1 paar mfb 587 te koop aangeboden. In goede staat, er is een klein stukje fineer af aan de bovenkant van een box en een van de potmeters is binnenkort aan vervanging toe. De andere is al vervangen. Verder zien ze er netjes uit en de fronten zitten er ook bij.
Ik wil ze kwijt omdat ik een paar 567 wil.
Prijs: 275 euro (dit heb ik er zelf ook voor betaald) of een paar 567 in redelijke staat.
Af te halen in Boxtel, Noord Brabant
Waarom wil je een paar 567's ?
Klinken die beter?
Dat zou ik graag willen weten, weet dit iemand?
Ik heb al een paar mfb544 en dit is de laatste serie die in Nederland is geproduceerd. Dit vind ik dus de laatste echte mfb samen met zijn grotere broer de 567 en de kleine 541.
Of de 567 beter klinkt als de 587 weet ik niet want ik heb de 567 nog nooit beluisterd.
Daarom wil ik dus de 567, en ik ben ook nog op zoek naar de 541.
De 545 hoort ook nog bij deze serie, maar ik heb de hoop al opgegeven dat ik deze nog eens voor een redelijke prijs kan vinden.
P.S.
Het zou logisch zijn dat de 587 beter klinkt want deze is jonger en heeft meer versterkervermogen.
Dit is zelfs de enige mfb met 3 versterkers.
gr. Mutje
De woofer van de 567 is echter groter dan die van de 587.
Grotere woofer betekent (bijna) steeds betere lage tonen.
Hoi, ik val maar meteen met de deur in huis. De 567 klinkt ECHT 10 keer
beter. Ik heb zelf de 587 gehad en ik vond het geluid "persoonlijk" helemaal niks! Niks geen lekker vet en retestrak laag, maar een heel iel
geluid. Ik heb ze zelfs vergeleken met de 587 van een vriend van me, en het laag was precies hetzelfde. Nee, de 541,544,567,545
zijn,in mijn ogen, toch de beste MFB-tjes die Philips gemaakt heeft.
Misschien omdat juist die serie een tussenschot in de kast heeft. En dat heeft die "80" serie niet. Met de 567 heb je echt bioscoop laag, laag dat je
echt voelt.
groetjes rob b.
Hoi Rob,
Ik heb van meer mensen gehoord dat zij de 541/544/567/545 serie de beste vinden van alle MFB's. Ik kan hier zelf niet over oordelen, omdat ik alleen de 532, 541 en 544 heb beluisterd tot nu toe. Mijn conclusies hierover bevestigen jouw bevindingen met de 567; het echte bioscoop-diep zit óók in de 544!
Ik zou de 58x serie graag eens beluisteren. Mijns inziens zien ze er iets goedkoper uit, maar dat is natuurlijk geen garantie voor het geluid. De 54x serie en de 567 stralen wel échte degelijkheid uit, dat moet gezegd worden...
Groeten!
[%sig%]
Rob, het basgeluid van de 587 'iel' te noemen, gaat een (flink) beetje te ver. D'er is wel degelijk een zeer strakke bass te verkrijgen, MAAR... de luidprekers moeten dan ook wel GOED opgesteld en GOED geregeld worden (3 basfilterschakelaars op de box!).
Hoi Bart, ik schreef dan ook "persoonlijk".
Ik heb geen goede ervaring met de 587. Dat was ook de vraag van Martijn, hij vroeg zich af of de 567 beter klonken dan de 587. En in vergelijking met de 587 klinken de 567 in mijn oren veel warmer, en dieper in het laag.
Daar heeft de 567 geen filtertjes voor nodig.
Groet Rob.
Hoi Rob
Achter op de 587 zitten 3 draaiknoppen waarmee je laag, midden en hoog kunt instellen. Dus misschien stonden deze draaiknoppen niet goed afgesteld, of in ieder geval niet zoals jij hem wil laten klinken.
