@pe1dna wrote:
Kan tda of een moderator die foto's even resizen? 1600 pixels breedte is echt te veel.
De draad is nogal onleesbaar op deze manier, ik krijg het heen-en-weer ervan.
De boot is vooohhool. Mensen.. kom niet in deze volle boohhoot. Dit loopt nog verkeerd aahhaaf. π
Hee dat resizen werkt handig, ja balen dat ik geen invloed heb op de sites waar ik de link vandaan haal, zo is bij mijn Yamaha-post ook de Cambridge audio achterplaat te groot (deze mag ook geresized worden als het niet teveel moeite is).
... en de DAC960 is opgehaald. Ik ben eens benieuwd hoe hij nu klinkt na een GRONDIGE revisie... Ik had 'm eigenlijk zelf willen houden, zo'n schitterend apparaat is het, maar ja, je kunt niet alles hebben hΓ¨... π₯
Groetjes. π
Even denken, jij hebt de DSS..
DAC betekent Digitaal naar analoog
Ik kan het even niet meer volgen..
Hm... Dat is voor u een vraag en voor mij een weet.
Groetjes. π
Sja je hoeft het niet te vertellen hoor 8) Kun je dan soms een signaal wat uit de DSC950 komt omzetten?
Nou nee, de DAC960 heeft een neutraler klankbeeld, veel warmer, de Marantz SAA7350/TDA1547 combi is wat scherp in het hoog. Als ik via de hoofdtelefoon naar een CD luister dan geeft de DAC960 een beter geluid en dat is het hele verhaal. 8)
En ja ik heb DSS-en, in principe is een aparte DAC dus overbodig... Passieve luidsprekers zal er wel niet meer van komen zolang de DSS-en hun werk blijven doen. π
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
... en de DAC960 is opgehaald. Ik ben eens benieuwd hoe hij nu klinkt na een GRONDIGE revisie... Ik had 'm eigenlijk zelf willen houden, zo'n schitterend apparaat is het, maar ja, je kunt niet alles hebben hΓ¨... π₯
Groetjes. π
Ik heb er nog wel 1 staan waarvan de lampjes niet werken. Hij ziet er verder niet ontzettend 100% uit, niet dramatisch erg, maar ik heb mooier gezien.
Als je geinteresseerd bent, stuur me maar een berichie π Ik hoef er niet de hoofdprijs voor.
Hier zijn de resultaten, als er echt een pietluttige mierenneuker is, nou dan ben ik het wel!
Heel mooi gesoldeerd na kritisch kijken, echt heel vakkundig gedaan!!
Geluidstechnisch is ie nu bijna mijn nad cd-speler 541 qua sound en daar zat in verleden de dennon da-500 net onder en dan pas de dac960.
Maar nu speelt hij de da500 naar huis π
Balen dat ik in de tussentijd dus een paar denon da-500 gekocht heb, dus als iemand nog een dac960 wil ruilen tegen mijn 2x da500 geeft u maar een gil en heb ik een dac960 als reserve erbij, niet dat het echt nodig is maar een museum is een museum π
Zie onderstaande foto's, heel veel mooi Philips-blauw!!!!!:
Ik heb ze via tinypic com iets geresized maar niet veel, je moet immers de details nog kunnen zien!!
Oja laatste foto, geen khz-aanduiding aan omdat er niets aangesloten was op de dac maar de 3 aanduidingen doen het uiteraard wel.
Niet alles wat blinkt is goud hΓ¨ maar in dit geval dus wel... π
Lees de verborgen boodschap... π
Ja is echt een mooi ding en ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt. Ik mis 'm nu al... π₯
Denon heeft altijd goed spul gemaakt maar ik denk dat Philips in dit geval alle eer verdient met de destijds als zijnde een referentie DAC op de markt gebrachte DAC960. Ik waag echt te betwijfelen of het moderne Cirrus Logic spul hieraan kan tippen...
Groetjes. π
Haha, mocht ik er nog een ooit vinden en willen reviseren dan mag je hem wel een hele tijd gebruiken hoor aangezien het 'backup' is.
Ja Β΄t is fijnspul hoor, ik had hem voorheen niet open gehad maar toen de motorkap open was, dacht ik wauw!!
Ja ik denk dat een van de highend achtigste apparaten van Flips is die ze ooit geleverd hebben, ik zal eens googlen naar een cd960, tijdgenoot van ervoor, of die ook 3 trafoΒ΄s heeft en koperen dingen van binnen.
π het ziet er weer mooi uit! 8)
Ik heb er zelf helaas geen, maar de diverse foto's die in het forum voorbij komen doen mij het water in de mond lopen. Echt een mooi stukje Philips of komt het uit de Marantz fabrieken?
Groeten,
Willem
@ wro: ik denk dat die DAC960 nog uit de Philips fabriek komt. Later toen men overgestapt is op de 800 serie, is veel spul inderdaad uitbesteed. Sterker nog, toen Philips aan het bezuinigen sloeg, kreeg de betere apparatuur opeens het stempeltje MARANTZ en wat er in de loop van de tijd met de kwaliteit van Philips gebeurde dat weten we inmiddels wel allemaal... π₯
Overigens die DAC960 is wel een energievreter met 3 zwaar overbemeten trafo's (lees: voedingen), al die lampjes en (mute)relais. Ik had er natuurlijk HE-LED's en transistoren in kunnen zetten maar ja dan is de hele nostalgie weg en bovendien klinkt het leuk als al die relais klikken (7 in totaal). π
Aan de achterkant heb ik er nog een nieuwe vergulde chinch-blok in gezet en aan de voorkant een gouden hoofdtelefoonaansluiting en dat maakt de DAC van Ralphies toch iets aparts, nietwaar... π
Oh ja en voor ik het vergeet... Zelf heeft hij er nog ECHTE pootjes onder gezet en zie daar ONBETAALBAAR het ding! Typisch Philips natuurlijk, nergens op bezuinigd maar goedkope zwarte plastic pootjes daar konden ze natuurlijk weer een paar cent mee besparen. π―
Groetjes. π