Hello guys!
There's a 545 Philips/Jamo for sale on a Swedish site. It's a mfb model manufactured by Jamo (Denmark?) with ribbon tweeters and 12" bass.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=1755
Good luck!
Btw, the Jamo mfb's are not represented on the site, is it because they're not Philips?
[%sig%]
thx zombie for the message, my holidays are partly in sweden this spring, so perhaps I could drop by for a look π I've sent him a message, hope to get a response.
thx !!
Dre
[%sig%]
Ik weet dat er een jamo mfb bestaat, ik heb er ergens een brochure van. het is geen 545, maar er zit dacht ik wel een ad12100w4mfb iN en een 10 bands equalizer. ik zal van de week ff inscannen en naar de webmaster sturen.
Rick
Dat stond ook al in het gastenboek:
quote:
" Is het overigens bekend dan het merk JAMO in 1981 een heel drieweg MFB luidsprekerbox had met een vermogen van 250 Watt. Dit was een luidspreker op verchroomde buisvoet met aan de voorkant een volgens mij 10 traps equalizer. " Hans Oostendorp "
Apeldoorn, Nederland - Zaterdag 24 Augustus 2002 00:32:16 MET DST"
Ik ben wel heeeeeeeel benieuwd !!
[%sig%]
Bericht bewerkt (02-04-2003 21:21)
heb wel een moderne versie van een "mfb-box"gevonden, althans men claimt dat het een mfb is ........
http://www.hifi-regler.de/shop/jamo/jamo_d_6sub_schwarz.php?SID=a91db5a87d4e94914ebc0c0d701c5361
->-> The D 6SUB is a THX Ultra certified active subwoofer. It is equally well suited for use in hi-fi- and surround systems. D 6SUB fits easily into any room, as the built-in controls make it possible to adjust the sound reproduction to match the surroundings.
The D 6SUB features a massive MFB (Motional Feed Back) controlled 15" woofer. The woofer features a vented double magnet system and a long 4 layer 2" Kapton voice coil. The result is a very precise longthrow woofer capable of making linear excursions up to +/- 10mm. The MFB circuitry enables the compact subwoofer to reproduce very low frequencies with excellent timing, and with very low distortion. In the frequency range required by THX (30Hz - 80Hz) the acoustical distortion at 98db SPL is less than 1%!
D 6SUB is built around a class D amplifier with a very high efficency of 90%. This results in less power consumption and much less heat dissipation than with conventional amplifiers.
bron : http://www.cinema.com/home_cinema/product_detail.phtml?ID=28
[%sig%]
Bericht bewerkt (02-04-2003 21:44)
Ik hoop dat iedereen inmiddels de weg naar het JAMO artikel heeft gevonden?
[%sig%]
Yep,
Ik heb die uitvoering staan......van jamo..
Klinken heel wat fase reiner dan de 545 ....
mooier hoog/midden.
en KUNNEN HEEEEL HARD
Hardstikke philips van binnen
groeten
Leendert
[%sig%]
Mooi zeg !
Misschien is Jamo op deze site een beetje offtopic, maar wil je nog eens het typenr en/of foto's regelen ? Een mailtje desnoods...
( of ze voor een zacht prijsje te koop aan bieden π )
Mmm.
nee te koop voorlopig niet ( misschien uit mijn erfenis..)
maar foto's zal ikeens kijken ..
eerst een digitale camera regelen
[%sig%]
hoi hoi,
Ik heb zojuist een mailreeks met Leendert gehad, en heb daarin ook al gezegd dat ik de 545 kwa midden en hoog niet mooi vind, dat wil zeggen die ene 545 die het doet...
Kwa geluidsverhoudingen kun je hem niet vergelijken met de 544, het lijkt wel alsof het hoog erg veel zwakker is, ondanks dat de filtering neutraal staat. Zijn er meer mensen die de 545 niet-hifi of juist wel vinden?
[%sig%]