Ik heb er wel eens aan zitten draaien, maar de bas staat zeker niet meer als halfweg, omdat hij anders veel te zwaar klinkt.
Deze box klinkt absoluut niet iel.
Ik weet niet hoe de 567 klinkt, maar naar mijn idee gaat de 587 wel een stuk dieper dan de 544.
Dit is ook logisch omdat hij meer versterkervermogen een een grotere kast heeft dan de 544.
Groeten,
Mutje
Mensen,
Laten we eerlijk zijn, bas en bas is twee. Als ik een Golfje-3 met getinte ramen zie en hoor langsrijden is dat ongetwijfeld bas daarbinnen. Maar of dat mooie bas is, is weer een ander verhaal.
Zo ook kun je met je MFB's een aantal totaal verschillende basbeelden willen bereiken, afhankelijk van muziek-keuze en smaak, en natuurlijk gebruikte voorversterkingsapparatuur. Het is dus een tamelijk subjectief onderwerp, omdat de één een bepaalde bas "iel" kan vinden, terwijl iemand anders het een zware bas kan vinden.
Maar als ik de 544 hoor, kies ik toch meteen voor zwaar ipv iel!
Groeten!
[%sig%]
Hoi mutje
Ik heb de 587 toen ik ze gekocht had, meteen laten afregelen door een vriend van me, die ze ook heeft staan. Toch kon het laag me niet echt bekoren. We hebben zelfs geswitched tussen die van mij en van hem.
En hij moest toegeven dat het laag niet zo "vet" was als de 54x serie.
En het lijkt me toch erg sterk dat zijn setje ook niet goed was afgeregeld.
Hij regelt al jaren MFB-tjes af, en heeft mij vaak goed geholpen bij storingen. Met iel bedoelde ik dat ik iets miste in het laag.
Ik heb ze daarna weer door verkocht, en van dat geld heb ik de ukkie's onder de mfb-tjes gekocht(541) waar ik veel meer plezier van heb.
Misschien wel leuk; die vriend van me heeft een setje 532 staan, maar dan de amerikaanse uitvoering!! Met uiteraard 110volt netspanning.
De kast is dan van kersenfineer, en de metalen rand om de kast is mooi blauw gevlamd. Het geperforeerde metalen front is zwart....oelala, daar krijg je bijna een duitse staander van! Ik had ze in ieder geval nog nooit gezien!
Rob.
Die 587 is gewoonweg een zeer goede monitor! D.w.z. hij speelt het geluid af zoals het op de toondrager staat. Zuivere, krachtige bassen klinken zeer lekker. Als er echter 'smodder'bassen aanwezig zijn, (lang en niet zuiver, veelal house-music) zal de 587 daar minder in uitblinken. Maar dat gaat evenzeer op voor alle kleine MFB's! (Luisterervaring met o.m. 541 en 544). De 567 MOET gewoonweg lekkerder klinken dan de 587, thans kast alsook woofer groter is (lees: betere lage tonen). Er wordt hier ook maar steeds gesproken over de lage tonen, en dat is een beetje jammer, thans MFB's (incl. 587) vooral zeer goed zijn in het creëren van een algemeen zuiver geluid met een goede tonenscheiding.
Wat een hoop reacties op mijn advertentie!!!
Maar ik heb nog steeds een paar 587 te koop staan 😉
gr. Mutje
Mutje heeft gelijk, het lijkt mij het beste om deze discussie in een aparte topic verder voort te zetten. Het gesprek over de 587 kan verdergaan in het topic "Bas van de 587" in General MFB talk. Het gesprek over de 544ers van Martin en Arend verban ik bij deze naar "halfgare 544" in de rubriek "MFB - Aangeboden".
Alle posts die geen betrekking hebben op de MFB's van Mutje worden na deze post verwijderd.
Groeten!
[%sig%]
Ik heb ze op markplaats aangeboden en ze waren binnen 15 minuten verkocht!!!!!
Groeten,
Mutje
p.s. Thomas, van mij mag je deze topic verwijderen