Ze zijn er weer, een set 567 inclusief chrome standaardjes van Philips.
was toen der tijd een optie om die voor een paar centen er meteen onder te laten zetten. ( had mijn vader 29 jaar geleden ook laten doen )
EROP AF MET Z'N ALLEN !!!!!
Ik sta nog het hoogst geloof ik met 190 euro
( zal wel niet lang zijn )
En Martijn,
Heb je ze, of ben je overboden, is hij door de 200 grens gegaan en eraf gegooid?
Marnix
Ik heb ze helaas niet. Maar Marnix ik heb wel een Philips bouwpakker luidsprekerset gekocht uit 1970.
Met 4 midtoners, 4tweeters, en 2x 25 cm woofer met grote magneet.
Ik kreeg de zelfbouw-kast niet open zoder hem te slopen ( gelijmd)
Nu maak ik de kasten van MDF weer na. Ook maak ik hem dan perfect luchtdicht ( afkitten aan binnenkant )
Ben benieuwd hoe ze gaan klinken als ze klaar zijn. En op de buizenversterker uit 1959 ( van Philips )
Martijn,
Veel succes met het samenbouwen van de kast met de 'oude beestjes' erin. Van wat ik weet en ken van dit soort speakers zul je best een goed geluid uit de kasten krijgen (beter dan de 427 met dubbele 8" woofer) let er wel op dat je de wanden dik genoeg maakt; 22mm MDF of meer.
Marnix
Marnix, de orginele kasten waren van spaanplaat 18mm, Ik maak ze nu van mdf 18mm met goede voor en achterwanden bevestiging doormiddel van dikke panlatten erin lijmen + schroeven.
Ik heb nog een bus van die gele bruislijm van de bouw, 1x lijmen nooit meer van elkaar af te krijgen.
Ik benk dat ik voor de demping noppen-schuim neem.
Dit hoort eigenlijk bij het ZELFBOUW-FORUM, maargoed.
Ik weet alleen niet hoeveel het wattage bedraagt, ik denk iets van 30-40 watt.
Martijn,
Als er de AD1055W8 woofer of dergelijke bij zit is het continu wattage 40, het muziefvermogen 60watt.
Je kunt een topic openen in het zelfbouw deel, kunnen we daar verder.
Marnix
Marnix, ik weet voorlopig voldoende om de luidsprekers weer een waardig bestaan te laten leiden.
Het zijn inderdaad de AD 1055 w8 woofers. ( 24hz laag ? )