Beste Freaks,
Ik zoek een goed werkende woofer voor een MFB 587.
Als iemand mij daaraan kan helpen hoor ik het graag.
Groet:Martijn''79
Best reader !
I got a pair of AD8067/MF4 for sale. Elements are in very good visual and musical condition.
Mind you ! As these elements weights a few kilos, shipping can be expensive as I live in Sweden.
Please be aware of the following:
The woofer in a 587 box is AD 8167/MFB4. An AD8067 can be used but you
will have to modify some things. A discussion about this is in another topic right now.
[%sig%]
Ehm.....
80670 of 80671 !!!
[%sig%]
Hoi, dat met die AD 8067 woofer van de 586 is volgens mij lang niet altijd zo. Ik heb hier een woofer liggen die uit de 586 komt en die het typenummer heeft van de 587! Dus 8167. Verder heb ik een kennis die nog een zeer mooi setje MFB 586 heeft en in allebei de speakers zit ook de woofer uit de 587! Dus volgens mij zijn die 8067 en 8167 woofer gewoon hetzelfde! Misschien zouden eens meer mensen moeten kijken in een 586 welk type woofer erin zat. De andere kapotte woofer uit de 586 had hetzelfde typenummer 8167. Dus ik zou weleens willen weten of iemand ooit die 8067 woofer (met dit nummer achterop) heeft gezien.
Wim, zou jij eens kunnen kijken in jouw paartje. Jij weet dit vast wel.
Groetjes,
Jan
Een achtkantige woofer met het type nummer AD8067W4 of AD8067W8 is voor passieve boxen een heel normale woofer (verbetering van de AD8066) in de passieve 22RH427 box zitten twee stuks 8 ohm.
In de latere versie van de MFB532 zit ook de achtkantige 8067MF4 (de eerste versies hadden de achtkantige 8065MF4.
De ronde typen zijn weer een generatie jonger, vaak hebben ze een hogere belastbaarheid gekregen en op het oog zijn gelijke materialen gebruikt.
In de 587 die ik opengehad heb zat een 80671 woofer.
Philips zelf gaat in zijn artikelen ook wel eens de mist in met de typenummers van de diverse luidsprekers (ze hebben er ook veel op elkaar lijkende gemaakt).
Marnix
Hallo luitjes.
Ik heb de spoelen van beide woofers gezien. Allerbei hetzelfde aantal wikkelingen en dikte. De magneet ronding is ook hetzelfde. Het enige verschil is de rubber ophanging. Die is van de 587 wat steviger. Bij sommige heel stevig. Bij de achtkantige is het net een condoom die te veel gebruikt is. Een beetje slap.
Wim
Wim bedankt! Sorry, ik heb niet goed gekeken op de woofer. Er staat inderdaad zoals Marnix zegt 80671 op de woofer en deze woofer komt uit de MFB 586!. Ook in de andere 586 zat deze woofer. Zijn er meer mensen die een paartje 586 open hebben gehad en dit typenummer hebben?
Jan
Ik heb ook 587's met origineel die 80671/MF4 woofer gehad / gezien.
[%sig%]