Water is wel degelijk schadelijk.. vraag dat maar in indonesie...
maar rubber wordt dof, dat kun je wel verwijderen, alleen mag het nooit met iets wat het rubber verder uitdroogt.
conserveren van rubber interesseert me ook, en bij onze geliefde heilige koe doen we dant met siliconen, zodat de deuren ook in de winter open gaan zonder dat je rubbers er half bij hangen (daar heb je de nadelen van water weer..)
@Zapper wrote:
In ieder geval niks wat alcoholen oid bevat. Talgpoeder?
Ik hoop voor je dat je talkpoeder bedoelt ๐ ๐
heu.. talk dat komt over als poeder waaar je enorm van gaat aauwh...
kweenie hoe het spul precies hoort te heten. Morgen maar eens kijken wat meneer van Dale er van vindt. ๐
73's
๐
Talg:
Talg is een olie-achtige stof die de huid soepel houdt en beschermt tegen uitdrogen. Elke talgklier heeft een opening, de porie. Daardoor kan de talg naar buiten.
Door regelmatig een doek met een absorberende vezel (vaat- of stofdoek) langs het gezicht te wrijven ontstaat een verzadiging van talgsmeer in de doek. Dit gladde doek oppervlak is uitstekend geschikt voor het opglanzen van rubberen woofer-randen.
Bijkomend voordeel van deze behandeling is dat de kans op acne bij jonge MFB-luisteraars dramatisch afneemt.
Talk:
Talk is een zeer fijne substantie, zo fijn dat het als een "droog" smeermiddel wordt gebruikt. De chemische samenstelling van talk komt echter sterk overeen met asbest, een bekende kankerverwekkende stof. Er gaan steeds meer stemmen op om talkpoeder op de lijst van verboden stoffen geplaatst te krijgen.
Conclusie:
Alles overwegende kun je als je jong bent, last van acne hebt en nog een lang leven wenst te hebben, het beste de Talg-methode met zachte doek kiezen, terwijl je oud en versleten, met een droog-perkamenten huid en een korte levensverwachting, de talk-optie kunt laten prevaleren
Na zo een behandeling kun je extra genieten van de muziek van de talging heads.
Maar ff serieus, ik denk dat "gewoon afblijven" het beste is van je wooferranden. Zover ik weet is er ook geen commercieel verkrijgbaar goedje ter behandeling van de wooferranden.
Misschien is dit wel een gat in de markt..... en nu maar hopen dat er op lange termijn geen gaten in je wooferranden vallen.
Geniet nog even van je vrije paasdag!
Andrรฉ
Voor een ieder die zijn rubber randen weer als nieuw wil hebben :
Neem de woofers mee naar de meeting ... โ ๐ ๐ โ
Ik heb vandaag The Color of Spring geluisterd van Talg Talg... niet slecht over mijn 545's, zelfs met stoffige randen ๐
Maareh... we raken offtopic ๐
Hoezo offtopic, de adv is er al af !
Gewoon draadje sluiten dan maar ?
Nee hij is verhuisd:
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/126169.htm
Ze gaan in elk geval wel zijn geld opleveren.
Enne, waarom zo geheimzinnig over die wooferranden? Vroeger waren er allerlei trucjes om kunstof op te poetsen, tandpasta, hele fijne suiker (uit de Mars fabriek..) Voor rubber zal d'r ook wel zoiets zijn. Met alcohol weet ik dat je er een dun laagje verweerd rubber af kan halen, maar daarna droogt het weer snel uit. Vroeger vaak aandrukrollen van cassettedecks gepoetst, en die werden dan "bol" als je er teveel aankwam.
Gewoon geheimzinnig omdat ik naar mijn mening -echt- de enige goede methode heb ...
Na de meeting weet je meer ...
Mag niet teveel meer posten want voor je het weet is mijn rank niet F9638 meer ... ๐ฎ
( 8 * 9638 enz .. )