mfb 544 te koop

Meldingen
Alles wissen

mfb 544 te koop

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
557 Bekeken
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Ik ga een setje van mijn 544 speakers verkopen omdat ik binnenkort mijn 587 wil gaan proberen. Het betreft hier mijn huiskamersetje. De 544 speakers hebben een los netsnoer en een roll-off filter. Tweeter 0140 TE8. Zijn zowel technisch als optisch in zeer goede staat. Zo mooi zie je ze weinig. Doekjes niet verkleurd en de onderkant is ook nog perfect. Voor info: 0172-478200

Groetjes,

Jan

Citeren
(@andre)
Lid Moderator

60 eurootjes

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

BeantwoordenCiteren
(@buurjongen)
Active Member

Wat vraag je ervoor?

sat@dr.com

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

Je mag aannemen dat ie de standaardprijs vraagt zoals die op deze site wordt aanbevolen : tussen de 150 en 200 euro. Oftewel 175 Euro. Belachelijk hoog in mijn niet-zo-nederige-opinie.

Ik hoop nog steeds dat die prijzen een keer verwijderd worden uit de "tips bij aanschaf" pagina....

BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Topic starter  

Speakers zijn reeds verkocht voor 125 euro. Weet je wat mij een beetje opvalt de laatste tijd: dat er steeds WEER mensen zijn die de waardebepaling van MFB speakers kunnen vaststellen. "Veel te duur, kunnen die prijzen niet verwijderd worden?" Het gaat toch niemand wat aan wat ik voor een paartje mfb wil uitgeven! Ik heb weleens 450 euro voor een paartje 9638 betaald! En het ergste was nog dat dit ding niet klinkt ook. Dus laten we nu allemaal ophouden met commentaar te geven op de vraagprijzen van mfb speakers. Dat moet je allemaal zelf weten. Volgens mij zien we zelf ook wel dat de prijzen aan het dalen zijn. Je krijgt geen 175 euro meer voor een paartje 544. Vorig jaar nog wel maar nu moet je blij zijn als je tussen de 100 en 125 euro krijgt. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Het zijn altijd maar dezelfde onderwerpen die besproken worden met een aantal mensen die er heel veel verstand van hebben.

Jan

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member

En zo is het maar net.
Wim 6*587-8*544.

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Over die gedaalde prijzen: Misschien interessant om eens een discussie te starten, of dat dalen niet door deze fantastische site is gekomen? Freaks united, en we zijn nu allemaal voorzien...

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member

Hoi Thomas.
De discussie over de prijzen is al genoeg aan bod geweest.
Ik zou niet klagen als de mensen eerlijk zijn over de staat van hun boxen.
Ik heb reeds 14 paar 587 boxen gereviceerd. Ik kan je zeggen dat de staat vaak zeer slecht is.
De mensen zien op marktplaats.nl mega bedragen geboden worden voor MFB.
De voorlichting is vaak niet eerlijk en dit geeft dan weer een tegenvaller als men de boxen aansluit of alleen al ziet bij de aankoop.
Ik heb nu al heel wat MFB boxen door mijn handen gehad en heb een behoorlijke klanten kring maar er is er niet één die niet wat makeerd. Dit geeft op zich niet maar dat vind je niet terug in de verkoop prijs. Met antieke autos is het hetzelfde. Alleen dan liggen de prijzen vast.
Of dit te wijten is aan de site dat weet ik niet. Daar is niks mis mee.
Gewoon niet bieden is een optie. Als de boxen ellelang op marktplaats.nl blijven staan zonder een hoog bod is het doel al bereikt.
Nogmaals wat of hoe iemand handeld is zijn goed recht. Het is wat men er zelf mee doet. Dan ook niet zeuren als iemand er veel geld voor over heeft.
Of iedereen is voorzien van MFB boxen dat kun je nooit weten. Je kunt allleen zeggen dat de staat van de MFB boxen steeds beter wordt. Ik heb zelf 25 paar MFB boxen gereviceerd. Dus deze kunnen er weer tegen aan.
PS heb je mijn mailtje nog gehad.
Wim 6*687-8*544

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

In de "tips bij aanschaf MFB" pagina staat het volgende:

Prijs.
Welnu, als eerste iets over de prijs. Het is goed je daarop eerst te oriënteren. Mijn ervaring:

Een set 541 kost tussen de 70 en 100 euro
Een set 544 kost tussen de 150 en 200 euro
Een set 567 kost tussen de 200 en 300 euro
Een set 545 zijn te zeldzaam om een zinnige prijsindicatie te geven.

Er staat niets bij over de staat of conditie. Iemand die bij een zolderopruiming die boxen tegenkomt gaat googlen of er nog wat over te vinden is - komt vervolgens bijna direct op deze site terecht en ziet die prijzen staan. Zonder ze getest te hebben - want ach - wie heeft er nu nog DIN pluggen - probeert hij ze voor die prijs van de hand te doen. Je ziet verdacht vaak 175 euro staan op marktplaats.nl als vraagprijs bij aangeboden 544's. Laat dat nou precies het gemiddelde zijn van 150 en 200....

Zoals Wim al schrijft, komt het maar zelden voor dat de speakers in 100% conditie zijn. Je zult verbaasd zijn van de hoeveelheid mensen die niet eens horen dat een of meerdere speakers niet werken. Ik was afgelopen week nog bij mensen waar de stereo aanstond, en waar 1 van de tweeters duidelijk niet meedeed. Ze hadden het nog nooit opgemerkt.

Daarom zou ik willen voorstellen om geen ondergrens en alleen de bovengrens aan te geven voor speakers die 100% tiptop in orde zijn.

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Heren,

We raken hier offtopic. Ik wil deze discussie graag verplaatsen naar General Talk, zie het onderwerp "prijzen".
Jan, succes met de verkoop!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: