Hallo Mfb-ers
Wie kan mij helpen aan een handleiding/servicemanual van
de 572 pre-amp
(patrick K had er dacht ik een aantal)
Kosten worden uiteraaard vergoed
O ja
Copy's mogen natuurlijk ook
(en Hilbrand...... Je postzegel voor het versturen van de handleiding van
de 5846 hoop ik op de mfb dag in te lossen)
groet
Bert
Hallo Bert
Ik heb inderdaad nog diverse Manuals maar van de 572 lab voorversterker helaas niet.Wel kan ik melde een nu goede kennis van wat ook hierop het forum zit Marc de Beer dit wel heeft.De handleiding van de 572 heb ik via hem verkregen.Echter wat ik ook nog krijg is een kopie van een cdrom met daarop inderdaad dan de schema's van zowel de 572 alsook de 578 eindpit ongeveer 60 MB aan materiaal.Hierin zijn eveneens translaties gemaakt omdat in deze labset americaanse coderingen zijn gebruikt voor IC's en ook eindtrappen de americaanse nummers zijn dus omgezet naar de europese nummers hetgeen inhoudt dat er makkelijk nu onderdelen van te verkrijgen zullen zijn.In overleg met Marc zal ik vragen of ik een kopie mag verder verstrekken zo ja dan hoor ik het bij intresse wel.Overigens ga ik hier geen munt uit slaan aangezien de meeste van ons Philips freaks zijn.Echter alleen de koste van het cdtje en de verzendkosten dan wil ik wel gaarne hebben.Zoals belooft ik hou jullie op de hoogte.
Zozo Patrick, jij hebt de handleiding vd 572 reeds verkregen van Marc de Beer. Nou... hier valt me de mond wel even open van verbazing!
Begin oktober 2002 vroeg ik hier ook voor een service-manual vd 572. Ik vermeldde erbij dat ik wel in het bezit was vd handleiding. Ik kreeg destijds reactie van Marc de Beer. Hij had die service-manual en zou hem wel even toesturen, maar kon ik hem dan even een kopietje bezorgen van de handleiding?
Het ene plezier is het andere waard, dus per kerende een kopie (Engels + Nederlands) toegestuurd aan Dhr. de Beer in Tilburg.
Na enkele weken (29/10) kreeg ik dan deze mail van Marc:
Hoi nassen bart,
Sorry dat ik de schema's nog niet heb verstuurd maar de pc was dergelijk
ziek virussen dat ik tijdelijk geen internet had en dus ook niet je adres.
Nu wel dus en het zaakje gaat morgen op de post!!!!!!!!! Marc
Weken verstreken, echter geen 572-schema in de bus. Dus op 6 dec stuur ik een vriendelijk herinneringsmailtje. Antwoord volgt op 8/12:
Beste Bart,
Ik weet niet beter of je hebt de schema's ontvangen. Vreemd dat je ze nog niet in je bezit hebt. Ik zal nieuwe kopieen maken en nogmaals verzenden. Marc
Het vervolg kan U al raden: heden 17 januari nog steeds niets ontvangen. 2 Maal verloren gegaan met de post? Maak het de kat wijs... Dus hartelijk dank Meneer de Beer! Als iedereen op dit forum zo zou handelen, dan zou het hier rap opgedoekt zijn.
PS Ondertussen tweede, puike 572 aangekocht, waarbij de service-manual aanwezig was.
PS 2: Dinsdagavond 14/01 heb ik Bert Brouwer de ingescande kopies vd 572-handleiding (Engels + Nederlands) doorgemaild. Elektronisch schema bezorg ik hem op de beurs. Indien Thomas webruimte plus tijd (!) heeft kan deze 572-docu ook hier geplaatst worden.
Bart,
Geen enkel punt! Alle MFB gerelateerde documentatie zal ik met plezier plaatsen. Hieronder valt ook de documentatie van de Lab Series apparatuur.
Groeten!
[%sig%]
En er is webruimte genoeg π
[%sig%]