@m0vieman wrote:
Hm... Hoe zou die DAC960 klinken met een TDA1547 oftewel een bitstreamer?
Is een klusje voor het weekend... π
Groetjes. π
Ik had die tda1547 altijd erg hoog staan. Ik kreeg op diverse fora wel eens de reactie dat de tda1541 ook nog steeds erg goed is maar beschouwde die converter als minderwaardig simpelweg omdat de tda1547 jonger is en ook in veel topspelers zit. Toch kom ik daar langzaam op terug, gehoormatig klinkt die dac960 van me verrassend goed, wat me opvalt is dat bv vooral piano veel muziekaler klinkt.
@Zapper wrote:
En dat ga jij horen? Ik ben benieuwd..
Nou, ik heb een dac960 gehad met een TDA1541A, mijn huidige dac960 heeft de S1, tot voorkort luisterde ik enkel naar m'n marantz cd11LE, en moet zeggen dat de dac960 iets gedetailleerder en muziekaler klinkt. Vind ik wel verrassend omdat die cd11LE al een erg goed presterende speler is.
En als ik de verhalen mag geloven zit er in muziekale beleving een verschil tussen de S1 enkel kroons en S2 dubbel kroons TDA's. Ik ben benieuwd! π
Ook interessant, de dac960 en haar zusje de marantz cda-94 (in dit geval de Ltd, met de S1):
Zie: http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Philips&strType=Philipsdac960
Optisch verschil wat ik zo snel zie zijn de 3 zekeringen linksvoor.
En in de Marantz zit een verwisselbare socket om een chippie uit te wisselen (tda1541a) zo uit den hoofde en bij Philips zit deze rechtstreeks op de print.
Hoi,
Leuk dingetje die Marantz. Ik wist niet eens dat ze een DAC hadden.
@ Ralphies: had de DAC960 oorspronkelijk metalen chinch voor de FIXED en VARIABLE out? Vandaar misschien dat je voorganger hem "omgebouwd" heeft... Ik heb trouwens iets gevonden wat ik passend kon maken, er zitten nu vergulde chinch in die er uit zien zoals ze uit de Philips fabrieken zouden komen, m.a.w. zo'n 4-polig blokje.
Groetjes. π
Hoi, die vorige eigenaar had de org. vergulden bussen 'kapotgetrokken' door zijn haaiend-cinchkabels van het apparaat ooit eraf te halen. Dat klemde schijnbaar nogal.
AUW!!! Zonde van dat mooie ding! π―
Ik heb 2 losse 2-polig (L+R) vergulde chinch blokjes samengevoegd met lijm en de soldeerbout, er zit nu ook een extra gaatje in de kast van de DAC960 om alle twee de blokjes DEGELIJK vast te zetten. Geloof me die trek je niet zomaar los... Misschien lukt het met de waterpomptang als je dan al van plan bent om de stabiliteit van de connectoren te testen... π
Groetjes. π
Haha nee gewoon een 'normale' profigold cinchkabel met normale cinnchstekers gebruiken en geen exotische rotzooi met klemmende rca's om zogenaamd 100% contact te maken en zo aan te knallen dat er geen oxidatie tussen beiden oppervlaktes kan ontstaan (zo, nu genoeg de draak gestoken met haaiend π ).
En nou staat er een op MP voor 100 euro.. Wel zelf lampjes vervangen..
β¬ 100,- omdat 2 lampjes defect zijn? Er zal wel iets ergers aan de hand zijn wat met deze "opheldering" verborgen gehouden wordt. Ik koop NOOIT en NIKS meer op MP, clubje oplichters wat door politie en justitie in bescherming genomen wordt! Grote bek, losse handjes en 2 pistolen onder je trui dan moet je eens kijken hoe je op handen gedragen wordt door het systeem. Ik KOTS ervan! Een tijdje terug hebben ze bij de buren ingebroken, je raadt het al, de buurman (lees: onschuldige burger, vaste baan, gezin, enz...) ging in de boeien en werd beschuldigd van verzekeringsoplichting, lees: hij zou zelf alles gestolen hebben! Het wordt tijd dat Geert Wilders het voor het zeggen krijgt hierzo dan is het afgelopen met die onzin. Sorry, moest ff off topic gaan. Dat is mijn mening. Lees: grondwet: vrijheid van meningsuiting.
Heeft die Marantz geen hoofdtelefoonaansluiting? π
Groetjes. π
ben er mee bezig π
edit:..helaas, iemand anders was eerder
@m0vieman wrote:
β¬ 100,- omdat 2 lampjes defect zijn? Er zal wel iets ergers aan de hand zijn wat met deze "opheldering" verborgen gehouden wordt. Ik koop NOOIT en NIKS meer op MP, clubje oplichters wat door politie en justitie in bescherming genomen wordt! Grote bek, losse handjes en 2 pistolen onder je trui dan moet je eens kijken hoe je op handen gedragen wordt door het systeem. Ik KOTS ervan! Een tijdje terug hebben ze bij de buren ingebroken, je raadt het al, de buurman (lees: onschuldige burger, vaste baan, gezin, enz...) ging in de boeien en werd beschuldigd van verzekeringsoplichting, lees: hij zou zelf alles gestolen hebben! Het wordt tijd dat Geert Wilders het voor het zeggen krijgt hierzo dan is het afgelopen met die onzin. Sorry, moest ff off topic gaan. Dat is mijn mening. Lees: grondwet: vrijheid van meningsuiting.
Heeft die Marantz geen hoofdtelefoonaansluiting? π
Groetjes. π
LOL @ Zapper. π
Ja sorry joh, ik moest ff spugen... πΏ
Groetjes. π
Kan tda of een moderator die foto's even resizen? 1600 pixels breedte is echt te veel.
De draad is nogal onleesbaar op deze manier, ik krijg het heen-en-weer ervan.
Done π