ralphies: dank voor je lovende woorden. π³ Had je niet de 930-ers bij mij gehoord i.p.v. de SE's? Ik meen me namelijk te herinneren dat ze uit mekaar lagen... π
Ik ben van mening dat voor een liefhebber de waarde van een DSS930SE niet in geld uit te drukken is vandaar ook dat ik ze nooit weg zal doen. Economisch gezien is het niks meer waard en volledig afgeschreven maar daar hebben we het niet over.
Wat mij verbaast is het feit dat de tweeters maar 25 Watt hebben en toch zo zuiver en soms zelfs overheersend zijn. Het is iets heel speciaals die SE's en eerlijk gezegd koop je thans voor het geld wat ze destijds gekost hebben geen (goed) alternatief. De speaker is opgebouwd uit standaard elektronica en zal dus wat dat betreft nooit kunnen tippen aan Burmester spul (om maar een voorbeeld te noemen) echter de digitale tevhniek, oftewel de software daar zit het 'm nu juist, het geheim van perfect geluid. Ik wil niet weten hoeveel geld je uit moet geven om een dergelijke kwaliteit met een "gangbare" analoge versterker en passieve luidsprekers te krijgen...
Groetjes. π
@ronly wrote:
uiteraard in goede en nette staat
Ja dss 930 heb ik een paar te koop, geheel nagekeken door mOvieman
hier een paar fotoΒ΄s:[img]
als je nog meer fotoΒ΄s van de speaker wilt hebben moet je mailen, ze zijn te horen en te bezichtigen bij mij thuis graag zelfs maar... voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten dat weet je, per speaker heeft mOvieman er 16 uur werk aan en....per speaker zijn er ongeveer 50-60 ekcoΒ΄s vernieuwd + mOvieman! schrijf a.u.b wat je nog meer vernieud hebt π
ALLES wat rot ,gaar ,versleten of niet meer was zoals het moet is met originele (of betere) materialen repareerd.....en ja alles heeft zijn prijs
Was veel werk Cyberjan en ik weet ook niet of je het red met de uren die je noemde... Er zit alleen al voor ca. β¬ 75,- nieuwe elektronica in: relais, elco's, hier en daar rotte diodes, gammel interface + opamp vervangen (die kleine SMD dingen op de bovenste foto), compleet nagesoldeerd en dan met name de torren, te veel om op te noemen eigenlijk... Ze zijn in ieder geval helemaal perfect en dan bedoel ik fabrieksnieuw.
Groetjes. π
Hi Cyberjan, je schrijft DSS930, en de topicstarter Ronly zoekt de SE versie.
Ik vraag me nog steeds af hoe groot die verschillen zijn tussen de gewone en de special edition.
(en dan bedoel ik niet de prijs of zeldzaamheid, maar hoe ze klinken)
@ Zapper: als je in de buurt bent dan kom je maar eens luisteren bij mij... Je bent van harte welkom, alle freaks trouwens... π
Persoonlijk vind ik de combinatie van twee 930-ers en twee SE's nog het allermooiste klinken. Ik heb mijn SE's als "frontspeakers" (direct) opgesteld en de 930-ers als "rearspeakers" (indirect). Dat wat de SE's missen vullen de 930-ers aan en andersom. Ik waardeer beide luidsprekers voor hun "kunnen" dus ik zal de gewone ook niet weg doen... Ze hebben beiden hun eigen karakter maar toch zijn beiden mooi. π
Groetjes. π
ik heb de dss930 en 930SE en de 940 alle 3 gehad...
ik vond ze erg klinisch klinken en ben weer teruggegaan naar mfb...
vreemd? nee.. de ribbon tweeter ging bij Pavarotti "knetteren" en de overall beleving vond ik PERSOONLIJK te klinisch, te mooi eigenlijk!
het kon me niet zo bekoren en heb ze weer op MP gezet. gelukig zijn er wel warme liefhebbers voor, dus ze waren zo weg..
verkeerde electronica? ik wwet het niet, ik heb ze iig laten nakijken..
terug naar MFB !! (en dan vooral de meest neutrale in MIJN oren, de 544)
Ernst
@Ernst wrote:
ik heb de dss930 en 930SE en de 940 alle 3 gehad...
ik vond ze erg klinisch klinken en ben weer teruggegaan naar mfb...
vreemd? nee.. de ribbon tweeter ging bij Pavarotti "knetteren" en de overall beleving vond ik PERSOONLIJK te klinisch, te mooi eigenlijk!
het kon me niet zo bekoren en heb ze weer op MP gezet. gelukig zijn er wel warme liefhebbers voor, dus ze waren zo weg..
verkeerde electronica? ik wwet het niet, ik heb ze iig laten nakijken..
terug naar MFB !! (en dan vooral de meest neutrale in MIJN oren, de 544)Ernst
Ik denk dat je moet wennen aan inderdaad het ietwat te perfecte (zo je wilt klinische) geluid van de DSS. Voor warmte en diepgang hoef je echt geen DSS aan te schaffen want dan zoek je lang! Is net zoiets als vrouwen, zoiets zul je daar ook nooit vinden LOL geintje!
Het ligt naar mijn mening niet aan de elektronica, het is gewoon het DSS-concept, perfectie, niets meer en niets minder. Ik kan je relaas wel begrijpen want ik sta altijd open voor andere gedachten... Nouja, bijna altijd...
Groetjes. π
@Zapper wrote:
Hi Cyberjan, je schrijft DSS930, en de topicstarter Ronly zoekt de SE versie.
Ik vraag me nog steeds af hoe groot die verschillen zijn tussen de gewone en de special edition.
(en dan bedoel ik niet de prijs of zeldzaamheid, maar hoe ze klinken)
special edition is special edition.....dus laat de experten zeggen wat anders is,ook van buiten zien ze er anders uit , de linkkabels zijn ook anders doorzichtig met zilverdraad erin met verguldete aansluitingen, er zitten ook andere "speakers" in.Herman, AndrΓ© of mOvieman kan je niet helpen? en hem precies vertellen wat er anders is behalve het geluid?wat er uit komt?hoe groot het verschil is, is te horen...meer kan ik niet zeggen π‘
@ronly wrote:
uiteraard in goede en nette staatgraag even een PM dan, thanks! π
ik heb een paar ......maar ik geloof niet dat je op het forum iemand vind die ze weg doet, en zou je toch ergens een paar vinden........dan hoop ik voor je dat ze er goed uitzien π wat erin is ...is 15 jaar oud...dus gaar ,versleten en ga zo maar door..., ik wens je veel succes π
Ik heb niet gezegd(na een telefoontje) dat "iemand" rotzooi verkoopt,of ze nu 15jaar lang bruikt zijn of niet maakt geen verschil...dan zijn ze gaar!
voor mij is deze discussie uit. geef hierover geen bericht meer af en..... als er iemand belt hierover ...hang ik op π